![]() |
Als ik Vlaams-nationalist was...
...dan zou ik aanmoedigen tot een grondige herstructurering van de weinig beschermde Vlaamse zuil.
Eerst: het wegkwijnend VB dumpen. In de plaats een solidaristische partij, partij2, de liberalen van het VB kunnen bij het N-VA gaan. Dan zou ik de linkse Flamingante partijen oproepen om een partij te starten, partij3, zodat ook diegenen die het vies vinden om op N-VA of partij2 te stemmen, ook hun stem aan de Vlaamse Beweging kunnen geven. Die drie partijen zou ik dus samen een kartel laten vormen: het suggereerde Forza Flandria, maar dan vrij van het slechte imago van het VB. Verder zou ik ook de Vlaamse beweging centraliseren: de jeugd gaat één lijn af van VNJ & NJSV -> NSV -> partijpolitiek of andere bewegingen, de linkse Flamingante partijen kunnen hun eigen lijn uitstippelen. Deze groepen moeten goed in mekaar geïntegreerd worden, zodat er goede Vlaamse vorming komt van de jeugd, zonder enig hiaat. Voor de volwassen moet er een hele Vlaamse zuil uitgebouwd worden, te beginnen met het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, een ECHTE Vlaamse vakbond, een eigen Vlaamse krant, en misschien nog het belangrijkste van allemaal: een eigen tv-zender. In plaats van blijven te zagen over de 'rode media', zou ik zeggen dat Vlaams-nationalisten met een hoop geld zelf beter media zouden moeten oprichten. Er zijn werkelijk een groot aantal Vlaamse organisaties die eerder naast elkaar en tegen elkaar lijken te werken, in plaats van samen te werken. En de enkele organisaties die wel lijken samen te werken, ogen meer als rekruteringsmachines voor het Vlaams Belang. Maar ja, ik ben geen Vlaams-nationalist, en de huidige wanorde kost de Vlaamse Beweging elke kans om haar doel te bereiken. Niet dat ik dat zo erg vind... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben Vlaams-Nationalist, maar de importantie van een onafhankelijk Vlaanderen komt voor mij maar op de derde plaats na de ecologische en de economische bekommernissen. Bovendien zie ik dat maar als een tussen-faze naar de Verenigde Nederlanden. Een directe confederatie is voor mij ook goed. Hoe het politiek afwikkelt, bekommert mij niet erg, ik woon er niet meer en ik kom er ook niet terug. Waarschijnlijk draait het uit op een de facto splitsing na een onmogelijke regeringsvorming na de volgende verkiezingen. Nieuwe partijen vormen is niet meer nodig, dat kan nadien gebeuren.
|
Citaat:
|
Ach ja, jullie maken er allemaal toch maar weer simpel karikaturen van. En in karikaturen zit steeds een kant van uitvergrote waarheid en van genegeerde waarheid.
De Vlaamse Beweging zoals die nu is, zal behalve wat kruimeltjes, niets ernstigs bereiken. Daar is die niet voldoende intellectueel klaar voor. 't Is hoog tijd dat die beweging zichzelf herbront en herbezint over haar verhaal. Of dat er een compleet nieuwe Vlaamse Beweging ontstaat. Behouden wat er nu is, is een verhaal dat op z'n einde loopt. Wat er vandaag gebeurt, doet me denken aan de laatste opstoot van enorme energie bij een stervende. |
Citaat:
|
Daar komt nog eens bij dat de N-VA in huidige vorm niet eens Vlaams-nationalistisch is...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eén en ander is wel in ferme tegenspraak met het feit dat ook heel wat jongeren op N-VA stemmen:
Citaat:
|
Citaat:
even dom als beweren dat het Vlaams Belang alleen maar uit racisten en nazi's zou bestaan. 't Is toch begot moeilijk voor een Vlaming om van een andere Vlaming te aanvaarden dat hij van een ander gedacht is. Zo van: je bent ofwel mijn goede vriend, ofwel mijn ergste vijand ... èn ik heb het grote gelijk aan mijn kant. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be