![]() |
Vrouwenemancipatie : het verwerpen van macho religies
Citaat:
http://www.she.be/nl/jij/aid1097606/...aan-staan.aspx |
Alle religies onderdrukken de vrouw op de één of andere manier.
|
Traditionele Moslims mogen hun baard niet scheren, orthodoxe Joodse mannen mogen geen haar rond de oren knippen en hun baard niet afscheren en moeten zich laten besnijden, mannen mogen helemaal geen hoofddeksel dragen in de kerk, traditionele Oosters-Orthodoxe priesters mogen hun haar en baard niet knippen, ...
|
Citaat:
De situatie is schrijnend. Uw argumentatie trekt op niet veel. |
Citaat:
|
Die Dresselhuys hoeft alleszins geen hoofddoeken of pruiken om te vermijden dat ze mannen "opgeilt". ;)
|
Citaat:
Bij deze verwerp ik alle kledingsvoorschriften. Bemoei je met je eigen. |
Ik vind haar uitspraken te veralgemenend, waardoor ik me verplicht voel haar in hetzelfde kamp te plaatsen als degenen waarover ze klaagt.
|
Citaat:
Vrijheid vraagt een kader. Zonder dat kader ontaardt de absolute vrijheid in anarchie en chaos. |
Citaat:
Ben jij eigenlijk wel een vrouw ? hoge hakken zijn schoenen en dus per defintie een 100% vrouwelijke interesse..:lol: |
Citaat:
Ben jij zo iemand die bepaalde kleding wil verbieden? |
Citaat:
ja, 'k vraag mij ook al enkele jaren af waar er nog feministen uithangen. Die beweging is precies monddood gemaakt of gewoon doodgebloed? Er is nochtans nood aan vrouwen die effectief met de vrouw als wezen in gedachten systemische onverdraagzaamheid aanklagen; want met types die wc's aanvallen op de gentse feesten zullen vrouwen niet ver geraken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik reken daar Cisca Dresselhuys niet bij. Het is de latere generatie die zulke stommiteiten verklaren. Het staat zo politiek correct om te ijveren voor het recht op het dragen van een schort aan de afwas... sorry het dragen van een hoofddoek bij 30°Celsius. En effektief is heel dat monotheisme gebaseerd op het feit dat mannetjes "zo" zijn en dat vrouwtjes er maar zelf voor moeten zorgen dat hun kindjes enkel door hun eigenaar worden geproduceerd. Op straffe van dood zoals in islam. Dus moeten ze zichzelf maar opsluiten: ofwel onder een pruik, een keukenhanddoek of een heel laken, of nog beter: ineens niet meer buitenkomen en de deur op slot en mannetje de sleutel. Noteer dat er hier op dit forum mensen zitten die dit allemaal best leuk vinden. Ik wens die mensen dan vooral ook toe dat hun dochters nog eens buiten mogen. |
Het zijn niet alleen religies die vrouw-onvriendelijk zijn. Ook in de reclame is het heel erg bar gesteld met het beeld dat van de vrouwen gemaakt wordt.
Neem nu eens deze schandalige reclame in het ver door-geëmancipeerde Zweden die nota bene daar is toegestaan ![]() Schandelijk toch: MILF-shake !! 'Milfshake' ad campaign 'not sexist': watchdog |
Citaat:
Dit kan ik niet zeggen van de wobbelige zwarte lakens die ik af en toe in het straatbeeld zie waggelen. Waarschijnlijk hopen die op een laatste sprong? |
Citaat:
we gaan onze samenleving niet opnieuw richting de middeleeuwen laten duwen door onverdraagzamen die liever katjes knijpen in het donker dan openlijk met sexualiteit om te gaan. Milf is een positieve bewoording voor een knappe dame. |
Citaat:
Draai of keer het zoals je wil, maar iets klopt niet in je redenering. |
Citaat:
![]() Deze mevrouw liep op de BOEH betoging voor het recht op hoofddoekdracht die je dan ook niet meer mag afzetten. Waarschijnlijk heeft ze haar vergiet al terug in de kast gestopt, ik denk niet dat ze er met zo'n weer zo blijft bijlopen.... in tegenstelling tot haar inpakzusters die menen verkracht te worden als ze hun keukenhanddoek weghangen. |
Citaat:
Graag citaat met link waar ik een religie verdedig. Ik ben tegen zowel een verplichting als een verbod om bepaalde kleding te dragen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be