Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Ik wist niet dat het zo lang duurde om 15 postjes te verdelen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164244)

Bokkenreyder 4 december 2011 23:53

Ik wist niet dat het zo lang duurde om 15 postjes te verdelen!

Moeten die allemaal een medische controle, een taalexamen, een uithoudingsproef, een psychologische test en een onderzoek van de staatsveiligheid passeren?
Om 15jobkes te verdelen kan men toch niet zo veel tijd nodig hebben!ii :evil:

Flippend Rund 5 december 2011 00:26

Misschien moet Di Rupo nog eens zijn ontslag aanbieden bij Bertje?

daiwa 5 december 2011 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5843266)
Moeten die allemaal een medische controle, een taalexamen, een uithoudingsproef, een psychologische test en een onderzoek van de staatsveiligheid passeren?

Ik denk niet dat ze ooit aan 15 geraken als ze moeten voldoen aan de tests die jij beschrijft.

Salvadorii 5 december 2011 01:40

Volgens mij trekt die vergadering op die scenes uit The Mummy waar al die mestkevers alles beginnen opvreten...
En zeker voor de Vlamingen is dit het enige deel van de onderhandelingen dat echt belangrijk is - bij Santa Clown op de schoot passeren en zeggen wat voor speelgoed ze voor hunne kerst willen...

De gemuilkorfde 5 december 2011 06:32

13,5 uur zitten die clowns al samen, en ze zijn nog niet klaar met zeggen wie er welk postje mag hebben.
Man, die regering gaat aan elkaar hangen.
Ze gaan moeten hopen dat er de eerste 2,5 jaar geen enkele moeilijke beslissing moet genomen worden, ik zeg maar wat, een nieuwe kleur voor de nummerplaten of zo.
Dan kan Di Rupo direct weer naar de koning rijden om uit te huilen.

Henri1 5 december 2011 06:47

Citaat:

Nu kan het precies niet rap genoeg gaan ?

guido 007 5 december 2011 07:04

Citaat:

Het zal eerder gaan om de staatssecretarissen.
Ik ben benieuwd of ze hierop gaan besparen.

guido 007 5 december 2011 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5843462)
Nu kan het precies niet rap genoeg gaan ?

Het kwaad is geschied.
Het kan nu maar beter heel snel gaan, zo vallen de lijken sneller uit de kast.

Bokkenreyder 5 december 2011 07:57

Al een uur per post!
Belgikske is echt terminaal!:evil:
De slippendragers zijn echt voor de laatste maal hun verraad aan het verzilveren! :twisted:
Ze vergaderen langer over de postjes dan over de nationale begroting! Is dit nog normaal????

Vito 5 december 2011 08:57

Citaat:

Normaal gezien is dat het belangrijkste. Door deze formatiegesprekken zijn we wel wat gewend geraakt, zodat niet meer opvalt dat dit het onderdeel is waarbij men normaal elkaars hals wenst door te snijden.

guido 007 5 december 2011 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5843560)
Normaal gezien is dat het belangrijkste. Door deze formatiegesprekken zijn we wel wat gewend geraakt, zodat niet meer opvalt dat dit het onderdeel is waarbij men normaal elkaars hals wenst door te snijden.

Wensen tot daartoe.
Het kan toch vrij simpekl gaan, maar ja dan heb je wel een kandidaat premier nodig met ballen aan zijn lijf en niet zo een figuur die niets durft te beslissen.

stropke 5 december 2011 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5843371)
Ik denk niet dat ze ooit aan 15 geraken als ze moeten voldoen aan de tests die jij beschrijft.

Denk ik ook en och, wat maakt het uit op 540 dagen regeringsvorming.
Die paar dagen cq weken kunnen er ook wel bij..:lol::lol:

vlijmscherp 5 december 2011 09:11

de vraag zou blijkbaar gaan over wie hoeveel staatsecretarissen mag benoemen. en ik die dacht dat de Vlaamse partijen daar niets van wilden weten.....

guido 007 5 december 2011 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5843583)
de vraag zou blijkbaar gaan over wie hoeveel staatsecretarissen mag benoemen. en ik die dacht dat de Vlaamse partijen daar niets van wilden weten.....

Meen je dat? Heb je daar een bron over?

Zucht 5 december 2011 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5843577)
Denk ik ook en och, wat maakt het uit op 540 dagen regeringsvorming.
Die paar dagen cq weken kunnen er ook wel bij..:lol::lol:

't is waar maar ze wilden met een regering naar Europa eind deze week.
En daartussen moet nog een regeringsverklaring en stemming komen.
Niet klaar zijn voor die Europese vergadering zou nogal opvallen.

fox 5 december 2011 09:23

Citaat:

Je vergist je. CD&V, VLD en SP.A zijn een beetje zoals Professor Gobelijn. Ze bedoelen altijd exact het tegenovergestelde van wat ze zeggen.

We willen geen staatssecretaris--> Geef ons aub nog een extra postje.

vlijmscherp 5 december 2011 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5843589)
Meen je dat? Heb je daar een bron over?

Radio 1 deze morgend. ondertussen staat het ook op deredactie.be: we gaan naar een regering met 15 ministers en 3 staatssecretarissen. maw, iedereen besparen, behalve de regering.....

Bokkenreyder 5 december 2011 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5843606)
Radio 1 deze morgend. ondertussen staat het ook op deredactie.be: we gaan naar een regering met 15 ministers en 3 staatssecretarissen. maw, iedereen besparen, behalve de regering.....

Dat zou een regelrechte schande zijn en nog maar eens een slecht signaal aan de bevolking! Laat ze maar doen: ze rijden zichzelf zwierig de ravijn in! :evil:

Amon_Re 5 december 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5843479)
Het zal eerder gaan om de staatssecretarissen.
Ik ben benieuwd of ze hierop gaan besparen.

:lol:

Amon_Re 5 december 2011 10:14

Citaat:

Awel, dan komen er enkel Franstalige en Duitse staatsecretarissen bij eh, kwestie van te tonen wie baas is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be