![]() |
Street view
Er gaan stemmen op om het sinds kort gelanceerde "Street View" van Google in België te verbieden. Te gemakkelijk voor misdadigers: (inbrekers; home-jackers...)
|
Terecht, voor mijn part doekt men dit omiddelijk op. Dit is overbodige luxe die vooral personen met minder goede bedoelingen ten goede komt.
|
plus ik ken iemand die in haar nachtjapon op haren oprit staat, en dat eigenlijk maar genant vindt.
Ze staat dan nog op blote voeten ook. |
Citaat:
|
Belachelijk vind ik. Je ziet alleen maar wat iedereen vanop straat kan zien. Op Google Earth zie je de tuinen en hoe gemakkelijk of moeilijk het is om via de achterkant een huis te bereiken en ongezien weer weg te geraken. Dat bestaat al jaren en daar heeft nooit iemand een opmerking over gempaakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het probleem niet in. Die dieven kunnen toch ook gewoon langs de huizen rijden en foto's nemen? De straat ziet toch iedereen?
|
Wie gebruikt dat eigenlijk echt? Ik zie het nut er sowieso niet van in... Het kan wel eens leuk zijn voor de lol en daar blijft het bij?
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeft ge niet voor elke advertentie ter plaatse gaan kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
en op die streetview zien ze ook de stevige tandjes van het hondje niet... 8-) |
De foto van Huize Chaos laat de situatie van 3 jaar geleden zien. Zeer bruikbaar voor ongewenste bezoekers.
De beelden van Google Earth zijn al 2 auto's geleden.... da's dus 6jaar of meer. Ook zeer relevant voor inbrekers en tuindrentelaars. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En uiteraard ook GSM's waarmee misdadigers met elkaar overleggen en snode plannen smeden. En misschien voor de volledigheid ook direct maar auto's verbieden waarmee misdadigers zich bij nacht en ontij voortbewegen en rondspeuren naar huizen om te overvallen en in te breken. Kijk, de wereld is direct een stuk veiliger zo, is dat nu niet gemakkelijk? :-D |
Citaat:
Ik reis zomers vaak met B&B - Chambres d'hotes - Zimmer frei enz door Europa. In de landen waar Street-View bestaat heeft dit systeem mij al meerdere keren geholpen bij het uitzoeken, kiezen en vinden van die huizen. Veel van die gelegenheden liggen niet altijd aan de grote wegen en zijn met dit systeem gemakkelijk(er) te vinden (voor zover ze aan een straat liggen met street-view natuurlijk) Zou België weer eens wereldwijd opvallen door het hier te verbieden? |
maar nee,
mensen die klagen zijn mensen die op een of andere manier op een ongelukkige plaats rondlopen.. ze zullen die mensen wel wat beter maskeren. Mensen die echt hun huis niet willen laten zien, kunnen dit ook laten vervagen. Google zal wel tegemoetkomen aan die mensen. |
Citaat:
;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be