Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Kwal giet stront over NVA en OVLD in interview met de Wallonische Beobachter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163558)

Karel Martel B 22 november 2011 07:07

Kwal giet stront over NVA en OVLD in interview met de Wallonische Beobachter

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ays-878302.php

Citaat:

Wallonische Beobachter: À qui vous adressez-vous, en particulier ?

Kwal: Entre les propositions initiales d’Elio Di Rupo, le formateur PS, et celles qui sont sur la table aujourd’hui, un pas important a été franchi de sa part. Sur une telle base, le compromis est parfaitement possible.

Wallonische Beobachter:Un appel �* la raison des libéraux ?

Kwal:Oui, des libéraux flamands. Leur attitude est excessive. Elle est peut-être purement théâtrale. Mais ce théâtre est déplacé. Il faut être efficace et le temps presse.

Wallonische Beobachter:Seraient-ils �* la traîne de la N-VA, comme, un temps, le CD&V ?

Kwal:L’idéologie de la N-VA est un produit toxique qui a empoisonné Alexander De Croo, le président de l’Open VLD. Ce parti ne veut pas la fin du pays mais les actes qu’il pose peuvent conduire �* la fin du pays. C’est une tragédie grecque. Des actes conduisent �* faire l’inverse de ce qu’ils veulent…

Vito 22 november 2011 07:20

Mark Eyskens zijn partij heeft anders wel erg lang met die parti toxique gedweept zolang het hun goed uitkwam.

Herr Flick 22 november 2011 08:22

Hebben ze hem nog eens uit de frigo gehaald ja ?

Vlaanderen Boven 22 november 2011 08:34

Kunnen we niet afspreken Mark Eyskens collectief te negeren? Als ik gezever van dementerenden wil horen ga ik wel naar het plaatselijke bejaardentehuis. Alleen al de suggestie dat Alexander De Croo een vervaarlijke Vlaams-nationalist zou zijn is al te achterlijk voor woorden.

Jan Meuleman 22 november 2011 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5817191)
Hebben ze hem nog eens uit de frigo gehaald ja ?

Neen, iemand heeft de remmen van zijn stoel weer losgezet.

Herr Flick 22 november 2011 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5817215)
Neen, iemand heeft de remmen van zijn stoel weer losgezet.

En d'r had niemand het lef zijn banden plat te zetten ? ;-)

nihao 22 november 2011 08:51

Kwal ?
Zijn officiële naam is Prematuurke !

giserke 22 november 2011 09:06

Mark Eyskens zou beter zijn mond houden, want this zijn stront die we nu moeten opkuisen.

knip 22 november 2011 09:31

Hij die mede verantwoordelijk is voor de politieke stilstand gaat zijn zegje nu eens doen.
Chapeau voor diegene die het gevestigde etablisement willen doorbreken om het land niet langer naar de afgrond te leiden.

Hoera 22 november 2011 10:40

Het is herfst... de bladeren zijn gevallen, de regering is ook gevallen :-)

Mr. Logica 22 november 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5817354)
Het is herfst... de bladeren zijn gevallen, de regering is ook gevallen :-)

:-D

matthias999 22 november 2011 11:06

Nu is opeens de vld de boeman. Vld ook maar in een cordon zetten, zeker? Zo werkt het och alleen maar in Belziek. De democratie is hier ver te zoeken..:roll:

giserke 22 november 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5817395)
Nu is opeens de vld de boeman. Vld ook maar in een cordon zetten, zeker? Zo werkt het och alleen maar in Belziek. De democratie is hier ver te zoeken..:roll:

De vraag is, voor hoeverre wordt Petit Croo door de VLD top gesteunt, want ik heb nog geen enkele ander VLD topfiguur Petit Croo zien steunen

Turtelboom en Vanhengel? Waar zitten ze? Yoehoe!!! Klinkt het in de leegte.

Alleen Q kwaakt nog eens, maar die is al maanden bezig met solliciteren bij een andere partij in Kortrijk.

De gemuilkorfde 22 november 2011 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5817400)
Alleen Q kwaakt nog eens, maar die is al maanden bezig met solliciteren bij een andere partij in Kortrijk.

Dat laatste wist ik niet.
Wil er dan iemand Q, de man die sneller twittert dan zijn eigen schaduw, maar voor de rest niets realiseert ?

Anselmo 22 november 2011 18:56

Een interview in het frans in de "Wallonische Beobachter".
Nou ja !

mkb 22 november 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5817400)
De vraag is, voor hoeverre wordt Petit Croo door de VLD top gesteunt, want ik heb nog geen enkele ander VLD topfiguur Petit Croo zien steunen

Turtelboom en Vanhengel? Waar zitten ze? Yoehoe!!! Klinkt het in de leegte.

Ik vrees ook dat De Croo gaat zwichten onder druk van Turtelboom en Vanhangen, die op een ministerpost geilen.

P.S.: de draadtitel mag wel wat ernstiger vind ik, ook al walg ik van figuren zoals Eyskens.

Henri1 22 november 2011 19:14

Welke kwal en welke stront ?

quercus 22 november 2011 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5818440)
Welke kwal en welke stront ?

Ik dacht wel dat u bij het woord "stront" zou wakker geschoten zijn. Kijk eens naar het betrokken artikel in Le Soir en het antwoord op uw vraag zal u duidelijk worden.

quercus 22 november 2011 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5817235)
Mark Eyskens zou beter zijn mond houden, want this zijn stront die we nu moeten opkuisen.

Eigenlijk de stront van de familie Eyskens. Want het was "poepa" die er de huidige grondwet heeft doorgeduwd. En die dan nog in hoge mate (dus met hoog opgetrokken wekbrauwen) gechoqueerd was toen er gezegd werd dat het een grendelgrondwet was.

guido 007 22 november 2011 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5817152)

Ik vind de titel er toch een beetje over.
Zegt meer over de draadstarter dan over de persoon waarover het gaat.:oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be