![]() |
Bekwaamste premier (regering) van de laatste 20 jaar
Wie vinden jullie de bekwaamste premier (regering) van de laatste 20 jaar?
|
Is "geen" een optie?
Ok ok, geef me dan maar Dehaene, al was dat alleen in z'n eigen tijdsgeest een "goede", nu is 't gewoon een poenschepper gebleken... |
Citaat:
|
Voor mij persoonlijk ook Dehaene.
Van Verhofstadt heb ik nooit moeten weten. Danste naar de pijpen van de Walen. En Leterme en Van Rompuy raakten moeilijk aan een regering die dan nog eens zijn ontslag gaf ook. Over Di Rupo wil ik het zelf niet hebben, de regering die we nu krijgen is het allerslechtse wat ik ooit geweten heb. Zelf ben ik geboren in de jaren 80, dus Martens heb ik me als kind niet herinneren. |
Di Rupo. Die vent is er in geslaagd zes miljoen mensen in hun gat te pakken en die mensen laten het nog gebeuren ook.
Zoiets durven ze zelfs in de meest hardcore homobar niet fantaseren. |
Citaat:
|
Als er toch één moet gekozen worden: Dehaene. Saneerde de hele nest, zorgde voor een overschot die later door Verhofstadt en co vakkundig verbrast werd.
Verhofstadt was een platte opportunist en zou nog zijn eigen moeder verkopen voor wat succes. Leterme heeft zich vergaloppeerd in BHV en nadien, als ontslagnemend premier, zich twee keer laten rollen. Eerst door de Nederlanders en de Fransen met Fortis en nadien door de Fransen alleen met Dexia. Als je het trackrecord van dit millennium bekijkt, is de oogst bijzonder mager. Structurele tekorten, een falend migratie-, asiel- en vluchtelingenbeleid, criminaliteit die door het dak swingt, een lege pensioenkas, ontsporende sociale zekerheid en de verkoop van enkele kroonjuwelen zoals Electrabel en Fortis. |
Geen enkele
|
Citaat:
|
Van Rompuy, met kop en schouders ... alleen al door t feit dat hij slechts 6 maanden die functie heeft uitgevoerd en dus eigenlijk t minste tijd heeft gehad om veel te verklooien en de eigen zakken te vullen, want dat hebben ze allemaal gedaan.
|
Ondertussen is hij dan wel zijn zakken aan't vullen op Europees niveau. Stukken gemakkelijker natuurlijk. En in alle stilte.
|
Citaat:
|
Als ik dan toch moet kiezen : Dehaene
edit : ben het dus ook eens met V O en fox |
Grappig, hoe langer geleden, hoe meer geapprecieerd :)
Vroeger was het beter... |
Bovendien was Dehaene absoluut niet democratisch. Hij verafschuwde het parlement en hij regeerde bij volmachten.
|
Verhofstadts beleid was rampzalig op economisch vlak, als ik mijn lessen economie mag geloven.
|
Kris Peeters.
Maar dat is geen optie zeker? |
20 jaar achteruitgang in een notendop.. Om nu compleet de afgrond in te rijden..
|
Kiezen tussen pest, cholera, tyfus, depressie en cushing's.
Van Rompuy dan maar, zeker? Die heeft weinig tijd gehad om iets mis te doen. Of om zelfs maar iets te doen. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be