Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Eremoord, daar kan ik me niets bij voorstellen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164207)

Derk de Tweede 3 december 2011 20:39

Eremoord, daar kan ik me niets bij voorstellen.

In Nederland zeggen we trouwens eerwraak.

Wat bezielt iemand om zijn eigen zus dood te schieten ?
Staat er niet in de Kran ook niet "Gij zult niet doden" ?

Stukje uit het artikel.
Mudusar Sheikh schoot vier jaar geleden zijn zus Sadia dood omdat ze zich te westers gedroeg. Een bezitterige broer of een eremoord waarbij de hele Pakistaanse familie betrokken is? De assisenjury in Bergen beslist volgende week.
Heeft het individu dan totaal geen recht meer in dit afschuwelijk drama.
Zo 'n tien jaar geleden werd er in ons dorp een Marokkaanse of Turkse moeder door haar eigen zoon gedood.
En ik leen nu net weer aan stuk over massale verkrachtingen in Egypte, zullen die ook eindigen in eerwraak ?
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3J3J3HE6

smiley 3 december 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5841018)
In Nederland zeggen we trouwens eerwraak.

Wat bezielt iemand om zijn eigen zus dood te schieten ?
Staat er niet in de Kran ook niet "Gij zult niet doden" ?

Stukje uit het artikel.
Mudusar Sheikh schoot vier jaar geleden zijn zus Sadia dood omdat ze zich te westers gedroeg. Een bezitterige broer of een eremoord waarbij de hele Pakistaanse familie betrokken is? De assisenjury in Bergen beslist volgende week.
Heeft het individu dan totaal geen recht meer in dit afschuwelijk drama.
Zo 'n tien jaar geleden werd er in ons dorp een Marokkaanse of Turkse moeder door haar eigen zoon gedood.
En ik leen nu net weer aan stuk over massale verkrachtingen in Egypte, zullen die ook eindigen in eerwraak ?
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3J3J3HE6

Dat is nog een ingevoerd stukje verrijking dat men hier vroeger niet kende. In de koran staat trowuens. Gij zult geen 'onschuldigen' doden. En onder 'schuldigen' .. daar vallen er volgens de koran veel onder.

Hier een voorbeeldje uit de koran over het doden van mensen (waaronder islamcritici) in een door moslimlegers binnengevallen en onderworpen land.

koran 5/33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden.

Dat kan men heden ten dage nog in landen zoals saoedi arabie vaststellen. Of dat daar nu een koning aan de macht is of een kalief maakt in feite niks uit. De islamitische wet is daar in voege (altijd geweest). Het enige wat een kalief daar zou veranderen is openlijke vijandschap tonen tegenover het westen (net zoals in iran enz).

Derk de Tweede 3 december 2011 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5841035)
Dat is nog een ingevoerd stukje verrijking dat men hier vroeger niet kende. In de koran staat trowuens. Gij zult geen 'onschuldigen' doden. En onder 'schuldigen' .. daar vallen er volgens de koran veel onder.

Hier een voorbeeldje uit de koran over het doden van mensen (waaronder islamcritici) in een door moslimlegers binnengevallen en onderworpen land.

koran 5/33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden.

Dat kan men heden ten dage nog in landen zoals saoedi arabie vaststellen. Of dat daar nu een koning aan de macht is of een kalief maakt in feite niks uit. De islamitische wet is daar in voege (altijd geweest). Het enige wat een kalief daar zou veranderen is openlijke vijandschap tonen tegenover het westen (net zoals in iran enz).

Ik had zo gehoopt dat de Islam een renaissance en verlichting zoals het christendom die wel heeft gehad zou doormaken. Denk aan de Arabische revolutie.
Die mensen woonden dus al bijna 40 jaar in een moderne samenleving en nog steeds blijven achterlijke gewoontes.
Wellicht plaatsgebonden want Nederlandse moslims van Indonesische afkomst zijn totaal anders van die van Turken, die bovendien hun wortels in afgelegen Turkse provincies hebben.
Laat het CKGR daar maar eens een dosier over aanleggen.
Want onderdrukking van de vrouw is puur racisme.

Elbow 3 december 2011 22:17

Een artikel uit La Libre Belgique van vandaag :

eremoorden in stijgende lijn in de UK
http://www.lalibre.be//actu/internat...yaume-uni.html

Bijna 3000 gevallen vorig jaar alleen in de UK!!!!!!

Voil�* de verrijking die door de volgelingen van de islam naar de UK werd gebracht.

Dick Tator 3 december 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5841134)
Bijna 3000 gevallen vorig jaar alleen in de UK!!!!!!

Voil�* de verrijking die door de volgelingen van de islam naar de UK werd gebracht.

Muslims killing muslims.. En dan is het wéér niet goed.. Ik dacht dat je er prompt een stijve snikkel van zou krijgen..

Elbow 3 december 2011 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator (Bericht 5841143)
Muslims killing muslims.. ..

Vredelievend die religie waarvoor jij en artisjok zich zitten uit te sloven.
Waarom eigenlijk?

smiley 3 december 2011 22:34

Citaat:

Muslims killing muslims.. En dan is het wéér niet goed.. Ik dacht dat je er prompt een stijve snikkel van zou krijgen..

Fout, wij zijn geen moslims.

http://www.youtube.com/watch?v=HRA0N...eature=related

Dick Tator 3 december 2011 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5841147)
Vredelievend die religie waarvoor jij en artisjok zich zitten uit te sloven.
Waarom eigenlijk?

Bron..?

maddox 3 december 2011 22:41

Citaat:

Ik vind het pure zonde. Meestal zijn het meisjes of jonge vrouwen die gruwelijk vermoord worden, net omdat ze "zondigen" tegen de Religie van de Vrede.

Oftewel, de jongedames zijn vermoord omdat ze afvallige zijn....

Diego Raga 3 december 2011 23:40

Citaat:

Ik dacht dat je er prompt een stijve snikkel van zou krijgen..

Met een avatar waar elke menselijke emotie diep weggestopt is, lijkt me het eerder voor te komen dat jij pas kan ejaculeren, als mohammedaanse adepten hun perverse veroveringsideologie naar de koranische letter uitvoeren.

Gezien de levenslange islamitische onderdrukkings-indoctrinatie bij alle 'vrome' moslims en de sociaal-maatschappelijk verknipte gevolgen daarvan, kan ik ze het in wezen niet écht kwalijk nemen daarnaar te leven, maw, strikt genomen wéten ze niet beter en kunnen de meesten van hen dat ook niet, pavloviaans opgevoed als ze zijn.

U daarentegen... :roll:

Dick Tator 3 december 2011 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5841246)
lijkt me het eerder

Laat dat denken maar aan anderen over..

Diego Raga 3 december 2011 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator (Bericht 5841263)

Kwaakte Dart Vader aka Blikke... :lol:

Dick Tator 3 december 2011 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5841269)
Kwaakte Dart Vader aka Blikke... :lol:

Sono bouni gli spaghetti?

hurricane 3 december 2011 23:57

Citaat:

117 berichtjes en al zoveel kapsones.
Dat masker hoeft echt niet hoor.
Er bestaan tegenwoordig goede zalfjes voor puberzweren ;-)

Diego Raga 4 december 2011 00:53

Citaat:

J�*�*�*, als het van u en uw forumgroente zou afhangen... :?

alice 4 december 2011 02:58

Citaat:

Die opmerking zegt wel iets over jou!:roll:

smiley 4 december 2011 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5841366)

Inderdaad. Je ziet wat er in zijn koppeke omgaat.

Dick Tator 4 december 2011 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5841366)

Helemaal niets..

alice 4 december 2011 03:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator (Bericht 5841372)
Helemaal niets..

Toch wel.. wie komt er nu op het idee dat wanneer anderen worden afgeslacht, dit je toch wel moet opwinden..u?
Blijkbaar wel..

alice 4 december 2011 03:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5841368)
Inderdaad. Je ziet wat er in zijn koppeke omgaat.

Ja. niet zo fris...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be