Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   rekeningnummer N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163978)

poekieJ 29 november 2011 20:24

rekeningnummer N-VA

Ik heb afgelopen week een brief binnengekregen om mijn lidmaatschap te hernieuwen. Allemaal goed en wel, maar ze geven enkele een IBAN en BIC code mee, waar ik dus niets mee kan omdat dat Europees is. Noch in de brief noch op hun website staat hun gewone rekeningnummer.

Hoe heeft de rest dat geregeld? (Zijn ze dan overigens in het buitenland gestationeerd?:?)

lombas 29 november 2011 20:34

Hoezo je kunt daar niets mee? Ik doe al mijn bankverrichtingen via Europese nummers...

En nee, uiteraard betekent dat niet dat het een buitenlandse rekening is. Dat merk je trouwens aan de BIC, die je kunt nagaan (KREDBEBB is bijvoorbeeld KBC België).

poekieJ 29 november 2011 20:36

Ik weet dat er van de IBAN verschillende letters/cijfers moeten worden weggedaan om het gewone binnenlandse rekeningnummer te krijgen, maar ik weet dus niet dewelke.:-D

Wil je nu zeggen dat als je binnen België een overschrijving doet, dat je dat ook doet m.b.v. IBAN en BIC codes? Vreemd, lijkt me meer werk dan nodig.

Anna List 29 november 2011 20:39

en als je er echt niet aan uit kunt, neem je toch gewoon de laatste 12 cijfers van die BIC code ... na de eerste drie cijfers een liggend streepje en voor de laatste twee cijfers nog eens

435-0315141-68

et voil�* !

maar echt, geld geven aan een politieke partij ... werkelijk, hou het bij en doe er iets plezants mee.

Anna List 29 november 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5833073)
Ik weet dat er van de IBAN verschillende letters/cijfers moeten worden weggedaan om het gewone binnenlandse rekeningnummer te krijgen, maar ik weet dus niet dewelke.:-D

Wil je nu zeggen dat als je binnen België een overschrijving doet, dat je dat ook doet m.b.v. IBAN en BIC codes? Vreemd, lijkt me meer werk dan nodig.

je zal er toch moeten aan wennen ... binnenkort verdwijnen de oude nationale nummers

Rudy 29 november 2011 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5833052)
Ik heb afgelopen week een brief binnengekregen om mijn lidmaatschap te hernieuwen. Allemaal goed en wel, maar ze geven enkele een IBAN en BIC code mee, waar ik dus niets mee kan omdat dat Europees is. Noch in de brief noch op hun website staat hun gewone rekeningnummer.

Hoe heeft de rest dat geregeld? (Zijn ze dan overigens in het buitenland gestationeerd?:?)

IBAN en BIC zijn gewone rekeningnummers. Mijn gas- en electricteitsrekening krijg ik zo toegestuurd, als gezinshoofd vann een 5-gezin. Daar is niets mis mee.
Ben jij wereldvreemd of wil je moeilijk doen ?

Rudy 29 november 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5833071)
Hoezo je kunt daar niets mee? Ik doe al mijn bankverrichtingen via Europese nummers...

En nee, uiteraard betekent dat niet dat het een buitenlandse rekening is. Dat merk je trouwens aan de BIC, die je kunt nagaan (KREDBEBB is bijvoorbeeld KBC België).

Lombas, vanwaar die moeite ? Dit is geen K&K.

lombas 29 november 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5833136)
Lombas, vanwaar die moeite ? Dit is geen K&K.

Mijn onmetelijke wil tot vriendelijkheid, Rudy...

;-)

Mam 29 november 2011 21:46

Citaat:

Oh, geweldig. Zal ik jou hun gewone rekeningnummer doorgeven? :angel:

Kodo Kodo 29 november 2011 22:36

Citaat:

Jij lijkt me er wel eentje te zijn die erin zou trappen als ik jou hier het rekeningnummer van de heer K. Kodo zou aanbevelen. Je boft dat ik het ben, hoor!

Txiki 29 november 2011 22:49

Citaat:

8O zeg dat dit een grap is...

filosoof 29 november 2011 22:54

Citaat:

Het "gewone nummer xxx-1234567-89" wordt niet meer gebruikt. Enkel nog de IBAN . De BIC heb je nodig voor internationale transfers en is van geen belang zolang je naar 't binnenland stort.
Wil je omrekenen tussen IBAN en de oude xxx-1234567-89 , kijk dan op de website van je bank.

solidarnosc 29 november 2011 23:00

Citaat:

Kan je hen meteen ook eens vragen waar zij concreet 11 miljard willen besparen? Waarvoor dank.

Txiki 29 november 2011 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5833407)
Kan je hen meteen ook eens vragen waar zij concreet 11 miljard willen besparen? Waarvoor dank.

Waarom doe je dat zelf niet?

Kodo Kodo 30 november 2011 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5833395)
Het "gewone nummer xxx-1234567-89" wordt niet meer gebruikt. Enkel nog de IBAN . De BIC heb je nodig voor internationale transfers en is van geen belang zolang je naar 't binnenland stort.
Wil je omrekenen tussen IBAN en de oude xxx-1234567-89 , kijk dan op de website van je bank.

Verrader! Je verleent hier hand-en-span-diensten aan de N-VA-vijand!;-)

AsGardSGO 30 november 2011 02:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5833638)
Verrader! Je verleent hier hand-en-span-diensten aan de N-VA-vijand!;-)

Ach ja is toch geen erg; hij wordt ervoor betaald he. Da's toch de enige incentive die we kennen he ;)

AsGardSGO 30 november 2011 02:51

Citaat:

Als er VB had gestaan ipv NV-A had je waarschijnlijk nog naar je hoofd gekregen een typische VB stemmer te zijn. Hoewel voor sommige lijkt het ook op te gaan dat NV-A stemmers "dommeriken" zijn.
In ieder geval kan ik wel niet anders dan zeggen dat ik ook hier mijn vragen bij stel ze... ;)

Allez je hebt toch iets opgestoken nu. Hopelijk steek je verder hier nog iets op ook. Een raad alvast; GOOGLE, bibliotheek, zoeken, in vraag stellen en open mindedness.

Another Jack 30 november 2011 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5833131)
IBAN en BIC zijn gewone rekeningnummers. Mijn gas- en electricteitsrekening krijg ik zo toegestuurd, als gezinshoofd vann een 5-gezin. Daar is niets mis mee.
Ben jij wereldvreemd of wil je moeilijk doen ?

Iemand die lid wil worden van de N-VA?

giserke 30 november 2011 09:24

Mijn banktoegang via internet kan zelfs geen gewone nationale nummers meer gebruiken. Het zijn allemaal IBAN nummers.

Vito 30 november 2011 09:51

Citaat:

Schrap de BEXX (eerste 4 tekens van IBAN nummer) en zet na de eerste drie en voor de laatste twee een streepje en je bent er.

En anders: http://www.ibanbic.be/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be