Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Hoe Di Rupo Autotaks ontwijken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164160)

Vito 3 december 2011 09:22

Hoe Di Rupo Autotaks ontwijken?
 
De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?

Salvadorii 3 december 2011 09:32

Nee, een Di Rupo komt altijd met lederen zetels :-)

Vito 3 december 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5839694)
Nee, een Di Rupo komt altijd met lederen zetels :-)

:?

Ik heb hem niet, Salvadorii...

Sfax 3 december 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5839684)
De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?

Eenvoudig; je inkomen weghalen uit België.

Dan heb je helemaal geen last meer van dergelijke afgunstbelastingen. Zielig dat afgunst onder het mom van solidariteit geïnstitutionaliseerd wordt, maar da's nu eenmaal de aard van het linkse beest.

Effect 3 december 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5839753)
Eenvoudig; je inkomen weghalen uit België.

Dan heb je helemaal geen last meer van dergelijke afgunstbelastingen. Zielig dat afgunst onder het mom van solidariteit geïnstitutionaliseerd wordt, maar da's nu eenmaal de aard van het linkse beest.

Ik liep met een LSP'er over straat en er reed bijna een splinternieuwe mercedes over zo een wegzakkend paaltje. Hij heel blij dat bijna een dure vernield was. Plots kwam hij tot inkeer: wij willen rijkdom herverdelen, niet vernietigen... Di Rupo is nochtans goed bezig met het vernietigen van rijkdom.

Gezamelijke verarming! Als de Vlaamse economie kapot gaat stoppen de transfers vanzelf. Misschien is dat het doel van het marshallplan, dat hij verplicht wordt om goede dingen te doen voor Wallonie

Jantje 3 december 2011 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5839684)
De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?

Met de nieuwe wagens is dit bijna onmogelijk geworden.
Je kan immers bijna niets meer zelf doen en moet voor alles naar de garage lopen.
Zelfs een eenvoudige olieverversing is onmogelijk geworden dankzij de ingebouwde computer.
Veel van de moderne wagens kan je zelfs niet eens meer opstarten met een hulpbatterij zonder de computer in faling te doen gaan.

Effect 3 december 2011 10:58

Er gaan vanzelf di rupo bedrijfswagens op de markt komen met bijhorende doe het zelf opties. Zoiets noemt marktwerking, iets wat een communist als di rupo niet snapt. Uiteindelijk zal deze beslissing tot MINDER belastinginkomsten leiden op termijn.

Gegarandeerd ga je aanbiedingen vinden die bvb een aantal niet-merk-specifieke opties verkopen tegen 12000 euro waarbij je een auto krijg voor pakt 2999 euro. Die 2999 zet je op je belastingsbrief en je bent vertrokken.

Sfax 3 december 2011 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5839757)
Ik liep met een LSP'er over straat en er reed bijna een splinternieuwe mercedes over zo een wegzakkend paaltje. Hij heel blij dat bijna een dure vernield was. Plots kwam hij tot inkeer: wij willen rijkdom herverdelen, niet vernietigen... Di Rupo is nochtans goed bezig met het vernietigen van rijkdom.

Gezamelijke verarming! Als de Vlaamse economie kapot gaat stoppen de transfers vanzelf. Misschien is dat het doel van het marshallplan, dat hij verplicht wordt om goede dingen te doen voor Wallonie

Ze willen geen rijkdom herverdelen. Wat zij herverdelen noemen, is gewoon weinig anders dan iedereen die meer heeft dan zijzelf geld afhandig maken, om dat dan voor hun eigen gewin te kunnne gaan besteden. Van zodra dergelijke maatregelen ook hen zouden treffen, dan is het kot te klein, en roepen ze dat de inspanningen onrechtvaardig herverdeeld worden.

Die hele show gisteren was nog maar eens een perfecte illustratie van wat socialisme en solidariteit hier is: sinterklaas spelen met andermans geld.

Bokkenreyder 3 december 2011 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5839762)
Met de nieuwe wagens is dit bijna onmogelijk geworden.
Je kan immers bijna niets meer zelf doen en moet voor alles naar de garage lopen.
Zelfs een eenvoudige olieverversing is onmogelijk geworden dankzij de ingebouwde computer.
Veel van de moderne wagens kan je zelfs niet eens meer opstarten met een hulpbatterij zonder de computer in faling te doen gaan.

Denk trouwens dat van een gestripte wagen achteraf terug een enigszins luxueus uitgerust voertuig maken je evenveel extra gaat kosten als je erbij kunt winnen! :evil:

Henri1 3 december 2011 11:01

Hoeveel ga je dan betalen voor bijvoorbeeld een uitstoot van 153 gr Co2 ?

Jantje 3 december 2011 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5839770)
Denk trouwens dat van een gestripte wagen achteraf terug een enigszins luxueus uitgerust voertuig maken je evenveel extra gaat kosten als je erbij kunt winnen! :evil:

Ben er zeker van dat het je zelfs meer gaat kosten.

born2bewild 3 december 2011 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5839740)
:?

Ik heb hem niet, Salvadorii...

vlekken zijn makkelijker te verwijderen

Vito 5 december 2011 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5839762)
Met de nieuwe wagens is dit bijna onmogelijk geworden.
Je kan immers bijna niets meer zelf doen en moet voor alles naar de garage lopen.
Zelfs een eenvoudige olieverversing is onmogelijk geworden dankzij de ingebouwde computer.
Veel van de moderne wagens kan je zelfs niet eens meer opstarten met een hulpbatterij zonder de computer in faling te doen gaan.

Op zich is dat geen probleem: de garage mag het wel doen. Ofwel mét factuur die niet bij de aankoopfactuur hoort (zo doet men het ook in Nederland) ofwel zonder factuur.

fox 5 december 2011 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5839772)
Hoeveel ga je dan betalen voor bijvoorbeeld een uitstoot van 153 gr Co2 ?

Kan je niet rekenen of zo?

Voor een wagen van 20K komt dat neer op 2260 euro.
Voor een wagen van 30K komt dat neer op 3390 euro.

speurneus 5 december 2011 10:55

Zeg mannekes er zijn heel wat bedrijfswagens waarop je met de nieuwe regeling minder gaat betalen, maar dan moet je wel op meer dan 25km van je werk wonen.
Het zijn vooral de SUV en de erg zware wagens die heel wat meer zullen moeten betalen.

http://static.tijd.be/upload/Bereken...9691-87963.pdf

Jantje 5 december 2011 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5843766)
Zeg mannekes er zijn heel wat bedrijfswagens waarop je met de nieuwe regeling minder gaat betalen, maar dan moet je wel op meer dan 25km van je werk wonen.
Het zijn vooral de SUV en de erg zware wagens die heel wat meer zullen moeten betalen.

http://static.tijd.be/upload/Bereken...9691-87963.pdf

NU, want veel SUV's zijn ingeschreven als lichte vrachtwagens en betalen dus zeer weining taksen en inschrijvingsbelastingen.

speurneus 5 december 2011 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5843835)
NU, want veel SUV's zijn ingeschreven als lichte vrachtwagens en betalen dus zeer weining taksen en inschrijvingsbelastingen.

Probeer dan maar eens een Audi Q7, BMW X5, Porsche, Landrover sport e.a. als lichte vrachtwagen in te schrijven.

brother paul 5 december 2011 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5839684)
De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?

Wacht eens een Opel Ampera

(0.055 + (20-95)/1000)*30000 = -600 :thumbsup::cheer:

pajoske 5 december 2011 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5843766)
Zeg mannekes er zijn heel wat bedrijfswagens waarop je met de nieuwe regeling minder gaat betalen, maar dan moet je wel op meer dan 25km van je werk wonen.
Het zijn vooral de SUV en de erg zware wagens die heel wat meer zullen moeten betalen.

http://static.tijd.be/upload/Bereken...9691-87963.pdf

Dat ziet er goed uit. Ik ga sebiet ene ff op zijn gemak stellen.

brother paul 5 december 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5843835)
NU, want veel SUV's zijn ingeschreven als lichte vrachtwagens en betalen dus zeer weining taksen en inschrijvingsbelastingen.

zelfs een smart betaalt meer

pasop heel bedriegelijke tabel: 100euro per maand is 1200euro per jaar is 4800euro op 4 jaar je betaalt die auto 50% zelf? Een auto die 80% voor de firma rijdt, en waar je dan zogenaamd woonwerkverkeer mee doet, een smart die precies een klein stadswagentje is... betaal je 50% zelf. Wat ze voordeel in natura noemen is gewoon zelf betalen.

Dan een Q7 aan 1810 * 48 = 86600 je kunt al niet meer zeggen dat je die auto een voordeel doet ??? je betaalt die auto gewoon zelf..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be