Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dewinter dan toch niet naar Namibië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164358)

gehuigert 6 december 2011 15:07

Dewinter dan toch niet naar Namibië

Citaat:

Nochtans had het Vlaams Belang-kopstuk vorig jaar getweet dat hij naar het Afrikaanse land zou verhuizen als Elio Di Rupo premier werd.
'Di Rupo premier! No way! Dan verhuis ik naar Namibië...' postte Filip Dewinter op 22 mei 2010 op Twitter. De uitspraak was meteen de aanleiding voor de Facebook-groep 'Philip Dewinter moet zich aan zijn belofte houden!', die intussen al een dikke 50.000 leden telt.

Nu Di Rupo op het punt staat de eed af te leggen als Belgische premier, wordt Dewinter weer aan zijn uitspraak herinnerd. Toch is hij niet van plan om echt naar Namibië te verkassen.

Hij zei het vorig jaar al, en heeft het nu opnieuw bevestigd: 'Nee, ik ga het land niet verlaten'. 'Op dat moment kon ik niets anders bedenken, ik wilde alleen maar mijn ongenoegen uiten', zegt het Vlaams Belang-kopstuk over zijn tweet in een reactie.

'Ik wil mijn tegenstanders dat plezier niet gunnen. Integendeel, ik offer me op en zal mee het verzet tegen Di Rupo organiseren. Bij zijn premierschap leg ik me niet zomaar neer', klonk het nog.

"Telkens als Elio Di Rupo in Vlaanderen verschijnt, zullen wij manifesteren en protesteren om duidelijk te maken dat hij niet welkom is en ’persona non grata’ is", voegt hij eraan toe.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111206_051

Tot ieders verbazing, is ook onze laatste kanshebber om beloftes in te vullen, van deze titel verlost ;)

Citaat van iemand op facebook:
Citaat:

Jelena Vukobratović Filip beseft niet dat hij zelf een "persona non grata" is
Op die reactie kan ik alleen maar een ²-tje antwoorden :)

Bollywood 6 december 2011 15:19

Kom kom, je weet toch ook dat die uitspraak dateert van in de periode dat de Beke verklaarde niet zonder de NVA in een regering te stappen en dat de Croo zichzelf sterk maakte nooit in een belastingsregering ging stappen.

Kon hij weten dat beide heren zich zo diep gingen bukken om wat postjes voor hun partij te verzamelen.

Nicnacer 6 december 2011 15:24

Zou wel grappig geweest zijn. Filip Dewinter als immigrant in Namibië.

gehuigert 6 december 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5847229)
Kom kom, je weet toch ook dat die uitspraak dateert van in de periode dat de Beke verklaarde niet zonder de NVA in een regering te stappen en dat de Croo zichzelf sterk maakte nooit in een belastingsregering ging stappen.

Kon hij weten dat beide heren zich zo diep gingen bukken om wat postjes voor hun partij te verzamelen.

NVA heeft zowat 1 dag na de verkiezingen in 2010 Di Rupo gelanceerd als toekomstig premier?

Bollywood 6 december 2011 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5847268)
NVA heeft zowat 1 dag na de verkiezingen in 2010 Di Rupo gelanceerd als toekomstig premier?

en 350 dagen later hadden we nog steeds geen regering...

drosophila 6 december 2011 16:54

Er bestaat al een oudere draad over hetzelfde onderwerp in een ander subforum.

gehuigert 6 december 2011 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5847445)
Er bestaat al een oudere draad over hetzelfde onderwerp in een ander subforum.

Maar het is pas vandaag dat De Winter zelf te kennen heeft gegeven niet naar Namibië te willen gaan... Zie ook bijgeleverd artikel.

drosophila 6 december 2011 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5847458)
Maar het is pas vandaag dat De Winter zelf te kennen heeft gegeven niet naar Namibië te willen gaan... Zie ook bijgeleverd artikel.

Die oudere draad dateert ook van vandaag hoor.

De Brabander 6 december 2011 17:12

Moeten ze die aap daar wel ?

Bollywood 6 december 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5847479)
Moeten ze die aap daar wel ?

De echte apen spelen nu verstoppertje en baksteentje gooi met de politie.

drosophila 6 december 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5847531)

Voorpost en NSV "apen" noemen, dat is niet vriendelijk van u.

Dixie 6 december 2011 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5847531)

das verrijking...:roll:

cookie monster 9 december 2011 05:41

Discussie: Dewinter dan toch niet naar Namibië

Politiekers , veeelbelove !! Maar .... uitvoerne ?? => :( :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be