Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 13 juni 2004 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Het VB zou wel een "beleidspartij" kunnen worden.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16443)

Steenbok66 15 juni 2004 16:18

Op de TV debatten zag ik de woordvoerders van de andere partijen die van het VB afwijzen...
terecht of ten onrechte...
daar is hier in andere topics al heel veel over geschreven...

maar hoe kunnen die van het VB bewijzen dat ze wel een "beleidspartij" kunnen zijn en de "afwijzers" voor schut zetten?

heel eenvoudig...
het ei van Colombus als het ware...

1) ze voeren hun oppositierol ten volle...
2) maar bij een parelementaire discussie over een bepaald onderwerp dat door het VB of een andere partij aangebracht is, stemmen zij positief en niet negatief...
en wat is positief... zij schijnen te weten wat bij het volk leeft (dat beweren zij toch en niets zegt dat dit niet zo zou zijn)...
dus ze gebruiken hun macht positief...

en bij volgende of daaropvolgende verkiezingen is het dan misschien geen 22 �* 23 % maar over de 50 % en dan kunnen ze hun "kunde" ten volle ten toon spreiden...

is deze ouwe knar nu helemaal zot geworden, hoor ik al zeggen...
neen... het is maar een positief bedoelde bedenking... wars van alle vooroordelen... als die er al mochten geweest zijn... want enkel zotten en onnozelen veranderen nooit van mening...

Distel 15 juni 2004 16:38

Stemt het Blok dan normaal gezien de facto negatief op door andere partijen aangebrachte kwesties?

Het Blok zal nooit mogen bewijzen dat ze een beleidspartij zijn. Tot ze te groot zijn en men er niet meer omheen kan (al zie ik dat nog niet meteen gebeuren).

Jonas Elossov 15 juni 2004 16:41

Ik verdenk de rechtse partijen als VLD en CD&V ervan, dat het niet is omdat ze ethisch van standpunt verschillen, dat ze niet mee willen regeren... Ethiek telt in rechtse kringen namelijk niet, alleen eigenbelang... en het is duidelijk dat een beleid met het blok zwaar zal afgestraft worden!

Jonas Elossov 15 juni 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Stemt het Blok dan normaal gezien de facto negatief op door andere partijen aangebrachte kwesties?

Het Blok zal nooit mogen bewijzen dat ze een beleidspartij zijn. Tot ze te groot zijn en men er niet meer omheen kan (al zie ik dat nog niet meteen gebeuren).

Neen telkens als er over een dilema moet beslist worden, stemt het blok blanco, om geen kiezers tegen zich in het ahrnas te jagen, als dat beleid voeren is?

C uit W 15 juni 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik verdenk de rechtse partijen als VLD en CD&V ervan, dat het niet is omdat ze ethisch van standpunt verschillen, dat ze niet mee willen regeren... Ethiek telt in rechtse kringen namelijk niet, alleen eigenbelang... en het is duidelijk dat een beleid met het blok zwaar zal afgestraft worden!

:lol: :lol: :lol:

giserke 15 juni 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel

tochwel, in Mechelen maar.....

ancapa 15 juni 2004 17:22

een coalitie : met CD&V en VLD en Vlaams Blok, zo krijg je een rechtse regering, waarvoor de kiezers stemden.

Zo geraken we van het door de Vlamingen zo vervloekte migrantenstemrecht af; kunnen we de geldstroom naar Wallonië verminderen en herleiden tot normale proporties; kunnen we de lastenverlaging voor bedrijven doorvoeren; kunnen we de belastingen verminderen en de parafiscale druk echt verlagen; kunnen we een degelijk, correct en streng asielbeleid invoeren; kunnen we meer geld vrijmaken voor sociale woningen, ziekenzorg, ouderenzorg, gehandicapten... enz... enz... enz...

ancapa 15 juni 2004 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

Daar is Verhofstadt het exponent van : het migrantenstemrecht, partijvoorzitter, europees voorzitter... what's next ? 8O

Steenbok66 16 juni 2004 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
een coalitie : met CD&V en VLD en Vlaams Blok, zo krijg je een rechtse regering, waarvoor de kiezers stemden.

Zo geraken we van het door de Vlamingen zo vervloekte migrantenstemrecht af; kunnen we de geldstroom naar Wallonië verminderen en herleiden tot normale proporties; kunnen we de lastenverlaging voor bedrijven doorvoeren; kunnen we de belastingen verminderen en de parafiscale druk echt verlagen; kunnen we een degelijk, correct en streng asielbeleid invoeren; kunnen we meer geld vrijmaken voor sociale woningen, ziekenzorg, ouderenzorg, gehandicapten... enz... enz... enz...

en ik mmeende meermaals gelezen te hebben dat de VLD verfoeilijk is...
en nog veel van dat fraais.... :?: :?:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be