![]() |
VB: Laaggeschoolde xenofobe kiezers met een autoritair trekje
Dat blijkt uit een onderzoek van het Instituut voor Sociaal en Politiek Opinieonderzoek (ISPO) van de KULeuven heeft bijna tweeduizend Vlamingen ondervraagd over hun stemgedrag bij de verkiezingen van vorig jaar..
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=E73ITHC7 |
En de sossen ook laaggeschoold en bovendien bejaard ( of op z'n minst mentaal stokoud )
Dan zit dus alle intelligentie bij de N-VA? |
Citaat:
. |
Citaat:
Citaat:
Maar de gestrikte verrassing blijkt aan te slaan, wegens geen protest.. Of dat tekenen zijn van intelligentie, is zeker voor discussie vatbaar.. |
Citaat:
De hooggeschoolden vind je hoofdzakelijk bij de VLD... |
Wat wilt men eigenlijk bereiken met dat soort onderzoeken?
|
Citaat:
Waarom stoort u dat? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De spa is ook een partij die vooral jongeren aantrekt die tegen racisme en voor solidariteit zijn en zelf geen belastingen betalen omdat ze nog studeren. Kortzichtig dus.
Ook veel bejaarden die hun pensioen hoog willen houden stemmen op deze partij. Daarvoor is geen onderzoek nodig. |
Ik vraag me altijd af hoe men deze onderzoeken uitvoert, vermits de stemming zèlf geheim is. Men moet dus aan de kiezers zèlf vragen op welke partij ze stemmen. Geen enkele hooggeschoolde gaat toegeven dat hij al de helft van zijn carrière op VB stemt want dan kan hij het vergeten. Blijft over: laaggeschoolden die "d'er voor uit komen".
|
Citaat:
Dit soort onderzoeken is toch altijd anoniem, waarom zouden hooggeschoolden daarover liegen? |
uit het artikel:
Citaat:
Ik ben wel ouder en Flamingant |
Citaat:
Ouderdom brengt wijsheid. Iedereen kent wel Churchill's citaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, ken ik u van ergens? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be