![]() |
De "K" in KU Leuven (KUL) - Katholiek en/of kwaliteit
De katholieke "K" in KU Leuven (KUL) blijkt voor velen overbodig te zijn. Zo blijkt uit de actualiteit.
De universiteit zelf twijfelt. voor velen ook staat de "K" van Katholiek voor kwaliteit. Het buitenland staat daar sceptisch tegenover. Graag jullie mening: heeft katholiek nog enige betekenis, op welk niveau van onderwijs ook ? |
Ik betwijfel dat ze nog enige waarde heeft. Voor mijn part mogen er overal een hoop K's sneuvelen.
|
KU Leuven klinkt beter dan U leuven zeker? :p
|
Citaat:
|
Vrije Universiteit Leuven? Of terug naar de Rijksuniversiteit Leuven?
|
Citaat:
Men zou natuurlijk ook kunnen verklaren dat de K staat voor Kwaliteit... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag is uiteindelijk of een universiteit nog kan,moet of mag worden geassocieerd met katholiek. |
Ik vraag me eerder af waar we hadden gestaan zonder al die Katholieke onderwijsinstellingen?
|
Citaat:
Stel dan ook eens de vraag in hoeverre dit binnen de huidige maatschappij nog relevant is. Wat heeft de "K" van KUL momenteel meer te bieden dan de "V" van VUB ? |
Onderschat het niet. Er is een tijd geweest, en ik ben nog niet heel zeker dat die al gedaan is, dat men het snelste benoemd geraakt in Leuven door openlijk katholiek te zijn. In Gent dan weer is het de loge die u de juiste push moet geven.
Het proffenkorps is dus voornamelijk katholiek gezind. En uiteindelijk zijn zij de baas aan de unief. |
Da staat gewoon voor "kut" en dermee gedaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be