Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Gaat Di Rupo verder? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163700)

matthias999 24 november 2011 13:44

Gaat Di Rupo verder?

Ik hoor u al aankomen. "Alweer een nieuw topic". In het vorige topic werd er gepraat over de slaagkansen van Di Rupo. Maar in dit topic wordt er gediscussieerd of Di Rupo na de reeks billateriale contacten zal bepalen of het nog zin heeft om verder te onderhandelen, of dat men er beter mee kunnen stoppen omdat een akkoord niet mogelijk is.

Ik denk dat Di Rupo morgen de handoek in de ring zal gooien. Indien dat gebeurt zal de koning waarschijnlijk een nieuwe formateur aanstellen. (De Croo of VDL??) Een akkoord over de begroting zal er dan zeker dit jaar niet meer in zitten.

Zimerman 24 november 2011 13:46

Di Rupo is gewoon aan het dramatiseren. Iedereen weet dat hij verder moet. Ook al is het moeilijk. VLD zal wellicht nog iets krijgen. Hoe dan ook zal het een slechte zaak zijn voor de Vlamingen.

vlijmscherp 24 november 2011 13:47

tuurlijk gaat hij verder doen, er hangt teveel van af, zeker electoraal.

Amon_Re 24 november 2011 13:51

Opgeven is BDW gelijk geven. Ondenkbaar dus.

Anna List 24 november 2011 13:59

nog mogelijkheden zat ...

de premier is ook nog niet echt gekozen hé

maar Di Rupo is aan zet ... ofwel slikt hij, en wordt hij premier

ofwel slikt hij niet ... en redt Verhofstadt het land of zo hé ...

Svennies 24 november 2011 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5822326)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5822331)

Het spook van de volgende verkiezing ligt op de loer...

Dat is voor iederéén wel duidelijk dat het electorale voor hun en hun partij duidelijk primeert boven het belang van de bevolking...

Maar zulks weten al 40 jaar aangezien het nooit anders is geweest...

matthias999 24 november 2011 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5822347)
nog mogelijkheden zat ...

de premier is ook nog niet echt gekozen hé

maar Di Rupo is aan zet ... ofwel slikt hij, en wordt hij premier

ofwel slikt hij niet ... en redt Verhofstadt het land of zo hé ...

Toch niet die walenpoeper van een verhofstad?8O

Nee bedankt.. Laat Di Rupo dan maar verder doen..

Brakelaar 24 november 2011 14:14

Laat die eventuele homo premier ook maar waar hij is,hij is niet capabel om het te doen,als je steeds gaat wenen bij de koning dat ze niet doen wat je wilt dan pas ben je slecht bezig,wij vragen zoiets niet aan de top van de regering,ook geen baby de croo en andere zonen van....en zekerst geen verhofstad,mensen spaar ons daar van....

ViveLaBelgique 24 november 2011 14:23

Elio Di Rupo stopt ermee ofwel presenteert hij zijn regering van nationale eenheid.

Ik geloof niet meer wat ze ons proberen te verkopen dat er geen andere optie is dan hem als formateur laten verder gaan.

Ik heb nooit meer dan 20% slaagkansen gegeven aan Elio Di Rupo als in zijn huidige opdracht als formateur.

sjarel 24 november 2011 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5822405)
Elio Di Rupo stopt ermee ofwel presenteert hij zijn regering van nationale eenheid.

Ik geloof niet meer wat ze ons proberen te verkopen dat er geen andere optie is dan hem als formateur laten verder gaan.

Ik heb nooit meer dan 20% slaagkansen gegeven aan Elio Di Rupo als in zijn huidige opdracht als formateur.

Een regering van nationale eenheid is er eentje zonder NVA en VB veronderstel ik?

ViveLaBelgique 24 november 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5822326)

Onzin. Electoraal heeft de PS niets te winnen als hij premier wordt. Wat er van af hangt zijn de Vlaamse belangen in onze federale staat die nu onder zware druk staat van de markten. Dat zal de PS worst wezen. Ze kunnen de stemmen verniet oprapen op de straten van een sociaal-economisch kerkhof.

sjarel 24 november 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5822413)
Onzin. Electoraal heeft de PS niets te winnen als hij premier wordt. Wat er van af hangt zijn de Vlaamse belangen in onze federale staat die nu onder zware druk staat van de markten. Dat zal de PS worst wezen. Ze kunnen de stemmen verniet oprapen op de straten van een sociaal-economisch kerkhof.

Nog een geluk dat Schröder in Duitsland nagedacht heeft over de electorale gevolgen van zijn beleid.

vlijmscherp 24 november 2011 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5822413)

volgend jaar zijn het gemeenteraadsverkiezingen. Denk jij nu echt dat Wallonië compleet immuun gaat blijven voor anti-politieke discours? Dat weet Di Rupo ook hoor, nu het land in chaos achterlaten, zal hem in 2012 een klinkende nederlaag opleveren.

en daarnaast heb je de OVLD die zeker een akkoord nodig heeft als ze niet compleet opgegeten willen worden door de N-VA.

dus ja, electorale afwegingen wegen door.

Brakelaar 24 november 2011 14:34

die wegen zekerst door,ze zijn er zo bang voor...

ViveLaBelgique 24 november 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5822420)
Nog een geluk dat Schröder in Duitsland nagedacht heeft over de electorale gevolgen van zijn beleid.

Schröder is juist na zijn beleid keer op keer afgestraft. Zowel electoraal als in ledenaantal van zijn partij SPD.

Elio Di Rupo kent die geschiedenis ook.

Everytime 24 november 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5822314)
Ik hoor u al aankomen. "Alweer een nieuw topic". In het vorige topic werd er gepraat over de slaagkansen van Di Rupo. Maar in dit topic wordt er gediscussieerd of Di Rupo na de reeks billateriale contacten zal bepalen of het nog zin heeft om verder te onderhandelen, of dat men er beter mee kunnen stoppen omdat een akkoord niet mogelijk is.

Ik denk dat Di Rupo morgen de handoek in de ring zal gooien. Indien dat gebeurt zal de koning waarschijnlijk een nieuwe formateur aanstellen. (De Croo of VDL??) Een akkoord over de begroting zal er dan zeker dit jaar niet meer in zitten.

En ik denk dat hij zijn opdracht zal verder zetten.

Everytime 24 november 2011 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 5822385)
Laat die eventuele homo premier ook maar waar hij is,hij is niet capabel om het te doen,als je steeds gaat wenen bij de koning dat ze niet doen wat je wilt dan pas ben je slecht bezig,wij vragen zoiets niet aan de top van de regering,ook geen baby de croo en andere zonen van....en zekerst geen verhofstad,mensen spaar ons daar van....

Waar ligt het probleem dan Di Rupo een homo is?

Distel 24 november 2011 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5822331)

Ironisch genoeg betekent verder doen ook BDW gelijk geven, maar dan met een veel hogere prijs voor vlaanderen.

Miguelito 24 november 2011 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5822456)
Waar ligt het probleem dan Di Rupo een homo is?

2

sjarel 24 november 2011 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5822447)
Schröder is juist na zijn beleid keer op keer afgestraft. Zowel electoraal als in ledenaantal van zijn partij SPD.

Elio Di Rupo kent die geschiedenis ook.

Je begrijpt het niet denk ik.
Schröder heeft zich gedragen zoals een politicus zich moet gedragen, nl. de maatregelen nemen die nodig zijn voor zijn land zonder rekening te houden met wat de electorale gevolgen zijn voor zichzelf en zijn partij. Kijk eens waar Duitsland vandaag staat...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be