Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   50% kans dat Euro tegen Kerstmis niet meer bestaat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163825)

demonen 26 november 2011 20:50

50% kans dat Euro tegen Kerstmis niet meer bestaat

Deze uitspraak komt van Rik Van Cauwelaert in Ter Zake (za 26/11/2011) die refereert naar een uitspraak van één of andere hoge franse topman.
Verder zegt hij dat de maatregelen die de formatie Di Rupo genomen heeft slecht onthaald zullen worden door Europa en de financiële markten omdat ze niet ver genoeg gaan en geen zuurstof geven aan onze economie (halfslachtige maatregelen).
Zo zitten bijna alle overeenkomsten vol met uitzonderingen en gaan ze dikwijls pas van kracht over enkele jaren.
Prof. De Grauwe, ook in Ter Zake, zegt dat de rente voor België zal blijven stijgen ondanks een begroting en regering.
Maw, het ergste moet nog komen (De Croo gaf toe dat de implicaties betreffende Dexia (enorme borgstelling) enorme konsekwenties kan hebben voor België) en de regeringsonderhandelaars zijn blij met een dode mus.
Wat ook opvalt is dat de meeste onderhandelaars niet van plan zijn om in deze regering te gaan zitten. Vrees voor korte duur of voor ingrijpen van IMF die hen dan onpopulaire maatregelen zal dwingen te implementeren?
De enige gelukkige in België op dit moment is Leterme die nu langs de achterdeur naar de Oeso vertrekt.
Het ergste moet nog komen vrees ik. Dit is geen visionair beleid maar scharrelen aan maatregelen uit de jaren 70. Deze politiekers bieden geen oplossingen voor de huidige problemen en dit is in een 2-sporenland ook niet mogelijk.
Hopelijk slaat het IMF zijn tenten hier snel op!

Bokkenreyder 26 november 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5827325)
Deze uitspraak komt van Rik Van Cauwelaert in Ter Zake (za 26/11/2011) die refereert naar een uitspraak van één of andere hoge franse topman.
Verder zegt hij dat de maatregelen die de formatie Di Rupo genomen heeft slecht onthaald zullen worden door Europa en de financiële markten omdat ze niet ver genoeg gaan en geen zuurstof geven aan onze economie (halfslachtige maatregelen).
Zo zitten bijna alle overeenkomsten vol met uitzonderingen en gaan ze dikwijls pas van kracht over enkele jaren.
Prof. De Grauwe, ook in Ter Zake, zegt dat de rente voor België zal blijven stijgen ondanks een begroting en regering.
Maw, het ergste moet nog komen (De Croo gaf toe dat de implicaties betreffende Dexia (enorme borgstelling) enorme konsekwenties kan hebben voor België) en de regeringsonderhandelaars zijn blij met een dode mus.
Wat ook opvalt is dat de meeste onderhandelaars niet van plan zijn om in deze regering te gaan zitten. Vrees voor korte duur of voor ingrijpen van IMF die hen dan onpopulaire maatregelen zal dwingen te implementeren?
De enige gelukkige in België op dit moment is Leterme die nu langs de achterdeur naar de Oeso vertrekt.
Het ergste moet nog komen vrees ik. Dit is geen visionair beleid maar scharrelen aan maatregelen uit de jaren 70. Deze politiekers bieden geen oplossingen voor de huidige problemen en dit is in een 2-sporenland ook niet mogelijk.
Hopelijk slaat het IMF zijn tenten hier snel op!

De Grauwe sprak zelfs niets meer tegen van wat VC zei! Een akkoord dat niets oplost, een begroting die gemaakt is 'met de tweeloop van S&P in de nek', een economie die een nulgroei of een inkrimping zal kennen, een euro die op sterven na dood is, twee landsgedeelten die hun toekomst totaal anders zien! Eigenlijk wisten mensen met een gezond verstand dat al lang! :evil:
Belangrijk was het ook om al vast te stellen dat Sanderke het niet raken aan de index nu al terug in vraag stelde: teken van een 'standvastig' akkoord! :roll:

Xenophon 26 november 2011 21:17

Kom kom, het is niet alles kommer en kwel wat de klok slaat. Er is nog flink wat spaargeld om te verkwisten.

Yarisken 26 november 2011 21:43

Ik heb de reportage ook gezien. Nu snap ik hoe Griekenland in deze situatie is kunnen komen. Meer spenderen dan je hebt en je middenklasse leegzuigen gaat ons ook griekse toestanden opleveren. De rente gaat veel meer stijgen als 7 %.

-=EXCALIBUR=- 26 november 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken (Bericht 5827390)
De rente gaat veel meer stijgen als 7 %.

Dat kan geen kwaad. Dan lenen we gewoon wat meer bij ;-)

giserke 26 november 2011 22:54

Ik denk niet als de euro verdwijnt, mijn spaargeld Belgische franken zullen zijn.
Het zullen per express Duitse marken zijn.

Henri1 27 november 2011 07:48

Dat is goed nieuws voor de vlaamsnationalisten.

Maar wat vroegen we dan in ?
De Vlaamsche Frank of de Nederlandse Gulden ?

born2bewild 27 november 2011 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5827686)

Dat zijn uw zaken niet

De schoofzak 27 november 2011 10:26

Citaat:

Ik weet het nog niet.

Maar wat Wallonië gaat in voege brengen, weet ik wel: de Drachme.

Distel 27 november 2011 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5827761)
Ik weet het nog niet.

Maar wat Wallonië gaat in voege brengen, weet ik wel: de Drachme.

Volgens mij de Parasite. 1 Parasite is 100 Transfers waard. Kwestie van de ontstaandsgeschiedenis erin te verwerken.

Albrecht 27 november 2011 10:58

Citaat:

Beneluxiaanse Pond!

respublica 27 november 2011 11:56

Dat interview was een zeldzaam staaltje van zeer goede journalistiek en berichtgeving op de VRT, heel wat anders dan de euforische en patriotistische berichtgeving ("ons land is opgelucht") in het Journaal.

Hoera 27 november 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5827840)
Dat interview was een zeldzaam staaltje van zeer goede journalistiek en berichtgeving op de VRT, heel wat anders dan de euforische en patriotistische berichtgeving ("ons land is opgelucht") in het Journaal.

Het begon wel met een euforisch interview met De Croo...

Ik heb die interviewster nog nooit zo breed zien glimlachen

Ik denk niet dat de financiële markten ook "opgelucht" zijn... volgende week staan we aan zeven procent rente!

quercus 27 november 2011 12:36

Citaat:

En wat zal uw geliefd "WalloBrux" invoeren? Om te prafraseren op een gekende uitspraak destijds van "Dieu" Spitaels: "Je ne peux pas m'imaginer qu'on ferait un autre choix que le Franc français".8-)

quercus 27 november 2011 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5827689)
Dat zijn uw zaken niet

Inderdaad. Maar vermits het de mening is van een verwaalste Vlaming is het volstrekt irrelevant.

Henri1 27 november 2011 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5827907)
Inderdaad. Maar vermits het de mening is van een verwaalste Vlaming is het volstrekt irrelevant.

Ik weet allang dat ik "hier" geen "goede" vlaming ben.

quercus 27 november 2011 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5827910)
Ik weet allang dat ik "hier" geen "goede" vlaming ben.

Het is héél positief dat je het beseft. Ik verwacht niet dat je ooit tot inkeer zult komen.

filosoof 27 november 2011 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5827461)
Ik denk niet als de euro verdwijnt, mijn spaargeld Belgische franken zullen zijn.
Het zullen per express Duitse marken zijn.

Euromarken ?

Henri1 27 november 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5827916)
Het is héél positief dat je het beseft. Ik verwacht niet dat je ooit tot inkeer zult komen.

Vooral niet doen hoor. ;-)

Burry 27 november 2011 13:00

Citaat:

Waarom denk je dat een bepaalde politieke stroming binnen Vlaanderen, omdat het de uwe niet is, persé de Euro wil zien kapseizen?

Het zou veel interessanter zijn om België gelijker, democratischer te hervormen (dus zonder BHV-restjes, zonder alarmbellen, andere toeters en bellen) en dan de delen er van in een (con)federale Benelux onder te brengen en alzo motor te spellen van een Europees project. Dit terwijl de Euro leeft.

Maar als het zo ver komt dat de Euro aan diggelen ligt dan ben ik bang dat de EU ook wel even in de lappenmand zal liggen en België is in deze storm echt wel te klein en dan hebben we de keuze (met of zonder Wallonië) om deel te worden van Duitsland of Nederland.

De Nederlandse optie biedt meer onderhandel marge, want ik zie Duitsland niet veel anders voorstellen dan: volop en volledig deelstaat volgens het bestaande model.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be