Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Di Rupo gaat proberen Europa onder tafel te praten... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163878)

De gemuilkorfde 27 november 2011 23:03

Di Rupo gaat proberen Europa onder tafel te praten...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111127_091

Blijkbaar zijn ze er toch zo gerust niet in, want Di Rupo gaat een woordje met Europa doen.
Ik vraag mij af of die zo naïef gaan zijn als de Vlaamse en Waalse pers.
Volgens mij gaan die die eens een goede bolwassing geven.

Ligt het aan mij, of lijkt het wel een lijk op die foto ?

Ahja, en premier worden ?
Dat wil hij nog niet eens bevestigen.
man man, moet dat onze premier worden...

Svennies 27 november 2011 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5829370)

Blijkbaar zijn ze er toch zo gerust niet in, want Di Rupo gaat een woordje met Europa doen.

Ach,hoe slechter hij het doet,des te beter komen wij er later uit...

Het gaat voor hem vooral contraproductief werken weet u...

omaplop 27 november 2011 23:13

Di Rupo legt het fijntjes aan boord, he. Hij zal proberen Europa te charmeren en , als het niet lukt, heeft hij zelf een schitterend alibi : Europa heeft beslist , niet ik!!!

Hij zoekt voor alles een zondebok of een helper, is het niet le rwa , dan is het wel iemand anders.

freelancer 27 november 2011 23:18

Ik vind hem wel een sympathieke mens... maar een leider?!

Maar pas op... wat nog niet is... kan nog worden... ;-)

Xenophon 27 november 2011 23:29

Citaat:

Arme Di Rupo, hij hoopt een boete te vermijden...

Als wij zo iemand hebben om ons te vertegenwoordigen, wat moeten die mensen dan wel denken van ons?

omaplop 27 november 2011 23:31

Ja , een Italiaan he, die denkt altijd dat hij een don juan is!!

Eigenlijk weet hij niet waaraan hij begint als hij premier wil worden: hij wordt de risé(e) van Europa.

Xenophon 27 november 2011 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5829432)
Ja , een Italiaan he, die denkt altijd dat hij een don juan is!!

Eigenlijk weet hij niet waaraan hij begint als hij premier wil worden: hij wordt de risé(e) van Europa.

Een Don Juan zou ik hem niet noemen, een vent van bijna zestig jaar met een smikkel die platsgespoten is van de botox. En dan zijn verleden als pedofillieverdachte, keer op keer opnieuw , in andere landen zou die zelfs niet aan politiek mogen doen, hier wordt hij premier.

Walgelijk land, walgelijk volk.

Amon_Re 27 november 2011 23:43

Stuur'm naar Merkozy :D

Diego Raga 27 november 2011 23:54

Citaat:

[url]

Ken uw vijand.

Elio weet nu al dat Europa die boete niet zal heffen of minstens voldoende uitstel zal geven, tot er een begroting komt.
Achter de coulissen kan 'm op Van Rompaey rekenen als Europese beschermtsjeef en ook met Leterme die binnenkort naar de OESO gaat, heeft 'm Europa al in z'n binnenzak zitten.
En Albert II en z'n entourage zitten ook in kringen.

Bij het tegendeel hiervan zou 'm zelfs al die 'moeite' niet doen, gezien 'm dat alleen meer gezichtsverlies en minder stemmen zou opleveren.

'k Vermoed dus dat de Strik nu al in z'n vuistje lacht en als 'overwinnaar' in de pers zal verschijnen. Hou je maar vast.

Gwylan 28 november 2011 01:21

Als er met "Europa" moet gepraat worden is het uiteraard niet aan Di Rupo om dat te doen : hij is noch eerste minister noch minister. Slechts een wettig vertegenwoordiger van de Belgische regering kan wat dan ook met “Europa” bespreken en er in naam van België verbintenissen mee aangaan.
Die Di Rupo zit kennelijk niet verlegen om een fantasietje of een leugen, en uw media blijken hem nog blind te geloven ook…

Xenophon 28 november 2011 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5829581)
Als er met "Europa" moet gepraat worden is het uiteraard niet aan Di Rupo om dat te doen : hij is noch eerste minister noch minister. Slechts een wettig vertegenwoordiger van de Belgische regering kan wat dan ook met “Europa” bespreken en er in naam van België verbintenissen mee aangaan.
Die Di Rupo zit kennelijk niet verlegen om een fantasietje of een leugen, en uw media blijken hem nog blind te geloven ook

Op het nieuws van 18.00 deden ze er nog een schepje bovenop, de begroting was nu volledig in orde met hetgene dat Europa van ons verwacht, zei men.

elsina 28 november 2011 02:43

Citaat:

Di Rupo gaat proberen Europa onder tafel te praten...
.. het zal dan toch niet in nederlands gebeuren :roll:

Gwylan 28 november 2011 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5829644)
Op het nieuws van 18.00 deden ze er nog een schepje bovenop, de begroting was nu volledig in orde met hetgene dat Europa van ons verwacht, zei men.

Wel, om over bedoelde begroting te oordelen zullen alle hoofdlijnen én details ervan eerst bekend moeten gemaakt worden. Uw TV-reporters wachten daar kennelijk niet op : niet enkel wordt Di Rupo en zijn samenraapsel nu al heilig verklaard, maar bovendien wordt ook al beslist in naam van Europa dat België andermaal hét schoolvoorbeeld is van hoe het moet.

Dan kan Di Rupo maar beter in uw aller naam van Europa een bonus gaan vragen wegens het uitmuntend werkstuk dat in een mum van tijd werd afgeleverd, alsmede een bank vooruit en een kus van de juffrouw (nou ja, van de meester dan maar).

demonen 28 november 2011 07:01

De ene dag klinkt het nog: 'We gaan met glans slagen voor Europa' en de volgende dag 'Di Rupo gaat met Europa praten om boete te vermijden'. Merkt iemand het subtiele verschil?

stuyckp 28 november 2011 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5829724)
De ene dag klinkt het nog: 'We gaan met glans slagen voor Europa' en de volgende dag 'Di Rupo gaat met Europa praten om boete te vermijden'. Merkt iemand het subtiele verschil?

Hopelijk lukt het, die boete kunnen we echt missen.

Kaal 28 november 2011 12:00

Citaat:

"Europa" is een politieke entiteit en zal dus ook een politieke mening hebben. Het is best mogelijk dat het oordeel van Europa vrij mild zal blijken te zijn, al was het maar om ervoor te zorgen dat de euro niet nog meer ondermijnd wordt.

Het oordeel van de markten is het enige dat telt.

Frans Oghtendlicht 28 november 2011 12:30

Laat de technocraten beslissen, dat is hip tegenwoordig.
Zelfs de zogenaamde vloms-nationalisten vinden dat goed.

fcal 28 november 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 5830065)
"Europa" is een politieke entiteit en zal dus ook een politieke mening hebben. Het is best mogelijk dat het oordeel van Europa vrij mild zal blijken te zijn, al was het maar om ervoor te zorgen dat de euro niet nog meer ondermijnd wordt.
Het oordeel van de markten is het enige dat telt.

Inderdaad. Het zijn de financiële markten die bepalend zijn voor het rentetarief, dat straks het Belgische niveau wordt. En als dit niveau te hoog ligt, ontspoort het zaakje en kan de Euro in gevaar komen (kettingreactie). Bij zo'n negatieve evolutie grijpen Merkel en Sarkozy zeker in en dan wordt orde op zaken gesteld Di Rupo of geen Di Rupo. (zie Italië en Griekenland)

De commissie zal ook van zich laten horen, maar daar kan door die bureaucraten enerzijds wat mildheid betoond worden of anderzijds kan het een kafka-aanse bedoening worden. Maar er liggen wel mogelijkheden om via gepaste lobbying en wat schrijf- en rekenwerk die boete te ontwijken, dat hoopt althans Di Rupo. Mochten de commissieleden het echter zien als een concurrentiestrijd tussen hen en de bevoogdende landen, dan is veel misere mogelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be