Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Volgende week een nieuwe regering ,volgend jaar een nieuwe koning? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164101)

Roderik 1 december 2011 14:01

Volgende week een nieuwe regering ,volgend jaar een nieuwe koning?

De nieuwe regering komt er aan ,dankzij de druk van Europa en de eurocrisis.
De koning heeft zijn plicht gedaan en hij kan het stokje met een gerust hart overdragen aan zijn zoon.

Zal dit gebeuren?
Zal er na de volgende verkiezingen ook nog een regering komen?
Of bestaat Belgie bij de gratie en op uitdrukkelijk verzoek van de 3 grote buurlanden?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6178/...n-er-uit.dhtml

De schoofzak 1 december 2011 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5836367)
De koning heeft zijn plicht gedaan en hij kan het stokje met een gerust hart overdragen aan zijn zoon.
...

De roi heeft meer dan zijn plicht gedaan: niet alleen een wettelijke opvolger, maar "mag het iets meer zijn".

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5836367)
...

Met een gerust hart, zou ik het niet noemen.
"Hij kan het niet hé" zal blijven nazinderen, tot hij met zijn klikken en zijn klakken na alweer een flater van de trappen van zijn palais geknikkerd zal worden.

Amon_Re 1 december 2011 14:45

Oh leuk, een nieuwe koning, met een groots volksfeest dat miljoenen kost! Daar gaan we héél érg graag extra belastingen voor betalen!

Kan men AUB dat addergebroed buiten smijten ja?

graaf de bethune 1 december 2011 14:58

Voor zij die tegen een president zijn omdat dat evenveel zou kosten als een koning. Stel nu eventjes dat Albert inderdaad de fakkel doorgeeft. Dan hebben Fabiola, Albert en Paola een ferme dotatie en krijgt Filiep natuurlijk de hoofddotatie. Stel nu dat binnen 10 jaar Filiep de fakkel doorgeeft een Elisabethje en Tante Fabiola, en Albert en Paola , en Filiep en Mathilde leven nog. Dan krijgen die allemaal een dikke dotatie samen met Elisabethje natuurlijk. En zo kan ik verder gaan. Dus er zal geld genoeg zijn zeker voor de Van Saksen Coburgs. Ben ook benieuwd of Delphine Boel naar de troonsovergave mag komen. Leuke familie toch , of niet???

Xenophon 1 december 2011 15:03

Ocharme die schoolkinderen die daar weer moeten gaan staan zwaaien met de belgische vlaggetjes.

Anna List 1 december 2011 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5836466)
Ocharme die schoolkinderen die daar weer moeten gaan staan zwaaien met de belgische vlaggetjes.

ik hoop dat ze die van mij opvorderen 8-)

Amon_Re 1 december 2011 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5836496)
ik hoop dat ze die van mij opvorderen 8-)

Moeten ze ze ook terugbrengen?

nihao 1 december 2011 16:02

Ik denk wel dat we een regering moeten hebben om een nieuwe koning te krijgen,
en daarom denk ik niet dat dat volgend jaar zal gebeuren...

Vigilante VL 1 december 2011 16:07

Den Beire zal wel met steentjes smijten in zijn nieuwjaarstoespraak.

Fieliep eef' zijne baart tok nie foor nieks kezet, nie waer?

Toen ik onze prinsheerlijkheid zag paraderen in zijn gepikt kostuum bij de echte piloten van de missies in Libië, wist ik al hoe laat het was..

Karel Martel B 1 december 2011 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5836466)

Bullshit.

Die schoolkinderen moeten maar zeggen: bij ons thuis zijn het republikeinen, voorzie maar opvang op school.

Als ze daar te tam voor zijn, dan verdienen ze van daar te moeten staan zwaaien.

matthias999 1 december 2011 21:31

Ewaarde landkenoten. Eet iis iindelijk sooveeeer. Wir ibben en mieuwe rigiering. De flamingen oeten de rikening bealen. so als het oet. Iek zen content. Iik kan iendelijk oep vakantiiii vertrikken.

Shadowke 1 december 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5837241)
Ewaarde landkenoten. Eet iis iindelijk sooveeeer. Wir ibben en mieuwe rigiering. De flamingen oeten de rikening bealen. so als het oet.

de flamingen maken sich ok klaar om mij en de nieuwe regiering af te straffen bij de folgende verkiezingen.

4x10E6 1 december 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5837247)
de flamingen maken sich ok klaar om mij en de nieuwe regiering af te straffen bij de folgende verkiezingen.

Droom rustig verder. De Vlaming kennende, maken die zich juist nergens klaar voor. Het merendeel der vlaemen denkt momenteel : straks is er weer Glühwein �* volonté.

matthias999 1 december 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5837320)
Droom rustig verder. De Vlaming kennende, maken die zich juist nergens klaar voor. Het merendeel der vlaemen denkt momenteel : straks is er weer Glühwein �* volonté.

Pak maar een pilleke, zo zal het veel minder pijn doen als de nva met een verpletterende overwinning aan de macht komt. En dat die "volksverraders" die aan dit flutakkoord hebben meegewerkt gedegradeerd worden tot kiesdrempel partijtjes die zullen staan smeken om een stem.;-)

Salvadorii 1 december 2011 22:07

Volgende week een nieuwe regering ,volgend jaar een nieuwe koning?

Laurent voor Koning!!!!

High time them bitches learned their lesson lol... We kunnen dan ineens alle Koninklijke regalia in een Gangsta-rap uber-bling stijl veranderen... ik kijk er al naar uit om de worden 'dat ho was just beggin to be slapped' in zijn 21 Juli speech...:-D

Another Jack 1 december 2011 22:09

Zo ver zal het niet komen.
Ben Weyts zal gauw een eind maken aan EDR I met zijn tijdbommetjes.

Salvadorii 1 december 2011 22:10

Laurent for King/Slap My Bitch Up for National Anthem

lombas 1 december 2011 22:15

Sic semper tyrannis...

Salvadorii 1 december 2011 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5837356)
Zo ver zal het niet komen.
Ben Weyts zal gauw een eind maken aan EDR I met zijn tijdbommetjes.

Voor de N-VA is het beter dat de regering niet valt, en dat de verkiezingen samenvallen in 2014; het zal dan een strijd zijn tussen BDW en EDR, wat veel leuker en gemakkelijker te winnen zal zijn dan een strijd BDW en Kris Peeters. En laat nu het Vlaamse niveau voor ons net de belangrijste zijn - het komt ons dus perfect uit dat die regering blijft zitten.
Ik zeg het maar.

Salvadorii 1 december 2011 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5837375)
Sic semper tyrannis...

Moeten wij begrijpen dat we the Lord Protector moeten assassineren??? Ge zijt me even kwijt lol...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be