![]() |
Antisemitism or truth?
Gingrich eist ontslag van VS-ambassadeur in België.
reden : Antisemietische uitspraken:?. de uitspraak : Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen de traditionele anti-semitisme, die moet worden veroordeeld en moslim haat voor joden, dat voortvloeit uit het voortdurende conflict tussen Israël en de Palestijnen, zei Gutman. Hij voerde ook aan dat een Israëlisch-Palestijns vredesverdrag het moslim anti-semitisme aanzienlijk zou verminderen. Dat Gutman tegenwind krijgt omwille van zijn uitspraken rond anti-semitisme is opvallend, Gutman is namelijk zelf de zoon van een Poolse jood. Het artikel Per definitie creërt het Israëlisch-Palestijns conflict zowel moslimhaat als joods haat. Dit alleen bevestigd wat Gutman zegt. Ik vrees dat dit constant gebruik (abuis) van antisemietisme als politiek wapen een derde soort antisemietisme kan voortbrengen. |
Ik denk niet dat er sprake is van een derde soort antisemitisme; eerder van achterlijkheid van één of andere republikein :D
|
Een aan alle kanten dom verhaal. Maar ja, het komt van Amerikanen, dus wat wil je?
Anti-semitisme is begonnen bij, met en door de Romeinse (katholieke) kerk. Daar! En nergens anders! Preken als Hitler tegen de Joden! Daar ligt de basis van het Europese anti-semitisme. Uitgekraamd door die pedokerk. Het moslimverhaal begint in een latere fase van de Islam, maar in grondslag aan het begin van de 19e eeuw bij het opkomende Wahhabisme. Het uitroepen van de staat Israel bracht die anti-joodse instelling bij de Moslim in een hogere versnelling. In grote lijnen (naar mijn idee) is dat het verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Jan. |
Citaat:
|
Ik zie niet in wat die man verkeerd gezegd heeft, praten over haat is toch niet haten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Antisemitisme, jodenhaat, bestaat reeds sinds vele eeuwen, heeft niets met palestijnen te maken.
Daarom mijn vraag: waarom ? Jan. |
Citaat:
|
Citaat:
Jan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be