![]() |
rechter D'Hondt doet het weer...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ijexamen.dhtml
Bij die man is er een zekering gesprongen. Ik beklaag de sukkelaar die voor hem als rechter moet verschijnen. |
Ik vind dat hij wel een punt heeft.
Als ge ziet hoe er gereden wordt is er inderdaad wel iets mis bij de Belg. Een psychologisch onderzoek zou een aantal mensen die echt niet geschikt zijn om achter het stuur te zitten er uit halen, maar ik zou dat enkel doen indien de persoon daar aanleiding toe geeft, bv na een ongeval, een aantal overtredingen om maar iets te zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zijn voorgestelde oplossing getuigt van weinig wetenschappelijke doordachtheid en maatschappelijk inzicht. En zoiets te moeten denken van een rechter, maakt me bezorgd. . |
Die testen gaan niets uithalen.
Iemand die psychologisch gezond is kan jaren nadien "een aanval" krijgen. Indien ze het toch doorvoeren is de vraag welke psychologische methode ze gaan gebruiken? |
Wat voor onbekwame typ is dat?
precies of je met een psychische test kun afleiden of iemand ald dan niet door het rood rijd, rechts voorsteekt, of aan bumperkleven gaat doen. Bovendien als we eens op Europees vlak kijken, zien we dat er maar weinig landen beter scoren. Als we eens zien naar Spanje italie en Engeland, dat zijn pas cowboys op de weg. |
Citaat:
Of bedoel je weinig landen die slechter scoren ? Griekenland scoort steeds slechter ja, en -eerder toevallig enkel dit jaar- Portugal, staan nog achter ons, de rest zijn quasi nog ontwikkelingslanden (ex-Oostblok) betreft verkeerveiligheid (ook met relatief zeer weinig veilige snelle wegen per inwoner of oppervlakte) Citaat:
d/mj stand Landen EU 28 1 Sweden 30 2 Utd Kingdom 37 3 Malta 38 4 Netherlands 45 5 Germany 46 6 Denmark 47 7 Ireland 51 8 Finland 54 9 Spain 59 10 Estonia 61 11 France 63 12 Luxembourg 65 13 Slovakia 66 14 Italy 66 15 Austria 67 16 Slovenia 74 17 Hungary 75 18 Cyprus 76 19 Czech Rep. 77 20 Belgium 88 21 Portugal 92 22 Lithuania 98 23 Latvia 102 24 Poland 103 25 Bulgaria 111 26 Romania 112 27 Greece 68 gemiddelde 27 EU-landen - 13,5 % Belgium tov gemiddelde Neen, de cowboys zijn zeker wij (zeker als je net die 3 landen opnoemt): ![]() - ´Belgium´ zakt één plaats van 19 naar 20, zelfs met 77 verkeersdoden/miljoen inwoners. - de laatste 2 jaar doen we het opvallend minder als het europees gemiddelde, namelijk rode cijfers 12,1 % en 13,5 %. - Onze relatief beste jaarlijkse plaats was 12e in het jaar 1997 met 134 doden per miljoen inwoners. - In 1996 waren we 15e, in 1991 16e. - rood is %-slechter als het EU-gemiddelde per jaar. - zwart is -%-beter als het EU-gemiddelde per jaar. Al die verkeersagressie wordt natuurlijk niet geflitst... ![]() |
Ik wel eens weten hoeveel doden we hebben per aantal auto's dat rijdt op onze wegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier lijken mensen (vooral dames) eenmaal achter het stuur te veranderen in zwaar autistische staarders. Ogen angstig wijdopengespreid naar een ver punt gericht, hoofd beweegt nooit. Italianen zoeken steeds oogcontact en communiceren tenminste wat ze plan zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad mensen kunnen hier niet rijden, blijven halsstarig dat tweede vak bezet houden, kunnen niet op een rond punt rijden etc... |
Citaat:
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../voertuigpark/ 2009: 5.192.566 2010: 5.276.283 - ge kunt beter voertuigkilometers nemen, of nog beter **reizigerskms dan heb je ook het geschatte aantal buitenlandse voertuigen en alle inzittenden erbij: http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/ De cijfers hebben betrekking op Belgische en op buitenlandse voertuigen. De schattingen gebeuren volgens de GcLR-methode (de meest waarschijnlijke raming). (a) Inbegrepen taxi's, ziekenwagens en dergelijke. (b) Inbegrepen bestelwagens en speciale voertuigen ** (e) Inbegrepen de bestelwagens met reizigers De cijfers hebben betrekking op Belgische en op buitenlandse voertuigen. De schattingen gebeuren volgens de GcLR-methode (de meest waarschijnlijke raming). - en wat ga je dan doen met de doden die niet door betrokkenheid "auto´s" of "snelle motorvoertuigen" vallen ? *bvb verleden jaar in Bocholt: traktor rijdt 4 fietsers dood: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mburg/1.739659 * bvb, in NL vallen er gemiddeld 4 �* 5 doden door fietserbotsingen onderling... http://www.swov.nl/cognos/cgi-bin/pp...3Dde%26LO%3Dde Be heeft daar geen cijfers van... Zo simpel lijkt het dus helemaal niet. ;-) |
Citaat:
Als elke zetelende magistraat vanaf nu in de pers zijn hoogst persoonlijke mening en wensenlijstje gaat laten publiceren dan vraag ik me af hoe het zit met scheiding der machten. Wat me ook als raar overkomt is dat zijn hiërarchie dat toelaat, die periodieke erupties van grote wijsheid die deze zelfbenoemde Messias van de E17 over ons heen meent te moeten strooien via de pers. |
Citaat:
|
Citaat:
Het grote verschil tussen de twee is dat, als ge in Italie inhaalt en ge ziet dat ge het niet gaat halen, uw tegenligger gaat uitwijken om u door te laten. Hier gaat de tegenligger u met van 'zijn' rijvak proberen rijden. Ik heb in nog vele landen gereden, zowel Europese als niet-Europese. En qua agressiviteit en agressief rijgedrag in het verkeer scoren we bij de beste ter wereld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar we weten al langer dat er eerder zekeringen gesprongen zijn bij onze medemens dan bij hem. Maar ja mensen met nog enige vorm van moraal moet je stigmatiseren en negeren, da's normaal ofzo? Nee ik ben zelfs bereid én vragende partij om bv elke 10 jaar een rijvaardigheidstest samen met die psychologische screening af te leggen. Maar ja ik zal alvast een van de weinige zijn die zich daar geen angst voor heeft vermoedelijk. Zou me nog een pak veiliger voelen te weten dat de mafketels echt van de baan gehouden kunnen worden. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be