Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Schandalig! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163704)

Amon_Re 24 november 2011 17:01

Schandalig!

Een poosje geleden postte ik hier een link naar een artikel op LaLibre waarin Herman De Croo het volgende beweerde:

http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...n-de-croo.html

Citaat:

Herman De Croo a souligné que sur un milliard d'euros d'impôts levés, "800 millions viennent de la Flandre", "ce qui est normal" vu la richesse et la démographie de la Flandre.
Nu staat er ook een artikeltje op hln, waar er over dit stukje NIETS vermeld werd!
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tml#reageerTag

Hoe is dat toch in hemelsnaam mogelijk?!

Politiek 24 november 2011 17:06

Welkom in België.

Xenophon 24 november 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5822755)
Een poosje geleden postte ik hier een link naar een artikel op LaLibre waarin Herman De Croo het volgende beweerde:

Nu staat er ook een artikeltje op hln, waar er over dit stukje NIETS vermeld werd!

Dat is redelijk gemakkelijk te verklaren, er bestaat in Belgie alleen maar een anti-Vlaamse pers.

matthias999 24 november 2011 17:47

Het kan toch enkel maar in België.

Belgie = een franstalige natie die een deel heeft waar ze (voorlopig) nederlands mogen spreken.

Everytime 25 november 2011 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5822768)
Dat is redelijk gemakkelijk te verklaren, er bestaat in Belgie alleen maar een anti-Vlaamse pers.

Is het geen dringend tijd voor u van CD te veranderen?;-)

Everytime 25 november 2011 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5822821)
Het kan toch enkel maar in België.

Belgie = een franstalige natie die een deel heeft waar ze (voorlopig) nederlands mogen spreken.

Vlamingen zijn dus Franstaligen in uw ogen? Ze zullen het graag horen!:lol:

BWarrior 25 november 2011 00:28

800 miljoen euro uit het Vlaams gewest? Beweert De Croo nu dat het Waals en/of het Brussels gewest een belastingsparadijs is?

Xenophon 25 november 2011 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5823726)

Oh, ik heb andere CD's, als ik u daar mee kan plezieren.

Wat denk je van deze:

de zaken gaan goed, het grote bedrag aan spaargeld waar de regering zich geregeld op beroept om te verklaren dat alles goed gaat wordt substantieel minder, de schuld wordt evenredig groter - het tegenovergestelde van besparen dus. De door Europa opgelegde maatregelen worden door Belgie weggelachen, we zijn niet van plan van structureel te besparen, we hebben tijd genoeg, ons kan niets gebeuren.

BWarrior 25 november 2011 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5823742)
Oh, ik heb andere CD's, als ik u daar mee kan plezieren.

Wat denk je van deze:

de zaken gaan goed, het grote bedrag aan spaargeld waar de regering zich geregeld op beroept om te verklaren dat alles goed gaat wordt substantieel minder, de schuld wordt evenredig groter - het tegenovergestelde van besparen dus. De door Europa opgelegde maatregelen worden door Belgie weggelachen, we zijn niet van plan van structureel te besparen, we hebben tijd genoeg, ons kan niets gebeuren.

Jij kan nog eerste minister worden:-D

Xenophon 25 november 2011 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5823748)
Jij kan nog eerste minister worden:-D

Dat lijkt alleen maar zo door de Asperger. ;)

Svennies 25 november 2011 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5823728)
Vlamingen zijn dus Franstaligen in uw ogen? Ze zullen het graag horen!:lol:

Nee hij bekijkt het door de ogen van een Franstalige....

Ooit meegemaakt toen een amerikaanse bezoeker aan ons bedrijf hoogst verwonderd was dat de meerderheid hier Nederlandstalig was...

Hij had wat anders te horen gekregen voor zijn vertrek,namelijk dat het land hier voornamelijk franstalig was....

Vigilante VL 25 november 2011 10:14

De situatie in België is altijd veel wraakroepender en precairder geweest dan pakweg de Balkan of Noord-Ierland. De franstalige minderheidsdictatuur is er überhaupt alleen nog bij de wil en gratie van het Vlaamse volk.

Elke andere zelfrespecterende natie zou allang de wapens hebben opgenomen en haar huid zeer duur verkopen.

GA ER NU EENS MEE TE BIECHT DAT VLAANDEREN HAAR EIGEN VERFRANSING FINANCIERT !!!

Sta op, lafaards, ze willen uw bloedlijnen al 180 jaar decimeren.

Amon_Re 25 november 2011 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5823726)

Hij heeft wél gelijk. En zulke voorbeeldjes zijn niet uitzonderlijk. In ieder geval ik heb dit wat verspreid in mijn sociale kring en er zijn terug wat oogjes open gegaan.

Amon_Re 25 november 2011 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5824034)
GA ER NU EENS MEE TE BIECHT DAT VLAANDEREN HAAR EIGEN VERFRANSING FINANCIERT !!!

Die verfransing kan me geen barst schelen. Het catastrofaal bestuur echter....

freelancer 25 november 2011 10:29

Het is onbegrijpelijk dat iemand die zich als Vlaming beschouwt nog een Belgische Nederlandstalige krant koopt... 8O

speurneus 25 november 2011 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5822755)

Deze berekening zal ongeveer wel kloppen.
Als je het aantal inwoners in ogenschouw neemt betaald Vlaanderen 2/3 van alle belastingen. Dat is 600 mio op 1 miljard.
Als je daaraan koppelt dat een doorsnee Vlaming circa 30% meer verdient dan een gemiddelde Waal. lijkt mij een 80/20 verhouding ongeveer te kloppen.

Bokkenreyder 25 november 2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5824065)
Deze berekening zal ongeveer wel kloppen.
Als je het aantal inwoners in ogenschouw neemt betaald Vlaanderen 2/3 van alle belastingen. Dat is 600 mio op 1 miljard.
Als je daaraan koppelt dat een doorsnee Vlaming circa 30% meer verdient dan een gemiddelde Waal. lijkt mij een 80/20 verhouding ongeveer te kloppen.

Het punt van Amon-Re was dat De Croo in de Franstalige media uitpakte met het feit dat de Vlamingen toch voor 80 % de belgische staat zouden financieren , maar dat dit in de nederlandstalige kranten 'handig' werd 'vergeten'! Amon-Re betwist die cijfers niet: hij kaart wel de huichelarij in het vlaamse medialandschap aan! :evil:

Vigilante VL 25 november 2011 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5824046)
Die verfransing kan me geen barst schelen. Het catastrofaal bestuur echter....

Provinciaaltje neem ik aan
?
Nog niet begrepen dat beide thema's onlosmakelijk verbonden zijn? Het gaat hier vooralsnog om puur sociaal-economisch geweld, waarvoor de communautaire wantoestanden tegelijk als breekijzer, grendel en muilkorf worden gebruikt.

Wacht maar tot er zo'n golf van franstalig gespuis uw regio komt koloniseren en u dagelijks probeert te vernederen in ruil voor uw economische gastvrijheid en zachtaardigheid.

60% van de werklozen in BHV zijn eentalig franstalig, 80% van de lasten worden door Vlaanderen gedragen, 80% van de economische bedrijvigheid komt uit Vlaanderen, half Wallonië werkt voor de overheid, de soc.-econ. uitwassen (van illegalen, importprofiteurs tot de teloorgang van zowat alles) Vlaams grondgebied wordt via verrottingstrategieën de facto geannexeerd,...

En u ziet geen link?

freelancer 25 november 2011 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5824087)
Provinciaaltje neem ik aan
?
Nog niet begrepen dat beide thema's onlosmakelijk verbonden zijn? Het gaat hier vooralsnog om puur sociaal-economisch geweld, waarvoor de communautaire wantoestanden tegelijk als breekijzer, grendel en muilkorf worden gebruikt.

Wacht maar tot er zo'n golf van franstalig gespuis uw regio komt koloniseren en u dagelijks probeert te vernederen in ruil voor uw economische gastvrijheid en zachtaardigheid.

60% van de werklozen in BHV zijn eentalig franstalig, 80% van de lasten worden door Vlaanderen gedragen, 80% van de economische bedrijvigheid komt uit Vlaanderen, half Wallonië werkt voor de overheid, de soc.-econ. uitwassen (van illegalen, importprofiteurs tot de teloorgang van zowat alles) Vlaams grondgebied wordt via verrottingstrategieën de facto geannexeerd,...

En u ziet geen link?

én links... ;-)

Anna List 25 november 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5823750)
Dat lijkt alleen maar zo door de Asperger. ;)

wtf

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be