Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Yves Leterme krijgt ovatie in parlement bij afscheid... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164105)

freelancer 1 december 2011 17:12

Yves Leterme krijgt ovatie in parlement bij afscheid...

:clapping: Yves Leterme krijgt ovatie in parlement bij afscheid... :clapping:

Ik sluit me hierbij aan... Ondanks al... een ware staatsman... :clapping:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111201_139

Scherven A. Mok 1 december 2011 17:23

Nog nooit iemand zo in het openbaar zien graaien in de staatskassen voor enkel (maar de Fransen en) het eigen partijvolk. Net toen ik bijna sympathie begon te krijgen voor de christen democratie. Daar ben ik vlug van genezen dankzij Leterme. Hopelijk blijft ie voorgoed weg.

giserke 1 december 2011 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5836689)
:clapping: Yves Leterme krijgt ovatie in parlement bij afscheid... :clapping:

Ik sluit me hierbij aan... Ondanks al... een ware staatsman... :clapping:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111201_139

Ze zijn blij dat hij weg is. :-)

subocaj 1 december 2011 17:33

Hij gaat nu zorgen, dat de OESO, zijn rotzooi opruimt zonder dat het ons iets kost.:roll::roll::-D:-D

giserke 1 december 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5836718)
Hij gaat nu zorgen, dat de OESO, zijn rotzooi opruimt zonder dat het ons iets kost.:roll::roll::-D:-D

Neen, de Oeso heeft hem nodig, omdat ze willen weten hoeveel Frankrijk nog uit Belgie kan halen als wingewest.

freelancer 1 december 2011 17:44

Allee... laat U maar eens goed gaan... :lol:

kelt 1 december 2011 17:58

Hij heeft die bloemetjes verdiend....
Vooral toen de "last van het miljoen stemmen" van hem afgenomen werd bleek hij een goede "Manager van Lopende Zaken " te zijn,zelfs al kwam het dak (dankzij Dexia)NOGMAALS op zijn kop terecht....zelfs al zitten we in de rottigste financiele periode sinds mensenheugenis zijn de Belgische Staatsfinancien,in tegenstelling tot de periode 1980-1983, geen ravage!En kon hij dan zelf de communautaire kwesties niet ontmijnen,dan staat in ieder geval deze prestatie op ZIJN conto!

Die zien we binnen een jaar of vijf inderdaad terug...zoals menigeen van zijn politieke collega's al vermoeden (hopen?)

subocaj 1 december 2011 17:59

Ik zal maar antwoorden gelijk Leterme, jij bent begonnen met deze draad, ik wist van niets.;-)

ViveLaBelgique 1 december 2011 18:01

Zoals Annemans en Dedecker zei heeft hij wel wat politieke messen in zijn rug geïncasseerd.

Yves Leterme heeft een mission impossible doorgaan. Niemand die niet in bewondering is voor de inzet en de gedrevenheid die hij ten toon spreidde.

Ik kan echter niet anders dan chauvinistisch zijn over ons belangrijkste nationaal exportproduct: Diplomatie en top politici.

Yves Leterme is zowel als mens als zijn politieke loopbaan een inspiratie voor degenen die in de politiek de top willen bereiken.

Het is de enige politicus die het altijd heeft over "dit land" waar ik zou overwegen om hem mijn stem te geven.

freelancer 1 december 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5836747)
Hij heeft die bloemetjes verdiend....
Vooral toen de "last van het miljoen stemmen" van hem afgenomen werd bleek hij een goede "Manager van Lopende Zaken " te zijn,zelfs al kwam het dak (dankzij Dexia)NOGMAALS op zijn kop terecht....zelfs al zitten we in de rottigste financiele periode sinds mensenheugenis zijn de Belgische Staatsfinancien,in tegenstelling tot de periode 1980-1983, geen ravage!En kon hij dan zelf de communautaire kwesties niet ontmijnen,dan staat in ieder geval deze prestatie op ZIJN conto!

Die zien we binnen een jaar of vijf inderdaad terug...zoals menigeen van zijn politieke collega's al vermoeden (hopen?)

Waarschijnlijk in :arrow: 2014...

Xenophon 1 december 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5836711)
Ze zijn blij dat hij weg is. :-)

Ze zijn hem dankbaar dat hij de federale Vlaamse minderheidsregering er heeft doorgeduwd, zelf zouden ze dat niet gedurft hebben.

Het is nu de enige federale regeringsvorm die nog mogelijk is in Belgie.

Uiteraard alleen bij een volk van onnozelaars.

Henri1 1 december 2011 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5836830)
Ze zijn hem dankbaar dat hij de federale Vlaamse minderheidsregering er heeft doorgeduwd, zelf zouden ze dat niet gedurft hebben.

Het is nu de enige federale regeringsvorm die nog mogelijk is in Belgie.

Uiteraard alleen bij een volk van onnozelaars.

U moet ook gaan stemmen, dat helpt misschien ?

peter1962 1 december 2011 19:45

enkel het vlaams blok reageerde negatief. Alle andere partijen reageerden op een sympathieke of beleefde manier. Ook de n-va, bij monde van Jan Jambon.

http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20111201_139

Mam 1 december 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5836700)
Nog nooit iemand zo in het openbaar zien graaien in de staatskassen voor enkel (maar de Fransen en) het eigen partijvolk. Net toen ik bijna sympathie begon te krijgen voor de christen democratie. Daar ben ik vlug van genezen dankzij Leterme. Hopelijk blijft ie voorgoed weg.

Wat een negatieve reactie. Het enige waarin Leterme niet slaagde, was om in 100 dagen een regering te vormen.
En anderen hebben er nu 500 dagen over gedaan.

Hij lijkt me over het algemeen een intelligente man, dus hierbij ook mijn applaus: :clapping:

daiwa 1 december 2011 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5836830)

.

Nochtans ging de hypocriet zich verzetten van De Panne tot ... toen Verhofstadt voorstelde tijdelijk zo'n regering te vormen.

Xenophon 1 december 2011 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5837406)
Wat een negatieve reactie. Het enige waarin Leterme niet slaagde, was om in 100 dagen een regering te vormen.
En anderen hebben er nu 500 dagen over gedaan.

Hij lijkt me over het algemeen een intelligente man, dus hierbij ook mijn applaus: :clapping:

Hm, dat je zo onnozel bent als dat je je hier voordoet kan ik moeilijk geloven, blijft over, trol.

Xenophon 1 december 2011 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5837506)
Nochtans ging de hypocriet zich verzetten van de Panne tot ... toen Verhofstadt voorstelde tijdelijk zo'n regering te vormen.

Ja, in leugens zijn die twee heren aan elkaar gewaagd.

Mam 1 december 2011 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5837508)
Hm, dat je zo onnozel bent als dat je je hier voordoet kan ik moeilijk geloven, blijft over, trol.

Excuseer? Ik zou begot niet weten wat er mis was aan mijn reactie.

filosoof 1 december 2011 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5837519)

Je post beviel Xenophon niet. Is dat nu zo moeilijk?

daiwa 1 december 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5837519)

Misschien het feit dat je iemand bewierookt die alle, maar dan ook alle beloftes die hij aan zijn kiezers deed achteraf verloochende om toch maar premier te kunnen worden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be