![]() |
Welk Vlaanderen?
Ik vraag me af welk statuut jullie Vlaanderen zouden willen geven en in welke politieke structuur.
Let wel: ik beperk de peiling louter tot statuut en structuur, niet over de ideologische invulling daarvan. De keuze is aan u. Wie wil toelichten, kan dat doen. |
Ik ben voor autonome provincie gegaan in NL taalgebied.
|
Ik ben voor een democratische Europese der Regio's, waarbinnen bepaalde zaken voor heel Europa gelijk zijn, maar de regio's wel een zekere onafhankelijkheid hebben
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deelstaat Vlaanderen in een confederaal land met Nederland-Vlaanderen-Wallonië-Luxemburg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de Walen sluiten nog liever aan bij Frankrijk dan te stappen in een confederaal BeNeLux. |
mijn visie: Vlaanderen als deelstaat van een Nederlands-Vlaamse confederatie die op termijn opgaat in een Nederlands-Vlaamse gedecentraliseerde eenheidsstaat bestaande uit 8 provincies, waaronder Vlaanderen (O-Vlaanderen, W-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen), Zuid-Brabant (Antwerpen, Brussel en Vl-Brabant) en Limburg (O-Limburg en W-Limburg)
|
Hoe minder staat hoe beter, in afmetingen betekent dat hoe kleiner staat hoe beter.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
the right is wrong the left is stupid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be