Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   'Don't send a boy to do a man's job' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163728)

demonen 25 november 2011 06:59

'Don't send a boy to do a man's job'

Daad van agressie
vrijdag 25 november 2011

Auteur: Bart Sturtewagen
— Het zou goed nieuws zijn als er een federale begroting kwam die het Belgische tekort volgend jaar doet krimpen tot onder de 3 procent van het bbp. Het zou nog beter nieuws zijn als er vervolgens een regering kwam die de kracht en de overtuiging heeft om, wars van ideologische scherpslijperij, onze arbeidsmarkt, onze concurrentiekracht, onze werkloosheidsaanpak en onze pensioenregels te moderniseren. Helemaal mooi zou zijn als dat alles samen de kredietwaardigheid van het land zou versterken, de rente doen dalen en nieuwe groei mogelijk maken.

Lees verder http://www.standaard.be/meningen/commentaar/

SDG 25 november 2011 08:10

Tja, Frankrijk was nu eenmaal het gidsland en 'vriend', onze bondgenoot tegen de Grote Satan uit het Noorden. Belgique krijgt zijn verdiende loon...

Vito 25 november 2011 08:10

Waarborgen geven zonder zelf solvabel te zijn... Allemaal een gevolg van de 20e eeuwse opvatting dat een staat niet failliet kan gaan.

patrickve 25 november 2011 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5823869)
Waarborgen geven zonder zelf solvabel te zijn... Allemaal een gevolg van de 20e eeuwse opvatting dat een staat niet failliet kan gaan.

2.

Ach, ze zullen wel leren :-)

Don Quichote 25 november 2011 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5823889)
2.

Ach, ze zullen wel leren :-)

Yep,

Door de Vlaminque harder travakken doen.

Herr Flick 25 november 2011 09:23

Citaat:

Inderdaad, ze kunnen waarborgen geven zoveel ze willen, als plotseling iedereen zijn geld wil, kan den Beire zijn chateau's gaan verkopen, en kunnen ze de Rubbensen en Breugels die we nog rijk zijn ook in de uitverkoop doen.

Bokkenreyder 25 november 2011 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5823932)
Inderdaad, ze kunnen waarborgen geven zoveel ze willen, als plotseling iedereen zijn geld wil, kan den Beire zijn chateau's gaan verkopen, en kunnen ze de Rubbensen en Breugels die we nog rijk zijn ook in de uitverkoop doen.

Wie zet die onverantwoordelijken nu eens eindelijk op de brandstapel? :evil:

giserke 25 november 2011 09:34

We kunnen heel die affere in dezelfde lijn zetten als de verkoop van Electrabel aan Suez.
Dit is van hetzelfde laken een broek.
Beide onderhandelingen werden gebeurt door dezelfde figuur: Reynders

freelancer 25 november 2011 09:50

Heeft allemaal veel weg van hoe België ineen steekt... 8O

giserke 25 november 2011 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5823968)
Heeft allemaal veel weg van hoe België ineen steekt... 8O

Je zou kunnen stellen dat dit de enige reden is waarom Belgie bestaat.
Met de Francofonen als vazalen van Frankrijk.
En hier in Vlaanderen een paar pipo's die voor eigen rekening werken.

Anna List 25 november 2011 10:11

ik blijf erbij dat de Belgische media mee boter op het hoofd heeft.

ik was in Duitsland ten tijde van de 'garantiestelling' ... de Duitse financiele media had/heeft het over 90 miljard € Belgische waarborg ... daar is ook Sturtewagen blijkbaar nog niet achter ...

hoe kan je nu politieke (oppositie) druk opbouwen als de pers niet informeert ...
d�*�*r ligt het kalf gebonden, zowel in financiële als in communautaire dossiers trouwens.
de regeringspartijen weten dit, en gebruiken dit, met als gevolg democratisch deficit.

giserke 25 november 2011 10:15

Hoewel de media steeds meer uppercuts te verwerken heeft, zowel van links als rechts.
Bij debaten op Canvas krijgen de VRT journalisten het toch steeds moeilijker om hun leugens en manipulatie te verbergen.

speurneus 25 november 2011 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5823942)
Wie zet die onverantwoordelijken nu eens eindelijk op de brandstapel? :evil:

Wat stel jij dan voor. Dexia failliet laten gaan en i.p.v. miljarden miljarden waarborgen te geven al die miljarden effectief uit te betalen aan de spaarders misschien?
De ramp KBC hangt al een hele tijd in de lucht. KBC heeft meer dan 100miljard op spaarboekjes staan. Wat gaat de Belgische staat doen denk jij indien KBC in de problemen komt?

giserke 25 november 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5824050)
Wat stel jij dan voor. Dexia failliet laten gaan en i.p.v. miljarden miljarden waarborgen te geven al die miljarden effectief uit te betalen aan de spaarders misschien?
De ramp KBC hangt al een hele tijd in de lucht. KBC heeft meer dan 100miljard op spaarboekjes staan. Wat gaat de Belgische staat doen denk jij indien KBC in de problemen komt?

O, om te beginnen zou de Belgische staat kunnen zorgen dat de bevolking niet moet opdraaien voor schulden uit Frankrijk.

Xenophon 25 november 2011 16:44

Citaat:

Ik hoorde gisteren mensen op TV zeggen dat ze zeker obligaties gingen kopen, want die kwamen met een garantie van de staat, daar kon je dus niets op verliezen.

Ik denk dan, zijn die mensen dan blind en doof? Zijn we dan echt een volk van onnozelaars die kost wat kost bedrogen willen worden? Hebben die dan nooit iets over Griekenland gehoord?

poekieJ 25 november 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5824887)
Ik hoorde gisteren mensen op TV zeggen dat ze zeker obligaties gingen kopen, want die kwamen met een garantie van de staat, daar kon je dus niets op verliezen.

Ik denk dan, zijn die mensen dan blind en doof? Zijn we dan echt een volk van onnozelaars die kost wat kost bedrogen willen worden? Hebben die dan nooit iets over Griekenland gehoord?

Uiteraard zijn dat onnozelaars. Bewust en gewillig blind en doof gehouden door de media en de staat.

Die mensen worden niet alleen opgelicht waar ze bijstaan, ze schuiven er nog voor aan ook.:roll:

Frans Oghtendlicht 25 november 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5824008)
Je zou kunnen stellen dat dit de enige reden is waarom Belgie bestaat.
Met de Francofonen als vazalen van Frankrijk.
En hier in Vlaanderen een paar pipo's die voor eigen rekening werken.

De enige reden waarom Belgie bestaat is omdat "de Belgen" die laten bestaan.

Fieseler 25 november 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5824030)
ik blijf erbij dat de Belgische media mee boter op het hoofd heeft.

ik was in Duitsland ten tijde van de 'garantiestelling' ... de Duitse financiele media had/heeft het over 90 miljard € Belgische waarborg ... daar is ook Sturtewagen blijkbaar nog niet achter ...

hoe kan je nu politieke (oppositie) druk opbouwen als de pers niet informeert ...
d�*�*r ligt het kalf gebonden, zowel in financiële als in communautaire dossiers trouwens.
de regeringspartijen weten dit, en gebruiken dit, met als gevolg democratisch deficit.

weer de nagel zo op de kop dat het niet schoon meer is....

Fieseler 25 november 2011 17:22

Citaat:

de vraag stellen is ze beantwoorden....

SDG 25 november 2011 17:24

Citaat:

Griekenland? Ja, dat het daar mooi weer is of zoiets, wellicht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be