![]() |
Het boardgame/gezelschapspel topic
Naar aanleiding van dit artikel deze week wil ik hier toch wel eens een topic over openen.
Citaat:
|
Verder dan Monopoly of Hotel reikt mijn interesse niet.;-)
|
Groepseks? Anyone?
|
Mijn schoonbroer is ook zo'n spelletjesfanaat. Altijd wel iets nieuw bij.
Probleem is dat je zo'n nieuw spel eigenlijk toch best een keer of twee gespeeld hebt vooraleer je het een beetje doorhebt (spelregels, taktiek,...). Hij speelt dat regelmatig, ik maar eens om de zoveel maanden met als gevolg dat ik een hekel heb aan nieuwe spellen. De eerste keer lukt het niet te best omdat je het spel nog niet goed kent, de volgende keer zijn er weer zoveel nieuwe spellen gekocht dat er weer een ander bovengehaald wordt. Wat weer niet goed lukt omdat het de eerste keer is enz enz. Nieuwe spelletjes zijn dus goed voor mensen die vaak spelletjes spelen. De anderen houden het best bij oude spullen. |
Als RPG'er van oude stempel ken ik wel een paar van die minder bekende boardgames.
Nu, doordat ik verhuisde was werd mijn interactie met de groep van "toen" minder. Andere hobbies hebben dan de vrijgekomen tijd geabsorbeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Carcassonne
Chaos Marauders Space Hulk: Death Angel Axis & Allies (origineel) Machiavelli + de Donkere Landen Tannhäuser War on Terror Warrior Knights The Resistance Fantasy Warriors + De Draken Heroscape Staan bij mij in de kast, plus de oude getrouwen (Risk, Monopoly...) en enkele kleine spelletjes (Vliegen vangen...). |
Heeft iemand hier al eens 'Munchkin' gespeeld?
|
Mens Erger Je Niet. Dagelijks.
|
Citaat:
Heerlijk spel om samen bondgenootschappen te vormen of anderen een oor aan te naaien. Net de politiek. |
Citaat:
Citaat:
|
Catan is leuk.
Er zijn een hoop bordspelletjes die ik wel eens wil proberen, maar niemand hier die zou willen meespelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Munchkin + Clerical Errors + Need for Steed + Unnatural Axe Star Munchkin Munchkin Chtulhu + Call of Cowthulhu + The Unspeakable Vault + Crazed Caverns Citaat:
|
Ik was de Kathedraal nog vergeten in mijn lijstje.
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
![]() Eenvoudig te leren, leuk om te spelen en kan je zelfs met 10 spelen. Zeker een aanrader, hoewel het een beetje duur is voor een card game (+/- 20 euro). Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be