Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De "K" in KU Leuven (KUL) - Katholiek en/of kwaliteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163660)

Rudy 23 november 2011 21:32

De "K" in KU Leuven (KUL) - Katholiek en/of kwaliteit

De katholieke "K" in KU Leuven (KUL) blijkt voor velen overbodig te zijn. Zo blijkt uit de actualiteit.
De universiteit zelf twijfelt. voor velen ook staat de "K" van Katholiek voor kwaliteit. Het buitenland staat daar sceptisch tegenover.
Graag jullie mening: heeft katholiek nog enige betekenis, op welk niveau van onderwijs ook ?

Albrecht 23 november 2011 21:37

Ik betwijfel dat ze nog enige waarde heeft. Voor mijn part mogen er overal een hoop K's sneuvelen.

Duvelke 24 november 2011 10:06

KU Leuven klinkt beter dan U leuven zeker? :p

Rudy 25 november 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5821819)
KU Leuven klinkt beter dan U leuven zeker? :p

Tja. KUL zijn we gewoon zeker.

Albrecht 25 november 2011 23:19

Vrije Universiteit Leuven? Of terug naar de Rijksuniversiteit Leuven?

freelancer 26 november 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5821262)
De katholieke "K" in KU Leuven (KUL) blijkt voor velen overbodig te zijn. Zo blijkt uit de actualiteit.
De universiteit zelf twijfelt. voor velen ook staat de "K" van Katholiek voor kwaliteit. Het buitenland staat daar sceptisch tegenover.
Graag jullie mening: heeft katholiek nog enige betekenis, op welk niveau van onderwijs ook ?

De K zou van mij, als ze tenminste blijft staan voor katholiek, gerust vlug mogen verdwijnen...
Men zou natuurlijk ook kunnen verklaren dat de K staat voor Kwaliteit...

Albrecht 26 november 2011 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5826311)
De K zou van mij, als ze tenminste blijft staan voor katholiek, gerust vlug mogen verdwijnen...

Kwaliteitsuniversiteit Leuven is nogal hautain, niet? :-D

freelancer 26 november 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5826332)
Kwaliteitsuniversiteit Leuven is nogal hautain, niet? :-D

Men kan er eventueel ook Kutuniversiteit Leuven van maken.. :-D

Rudy 28 november 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5826311)

Daarmee zeg je wel terzelfdertijd dat kwaliteit binnen het universitair onderwijs niet de evidentie zelf is. Daarbij, hoe moet kwaliteit dan worden gedefinieerd ?

De vraag is uiteindelijk of een universiteit nog kan,moet of mag worden geassocieerd met katholiek.

Cynara Cardunculus 28 november 2011 12:02

Ik vraag me eerder af waar we hadden gestaan zonder al die Katholieke onderwijsinstellingen?

Rudy 28 november 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5830070)
Ik vraag me eerder af waar we hadden gestaan zonder al die Katholieke onderwijsinstellingen?

Historisch gezien een terechte opmerking.
Stel dan ook eens de vraag in hoeverre dit binnen de huidige maatschappij nog relevant is.
Wat heeft de "K" van KUL momenteel meer te bieden dan de "V" van VUB ?

Tavek 28 november 2011 13:10

Onderschat het niet. Er is een tijd geweest, en ik ben nog niet heel zeker dat die al gedaan is, dat men het snelste benoemd geraakt in Leuven door openlijk katholiek te zijn. In Gent dan weer is het de loge die u de juiste push moet geven.

Het proffenkorps is dus voornamelijk katholiek gezind. En uiteindelijk zijn zij de baas aan de unief.

Bhairav 28 november 2011 14:26

Da staat gewoon voor "kut" en dermee gedaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be