Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   di rupo's regeerakkoord.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164134)

Brakelaar 2 december 2011 14:38

di rupo's regeerakkoord....

http://www.standaard.be/extra/regeerakkoord

giserke 2 december 2011 14:47

Vanaf maandag te koop in de betere bazar als schijtpapier.

Amon_Re 2 december 2011 14:48

Ooh, lectuur!

vrijevlaming 2 december 2011 14:55

Non!

Amon_Re 2 december 2011 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5838348)
Non!

Hoe? Is't nie leesbaar? Verstaanbaar was'm ook al niet, den Elio....

Zucht 2 december 2011 15:17

Zo goed als onleesbaar voor mijn simpel verstand.

Dit viel me wel op over de splitsing van het gerechtelijk arrondissement BHV

Op p. 22 staat er : Over het gerechtelijk arondissement HV

Citaat:

Met het oog op het prioritair behandelen van de Franstalige zaken zullen functioneel tweetalige Franstalig magistraten, overeenstemmend met 1/5 van het aantal Nederlandstalige magistraten van HV, van het parket van Brussel gedetacheerd worden. Zij zullen deze zaken behandelen zodra de verdachte voor de Franse taal zal hebben gekozen.
En op p. 25

Citaat:

Voor de Nederlandstalige of Franstalige rechtscolleges van het gerechtelijk arrondissement van Brussel kunnen de partijen in gemeenschappelijk akkoord vragen om van taal te veranderen of om te worden doorverwezen.
Zie ik dat nu goed dat in HV de vraag van de verdediging voor een Franse rechtzaak genoeg is om doorverwezen te worden, terwijl overal elders in het land de 2 partijen akkoord moeten zijn ?

Dat stukje over justitie is een ramp. HV wordt nog strenger tweetalig dan het Brussels gewest.

Amon_Re 2 december 2011 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5838378)
Zo goed als onleesbaar voor mijn simpel verstand.

Dit viel me wel op over de splitsing van het gerechtelijk arrondissement BHV

Op p. 22 staat er : Over het gerechtelijk arondissement HV

En op p. 25

Zie ik dat nu goed dat in HV de vraag van de verdediging voor een Franse rechtzaak genoeg is om doorverwezen te worden, terwijl overal elders in het land de 2 partijen akkoord moeten zijn ?

Dat stukje over justitie is een ramp. HV wordt nog strenger tweetalig dan het Brussels gewest.

Ik lees die quotes toch op die manier ja

vlijmscherp 2 december 2011 15:56

staat er in wanneer de staatshervorming van kracht zal zijn?

vlijmscherp 2 december 2011 16:07

wie zoekt er trouwens een uit wat de verschillen zijn tussen de Franse tekst en de Nederlandse?

Xenophon 2 december 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5838489)
wie zoekt er trouwens een uit wat de verschillen zijn tussen de Franse tekst en de Nederlandse?

Alleen enkele dwarsliggers, de rest wil het niet weten.

Zo is iedereen gelukkig.

fox 2 december 2011 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5838465)

Ik veronderstel als de regering valt of indien er zich een mirakel voltrekt net voor de verkiezingen van 2014 Want als je de staatshervorming gestemd wordt dan krijg je een ontbinding van het parlement en nieuwe verkiezingen.

Zucht 2 december 2011 16:51

BDW 's kritiek was dat enkel Vlaanderen geresponsabiliseerd werd in de nieuwe financieringswet, maar dat Wallonië en Brussel in geval van te weinig middelen wel gecompenseerd zouden worden. Nu wordt het "solidariteitsprincipe" zo rond pagina 70 uitgelegd, maar ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Wie kan dit uitleggen en aantonen dat BDW juist of fout zat ?

Jan Meuleman 2 december 2011 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5838465)

Wees maar gerust dat ze dit snel zullen stemmen. De franstalige eisen onmiddellijk, de Vlaamse op de lange baan. Is altijd zo geweest.

matthias999 2 december 2011 17:29

Waar kan ik deze rol kopen? Mijn wc papier is op.

Shadowke 2 december 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5838574)
Wees maar gerust dat ze dit snel zullen stemmen. De franstalige eisen onmiddellijk, de Vlaamse op de lange baan. Is altijd zo geweest.

is het niet omgekeerd?

matthias999 2 december 2011 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5838622)
is het niet omgekeerd?

De waalse eisen worden direct doorgevoerd en de vlaamse eisen op de lange baan geschoven.

Dat is België PUNT

Shadowke 2 december 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5838624)
De waalse eisen worden direct doorgevoerd en de vlaamse eisen op de lange baan geschoven.

Dat is België PUNT

inzake het communautaire ist altijd omgekeerd zodat ze hun voorrechten kunnen behouden.

Shadowke 2 december 2011 19:20

de hogere inkomens, vooral in Vlaanderen dus, moeten meer besparen en de lagere inkomens, vooral in Brussel en Wallonië, krijgen meer.
een zoveelste verdoken transfer van noord naar zuid.

Salvadorii 2 december 2011 19:28

Lap, in één klap kampt Belgie weer met een reusachtige mestoverschot...

omaplop 2 december 2011 20:55

Blijkbaar werd alles grondig nagelezen en punten en komma's gecontroleerd, maar..... wat op het VRT-journaal eventjes werd getoond als eerste bladzijde , daar zag ik staan : ontwerspverklaring in plaats van ontwerps!!!!

Zouden ze wel alles nagelezen hebben?????

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be