![]() |
rekeningnummer N-VA
Ik heb afgelopen week een brief binnengekregen om mijn lidmaatschap te hernieuwen. Allemaal goed en wel, maar ze geven enkele een IBAN en BIC code mee, waar ik dus niets mee kan omdat dat Europees is. Noch in de brief noch op hun website staat hun gewone rekeningnummer.
Hoe heeft de rest dat geregeld? (Zijn ze dan overigens in het buitenland gestationeerd?:?) |
Hoezo je kunt daar niets mee? Ik doe al mijn bankverrichtingen via Europese nummers...
En nee, uiteraard betekent dat niet dat het een buitenlandse rekening is. Dat merk je trouwens aan de BIC, die je kunt nagaan (KREDBEBB is bijvoorbeeld KBC België). |
Ik weet dat er van de IBAN verschillende letters/cijfers moeten worden weggedaan om het gewone binnenlandse rekeningnummer te krijgen, maar ik weet dus niet dewelke.:-D
Wil je nu zeggen dat als je binnen België een overschrijving doet, dat je dat ook doet m.b.v. IBAN en BIC codes? Vreemd, lijkt me meer werk dan nodig. |
en als je er echt niet aan uit kunt, neem je toch gewoon de laatste 12 cijfers van die BIC code ... na de eerste drie cijfers een liggend streepje en voor de laatste twee cijfers nog eens
435-0315141-68 et voil�* ! maar echt, geld geven aan een politieke partij ... werkelijk, hou het bij en doe er iets plezants mee. |
Citaat:
|
Citaat:
IBAN en BIC zijn gewone rekeningnummers. Mijn gas- en electricteitsrekening krijg ik zo toegestuurd, als gezinshoofd vann een 5-gezin. Daar is niets mis mee. Ben jij wereldvreemd of wil je moeilijk doen ? |
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wil je omrekenen tussen IBAN en de oude xxx-1234567-89 , kijk dan op de website van je bank. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval kan ik wel niet anders dan zeggen dat ik ook hier mijn vragen bij stel ze... ;) Allez je hebt toch iets opgestoken nu. Hopelijk steek je verder hier nog iets op ook. Een raad alvast; GOOGLE, bibliotheek, zoeken, in vraag stellen en open mindedness. |
Citaat:
|
Mijn banktoegang via internet kan zelfs geen gewone nationale nummers meer gebruiken. Het zijn allemaal IBAN nummers.
|
Citaat:
En anders: http://www.ibanbic.be/ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be