Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De regering van Elio Di Rupo is een Europese onderaannemer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164390)

Txiki 7 december 2011 09:14

De regering van Elio Di Rupo is een Europese onderaannemer

Wat sommigen hier al een jaar geleden schreven (waaronder Pelgrim en ikzelf), durft nu ook Van Cauwelaert te schrijven in Knack:

Citaat:

Citaat:

En terwijl Di Rupo en de onderhandelaars bakkeleiden over bevoegdheden en over wie nu eigenlijk welk overheidsbedrijf in portefeuille kreeg, werd een eind verderop in de stad, in de buurt van het Schumanplein, gesleuteld aan een van de meest ingrijpende bevoegdheidsoverdrachten ooit – niet naar de regio’s maar naar Europa.
Bron

En voor de kritikasters onder u: de naam van de "premier" doet er heus niet toe.

Txiki 7 december 2011 10:30

31 keer bekeken en niet één reactie. Wat scheelt er? Is het weer te moeilijk voor de gebruikelijke toogpraat? 8-)

Amon_Re 7 december 2011 11:27

Meh

Albrecht 7 december 2011 11:30

Met Bart De Wever zou het net hetzelfde geweest zijn, alleen komt die er al langer eerlijk voor uit.

Txiki 7 december 2011 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5848909)
Met Bart De Wever zou het net hetzelfde geweest zijn, alleen komt die er al langer eerlijk voor uit.

Klopt.

Alleen verbaast me de oorverdovende stilte van de Vlaams-nationalisten op dit forum. Aanvaarden zij dan zomaar wat daar gebeurt? Of beter, gebeurd is.
Alé, het verbaast me niet, eigenlijk. Sommige dingen hoor veel flaminganten gewoon niet graag. Willen ze niet geweten hebben. Als ze maar kunnen geloven in het "einde van België" en de "nakende Vlaamse republiek".

njem :|

eno2 7 december 2011 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5848659)
Wat sommigen hier al een jaar geleden schreven (waaronder Pelgrim en ikzelf), durft nu ook Van Cauwelaert te schrijven in Knack:

Citaat:

Bron

En voor de kritikasters onder u: de naam van de "premier" doet er heus niet toe.

Open deuren intrappen.

Txiki 7 december 2011 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5849037)
Open deuren intrappen.

Tuurlijk open, die deuren hebben sommigen hier minstens een jaar geleden al open gezet.

Vraag blijft wat de Vlaams-nationalisten hiervan vinden en wat ze daarop te zeggen hebben. Niks blijkbaar.

Brakelaar 7 december 2011 13:34

wat wil je dat er gezegd wordt....

De schoofzak 7 december 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5848774)
31 keer bekeken en niet één reactie. Wat scheelt er? Is het weer te moeilijk voor de gebruikelijke toogpraat? 8-)

Niet moeilijk maar wel erg nutteloos om zo'n zever te weerleggen.

Je verhaal doet me denken aan de muis en de olifant die over een stofferige weg wandelen in een zengende zomerhitte; de muis kijkt om en zegt tegen de olifant "ja zeg, wij maken nogal een stofwolk hé " ...

Verder:
wat wil jij nu eigenlijk zeggen: dat we het spijtig moeten vinden dat wij geen mondiale grootmacht zijn (zo'n beetje het gedacht van de Nederlanders die heel de wereld bekritiseren ..?),
of dat we in onze straat en in ons dorp kunnen wonen, werken en leven, maar tegelijk geld als betaalmiddel weigeren ?

Txiki 7 december 2011 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 5849162)
wat wil je dat er gezegd wordt....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5849186)
Niet moeilijk maar wel erg nutteloos om zo'n zever te weerleggen.

Je verhaal doet me denken aan de muis en de olifant die over een stofferige weg wandelen in een zengende zomerhitte; de muis kijkt om en zegt tegen de olifant "ja zeg, wij maken nogal een stofwolk hé " ...

Verder:
wat wil jij nu eigenlijk zeggen: dat we het spijtig moeten vinden dat wij geen mondiale grootmacht zijn (zo'n beetje het gedacht van de Nederlanders die heel de wereld bekritiseren ..?),
of dat we in onze straat en in ons dorp kunnen wonen, werken en leven, maar tegelijk geld als betaalmiddel weigeren ?

Begrijpen jullie eigenlijk wel iets van wat daar staat?

Schoofzak, ben jij dan vooral voorstander van een Vlaamse provincie in de EU? De ene voogdij inruilen voor de andere. Alé dan. Kan je ook eens aangeven waar precies "de zever" zit?

Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie dus zeker niet streven naar een soevereine Vlaamse staat.

Xenophon 7 december 2011 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5849206)
Begrijpen jullie eigenlijk wel iets van wat daar staat?

Schoofzak, ben jij dan vooral voorstander van een Vlaamse provincie in de EU? De ene voogdij inruilen voor de andere. Alé dan. Kan je ook eens aangeven waar precies "de zever" zit?

Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie dus zeker niet streven naar een soevereine Vlaamse staat.

Je schijnt maar niet te (willen) begrijpen dat als de Vlaming iets aan Europa te beslissen wil hebben dit niet vanuit Belgie zal gebeuren, daarvoor moeten we vanuit Vlaanderen werken.

Eerst Belgie kapot, dan Europa aanpakken.

Txiki 7 december 2011 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5849268)
Je schijnt maar niet te (willen) begrijpen dat als de Vlaming iets aan Europa te beslissen wil hebben dit niet vanuit Belgie zal gebeuren, daarvoor moeten we vanuit Vlaanderen werken.

Eerst Belgie kapot, dan Europa aanpakken.

Daar geloof ik dus niet in. Als het als Vlamingen al niet lukt om België kapot te krijgen, wat zou het lukken in een nog grotere pletwals als Europa? En zeg nu zelf: is er één Vlaamse partij (of wat daarvoor moet doorgaan) die bezig is met de opbouw van een Vlaamse staat? Nee, he.

Xenophon 7 december 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5849274)
Daar geloof ik dus niet in. Als het als Vlamingen al niet lukt om België kapot te krijgen, wat zou het lukken in een nog grotere pletwals als Europa? En zeg nu zelf: is er één Vlaamse partij (of wat daarvoor moet doorgaan) die bezig is met de opbouw van een Vlaamse staat? Nee, he.

Het is nochtans simpel, ofdat Belgie wel of niet in Europa blijft, daar heeft de Vlaming niets over te kiezen.

Ofdat een Vlaamse staat wel of niet in Europa blijft is de keuze van de Vlaming.

En als de Vlaming - in een Vlaamse staat, beslist van in Europa te blijven, dan mag je daar je hoofd naast leggen.

Txiki 7 december 2011 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5849302)
Het is nochtans simpel, ofdat Belgie wel of niet in Europa blijft, daar heeft de Vlaming niets over te kiezen.

Ofdat een Vlaamse staat wel of niet in Europa blijft is de keuze van de Vlaming.

En als de Vlaming - in een Vlaamse staat, beslist van in Europa te blijven, dan mag je daar je hoofd naast leggen.

Het gaat er niet over om wel of niet in Europa te blijven. Het gaat over "HOE" in Europa te zitten.. Als provincie, als gehucht, als soevereinse staat, als...

Daarover gaat het. Het enige wat ik zie gebeuren op dit moment, is dat Vlaanderen klaargestoomd wordt om hoogstens een provincie te worden. Als de wens is van de Vlamingen en van partijen zoals N-VA, dat ze het met zoveel woorden zeggen en schrijven in hun programma's en gazetten en pamfletten enzovoort.

Xenophon 7 december 2011 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5849312)
Het gaat er niet over om wel of niet in Europa te blijven. Het gaat over "HOE" in Europa te zitten.. Als provincie, als gehucht, als soevereinse staat, als...

Daarover gaat het. Het enige wat ik zie gebeuren op dit moment, is dat Vlaanderen klaargestoomd wordt om hoogstens een provincie te worden. Als de wens is van de Vlamingen en van partijen zoals N-VA, dat ze het met zoveel woorden zeggen en schrijven in hun programma's en gazetten en pamfletten enzovoort.

Neen, het gaat er wel over van wel of niet in Europa te blijven, want denken dat we als zij het Belgie of Vlaanderen hoedanook maar iets te zeggen hebben over de richting waar de Euromolloch heen rolt is dromerij.

Txiki 7 december 2011 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5849338)
Neen, het gaat er wel over van wel of niet in Europa te blijven, want denken dat we als zij het Belgie of Vlaanderen hoedanook maar iets te zeggen hebben over de richting waar de Euromolloch heen rolt is dromerij.

Dan maakt het dus geen verschil of 'we' als België of als Vlaanderen in die EU zitten, he. Dan is het voor mij allemaal de moeite niet waard. Verdorie zeg, heb ik 16 jaar van mijn leven verspild aan geprul.

Xenophon 7 december 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5849352)
Dan maakt het dus geen verschil of 'we' als België of als Vlaanderen in die EU zitten, he. Dan is het voor mij allemaal de moeite niet waard. Verdorie zeg, heb ik 16 jaar van mijn leven verspild aan geprul.

Je kan altijd met Pelgrim mee emigreren naar Nederland, weg uit het vieze Vlaanderen.

Alleszins, het is zo, in de EU als Belgie of als Vlaanderen maakt weinig uit. daarom zeg ik, eerst Belgie kapot, dan beslissen - als Vlamingen, of we erin blijven ja of nee.

eno2 7 december 2011 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5849274)

Bergop gaat langzaam
maar de klim naar de top
treft geen blaam.
Het zit er zelfs bijna op.

Dirk A 7 december 2011 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5849352)

Ik wist niet dat Europa communautaire beslissingen ging nemen binnen België?

Txiki 7 december 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5849396)
Ik wist niet dat Europa communautaire beslissingen ging nemen binnen België?

Ah ja, even vergeten... Wat op Europees vlak opgelegd wordt, heeft natuuuurlijk helemaal geen invloed op wat hier mogelijk is. Tuurlijk, hoe dom van me te denken dat er zelfs maar enige invloed uitgaat daarvan... Fok zeg, hoe blind kan iemand zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be