![]() |
Duitstalige minister moet Vlaanderen paaien ...
![]() België krijgt mogelijk voor de allereerste keer een Duitstalige minister, om zo de discussie te beslechten over het aantal Nederlandse en Franstalige ministerposten. Toekomstig premier Elio Di Rupo (PS) begint pas zondagavond met de verdeling van de ministerportefeuilles, maar de zenuwen daarover staan al dagen gespannen, vooral langs Vlaamse kant. In principe telt de federale regering immers zeven Vlaamse en zeven Franstalige ministers, met daarbovenop de taalneutrale premier als vijftiende excellentie. Kritiek van N-VA CD&V en Open VLD zien dat echter niet zitten. Ze vrezen de kritiek van N-VA dat deze regering zonder Vlaamse meerderheid regeert, ondanks het feit dat de Vlaamse bevolking talrijker is en het economische zwaartepunt zich ook in Vlaanderen bevindt........ http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GD63J5E4J Voor Herman de croo is het weer een goeie keuze... |
Lambertz is volstrekt horig aan de PS. Hebben we nog gezien in de belangenconflictencarroussel rond BHV destijds.
|
Citaat:
CD&V en O-VLD hebben dus terecht angst voor de gegronde kritiek die vanuit Vlaanderen komt. Zij hebben Vlaanderen verkocht voor een bord lieze soep en zijn nu bang voor de gevolgen van hun daden. |
De Gallo-Hangmatiers denken dat een Duitser die veel te zeggen heeft de Vlamingen gerust stelt. Wij zijn tenslotte allemaal nazis :roll:
Mijn mening over de verdeling van de ministers: een huisneger meer of minder zal ons van Silvio Di Rupo en zijn welvaartsvernietigende belastingstsunami niet redden hoor. Een ok, het moet vooral dienen als schaamlapje voor de Vlaamse huisnegers, maar het is zo doorzichtig dat me nog altijd goed genoeg zien dat ze hun kloten hebben moeten afstaan... |
Citaat:
|
Citaat:
Sinds 1945 hebben we een Duitstalig landsdeeltje waar GEEN KAT naar omgekeken heeft, laat staan vaak op weekend of vakantie gaat. Een deel van het land die nooit in het politieke beeld maar enige aandacht gekregen hebben of opgeëist, buiten een randvermelding af en toe. Nu we plots in een grote impasse zitten en een duct-tape akkoord nodig hebben omdat er een financiele crisis woed moet en mag een Belgische Duitstalige ons komen depaneren?! De oplossing van de eeuw dus. Persoonlijk heb ik er niets tegen uiteraard maar dit zal weer slechts een van de zovele strofiguren zijn en indien het hele boeltje weer barst snel vergeten zijn en als een vod buitengegooid. Wij weer een illusie of hoop armer. |
Waarom zou een Duits/franstalige minister het gebrek aan kennis van het Nederlands bij de premier moeten counteren?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is dus het verschil in deze? |
Citaat:
maar goed, als hij bekwaam is, mag dat in principe niet schelen. belangrijker voor mij was dat er geen staatssecretarissen kwamen, maar dat is blijkbaar ook al opgegeven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Allez nog ne Franstalige sos erbij, het kan niet op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nochtans heb ik ooit eens een artikel gelezen dat de duitstaligen in dit land de schuld van de politieke blokkeringen vooral op de franstaligen schoof.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be