Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   flitspaal ontwijken... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163624)

brother paul 23 november 2011 08:36

flitspaal ontwijken...

1 Bijlage(n)
Ha de sukkelaars, systemen installeren, en terug bewezen dat ze geen lap waard zijn.

Je kunt zelfs probleemloos door het rood rijden en toch niet geflitst worden... met dat ontwijkgedrag... Heb ik al zien doen en gebeuren... Kerel reed over depechstrook. Maar bij assymetrische verlichting is het zelf mogegelijk om naar links te rijden bvb, en gewoon het vak rechtdoor te kiezen die op groen staat, en dan naar links af te slaan.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GIS3IM4JQ

giserke 23 november 2011 09:09

Dronkoers 23 november 2011 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5819548)

Eigenzinnig 23 november 2011 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5819517)
Ha de sukkelaars, systemen installeren, en terug bewezen dat ze geen lap waard zijn.

Je kunt zelfs probleemloos door het rood rijden en toch niet geflitst worden... met dat ontwijkgedrag... Heb ik al zien doen en gebeuren... Kerel reed over depechstrook. Maar bij assymetrische verlichting is het zelf mogegelijk om naar links te rijden bvb, en gewoon het vak rechtdoor te kiezen die op groen staat, en dan naar links af te slaan.

Dit gedrag is helemaal niet goed te praten, en bovendien nog honderdmaal gevaarlijker dan de snelheidsovertreding zelf..

giserke 23 november 2011 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5819585)
Dit gedrag is helemaal niet goed te praten, en bovendien nog honderdmaal gevaarlijker dan de snelheidsovertreding zelf..

Als die flitspaal daar niet zou staan, moesten we niet uitwijken ech..

Micele 23 november 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5819517)

In NL werken de flitspalen steeds over beide rijstroken.

Vlaanderen/Be maakt zich nog maar eens belachelijk.

Duvelke 23 november 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5819622)
Als die flitspaal daar niet zou staan, moesten we niet uitwijken ech..

als je sneller rijdt, of ontwijkt maak je meer kans op accidenten, en breng je andere mensen hun leven in gevaar

Micele 23 november 2011 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5819700)
als je sneller rijdt,...

Sneller als de 90 kmh die er altijd al was, of sneller als de 70 kmh die er pas met de flitspaal gekomen is :?:

AsGardSGO 23 november 2011 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5819717)
Sneller als de 90 kmh die er altijd al was, of sneller als de 70 kmh die er pas met de flitspaal gekomen is :?:

Ik zou gewoon overal 140km/u vlammen en u niets aantrekken van stoplichten, voor-sorteervlakken of alle andere pruts regeltjes. Oh ja en vooral een auto niet meer uitrusten met richtingaanwijzers, die dienen toch voor niets. Oversteekplaatsen voor sukkels die te voet of met de fiets gaan ook afschaffen net als die onveilige 30km/u zones aan scholen. Moeten maar rapper de baan oversteken.
Oh en als ik nu eens alleen op de baan zou rijden omdat de rest te lomp is om te rijden zou het nóg veel beter zijn, dan hindert er mij niemand.

Dronkoers 23 november 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5819823)
Ik zou gewoon overal 140km/u vlammen en u niets aantrekken van stoplichten, voor-sorteervlakken of alle andere pruts regeltjes. Oh ja en vooral een auto niet meer uitrusten met richtingaanwijzers, die dienen toch voor niets. Oversteekplaatsen voor sukkels die te voet of met de fiets gaan ook afschaffen net als die onveilige 30km/u zones aan scholen. Moeten maar rapper de baan oversteken.
Oh en als ik nu eens alleen op de baan zou rijden omdat de rest te lomp is om te rijden zou het nóg veel beter zijn, dan hindert er mij niemand.

Waarom zou een baan, waar ge altijd 90 hebt mogen rijden, ineens te gevaarlijk zijn voor 90? Omdat de autotechnologie er te veel op vooruit gegaan is? Omdat de remmen beter geworden zijn? Omdat de schokdempers en veren veiliger zijn dan de bladveren?

Toch niet om de boetekas te spijzen zeker, ahnee, de regering zit wel in met uw veiligheid natuurlijk.

giserke 23 november 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5819851)
Waarom zou een baan, waar ge altijd 90 hebt mogen rijden, ineens te gevaarlijk zijn voor 90? Omdat de autotechnologie er te veel op vooruit gegaan is? Omdat de remmen beter geworden zijn? Omdat de schokdempers en veren veiliger zijn dan de bladveren?

Toch niet om de boetekas te spijzen zeker, ahnee, de regering zit wel in met uw veiligheid natuurlijk.

ja, maar met U op de weg is het toch wel gevaarlijker geworden hoor ;-)

brother paul 23 november 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5819881)

Dronkske wil gewoon uitleggen dat snelheden AD ADSURDUM gecontroleerd worden in belgie. Redeneer eens omgekeerd: ELKE OVERTREDER IS EEN BEWIJS datj e zonder dood te gaan kunt te snel rijden.
EN nog beter HOEVEEL OVERTREDINGEN WORDEN VASTGESTELD die 3 seconden later leiden tot een ongeval ?

plakker 23 november 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5819890)
Dronkske wil gewoon uitleggen dat snelheden AD ADSURDUM gecontroleerd worden in belgie. Redeneer eens omgekeerd: ELKE OVERTREDER IS EEN BEWIJS datj e zonder dood te gaan kunt te snel rijden.
EN nog beter HOEVEEL OVERTREDINGEN WORDEN VASTGESTELD die 3 seconden later leiden tot een ongeval ?

Zo had ik het nog niet bekeken! :thumbsup:

Dronkoers 23 november 2011 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5819881)

:-D

Dronkoers 23 november 2011 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5819890)

Anders verwoord, maar daar komt het uiteindelijk op neer.

Herr Flick 23 november 2011 12:52

Citaat:

Ik zou ook nog een bull bar installeren van staal , zo 2 duimen dik moet wel stevig genoeg zijn.

Herr Flick 23 november 2011 12:54

Mini Coyote mannekes...

tuut tuut tuut, ... ah hebben ze er daar ook al een neergezet, de smeerlappen.

Vanmorgen nog een update gekregen , 8 nieuwe nestkasten erbij...

Micele 23 november 2011 12:54

Citaat:

Is mijn vraag echt te moeilijk ? :?

En wat hebben al die andere verkeersregels en rijgedrag überhaupt te maken met mijn vraag over enkel "te snel" of 80-90 kmh aan een flitspaal/70 kmh ?

Dronkoers 23 november 2011 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5819989)
Mini Coyote mannekes...

tuut tuut tuut, ... ah hebben ze er daar ook al een neergezet, de smeerlappen.

Vanmorgen nog een update gekregen , 8 nieuwe nestkasten erbij...

Een echte flitskrieg aan't worden :-(

brother paul 23 november 2011 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5820098)
Een echte flitskrieg aan't worden :-(

de volgende optie wordt ontwijkmogelijkheid of niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be