Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Pesterijen van het CGKR (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164530)

Cynara Cardunculus 9 december 2011 14:17

Pesterijen van het CGKR

Meer kan ik dat niet noemen.

Ik vind dat ze onmiddellijk 60+ vrouwen met hangtieten en onverzorgd haar (men mag niets vragen over uiterlijk) moeten aanwerven en die minder betalen dan wasbordmannekes als ze persé in hun bloot bovenlijf willen werken, maar dan wèl extra betalen als ze met een keukenhanddoek op hun hoofd werken.

Citaat:

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen opent een onderzoek tegen de Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch. Aanleiding is het feit dat een 'shirtless guy', het uithangbord van de keten, dankzij een premie meer blijkt te verdienen dan collega-verkopers die de kleren aanhouden. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.
Eerder deze week liet het CGKR zich in De Standaard al kritisch uit over de recruteringsmethoden van het bedrijf. Werknemers zijn liefst tussen 16 en 24 jaar oud. Andere vereisten: een slank, sportief uiterlijk.

‘Leeftijd en fysieke eigenschappen zijn discriminatiegronden waarop de werkgever niet mag weigeren', zei directeur Jozef De Witte toen in de krant. De Witte zei toen dat het Centrum de praktijken van A&F nauwgezet zou opvolgen.

Volgens Het Laatste Nieuws is er inmiddels al een onderzoek geopend. "We horen dat ze alleen jonge, grote en knappe mensen aannemen. Schoonheid is relatief, dus zullen we een steekproef houden naar de leeftijd van het personeel. Blijken ze allemaal bijvoorbeeld jonger dan 25, zal Abercrombie moeten bewijzen dat dat toeval is," aldus De Witte vandaag in Het Laatste Nieuws.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111209_047

En om zulke MISSTANDEN te vermijden moeten wij dus belastingen betalen!

eno2 9 december 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5853864)
Meer kan ik dat niet noemen.

Ik vind dat ze onmiddellijk 60+ vrouwen met hangtieten en onverzorgd haar (men mag niets vragen over uiterlijk) moeten aanwerven en die minder betalen dan wasbordmannekes als ze persé in hun bloot bovenlijf willen werken, maar dan wèl extra betalen als ze met een keukenhanddoek op hun hoofd werken.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111209_047

En om zulke MISSTANDEN te vermijden moeten wij dus belastingen betalen!

Gelukkig ben ik een body-builder van 67 met een prachtig torso en mijn tieten hangen (nog) niet echt door, ik kan er nog steeds iemand op versmachten, maar toch raakte ik niet meer aan de slag voor de drie laatste jaar van pensioenverwerving. Kan de CGKR daar eens iets aan doen? Voor ons pensioen?

Cynara Cardunculus 9 december 2011 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5853889)
Gelukkig ben ik een body-builder van 67 met een prachtig torso en mijn tieten hangen (nog) niet echt door, ik kan er nog steeds iemand op versmachten, maar toch raakte ik niet meer aan de slag voor de drie laatste jaar van pensioenverwerving. Kan de CGKR daar eens iets aan doen? Voor ons pensioen?

hewel, ga bij A&F solliciteren. Wedden dat ze je aanwerven met de hete adem van de Jef in hun nek?

manta 9 december 2011 14:51

Tiens, en vrouwen nemen ze ook al niet aan als 'shirtless guy'... :?

Cynara Cardunculus 9 december 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5853926)

daar heb ik sjef niks over horen zeggen. het zou kunnen dat ze daarvoor L'Oreal nog eens een proces aandoen: ooit al eens een reclame van L'Oreal gezien met zo'n verrimpelde grijze trees op? Nee hé.

Firestone 9 december 2011 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5853926)

Laat me raden: je eist pariteit voor 'shirtless people' bij A&F . :-)

Ontopic: te gek voor woorden. :?

Cynara Cardunculus 9 december 2011 15:00

Ze mogen ook niet discrimineren op basis van politieke overtuiging.
Hoeveel leden van het VB zouden bij het CGKR werken?

manta 9 december 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 5853939)
Laat me raden: je eist pariteit voor 'shirtless people' bij A&F . :-)

Ontopic: te gek voor woorden. :?

Ik eis toch niets:-P. Maar uiteraard kan men zich afvragen waarom het not done is om vrouwen topless in een winkel te laten werken en het bij mannen dan weer wel kan. Ook de leeftijd van de werknemers ( Werknemers zijn liefst tussen 16 en 24 jaar oud.) klopt niet echt, 16? Dan zal het al geen regulier contract zijn.

Het andere deel van het verhaal, dat het cgkr zich nu ook met zo'n dingen gaat bezighouden lijkt me raar. Waar zitten/zaten ze tijdens de vele modeshows en fotoshoots waar zowieso een selectie op uiterlijk en leeftijd is...En vooral.. Zouden ze idd hun eigen discriminerende houding niet eens aanpassen...

GCB 9 december 2011 17:10

Als het hen uitkomt

Die idioot van het CGKR, door niemand verkozen, die zit daar als god te oordelen over wat volgens hem kan en wat niet. Met de idiootste zaken houdt hij zich eerst bezig. 'k Heb hem nog nooit de vele aanvallen op homo's en lesbiennes door jonge islamieten horen veroordelen. Leonard vervolgen vond hij niet opportuun. Nochtans heeft onze beste aartsbisschop bij herhaling de 5 �* 10 procent GBLT-bevolking van ons land zwaar beledigd. Nee, dat laat hij allemaal toe onze beste CGKR-voorzitter. Maar een winkelketen die personeel aanwerft dat nu eenmaal bij zijn profiel past, nee, dat mag niet. Hoe belachelijk wil je België nog maken??? Deze keten heeft vestigingen in de halve wereld, maar in België moeten ze -midden economische crisis- effe een onderzoek starten over hun aanwervingspolitiek. Ja dan moet je onmiddellijk alle parfum reclame van het scherm halen. 'k Heb daar nog nooit een lelijk iemand van boven de dertig met een bierbuik een mannenparfum zien aanprijzen. Hij kan best ook naar het autosalon trekken in januari. Nog nooit een dame van 60 gezien op het autosalon die sexy stond te zijn naast een sportbolide. Raar he?

Xenophon 9 december 2011 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GCB (Bericht 5854273)
Die idioot van het CGKR, door niemand verkozen, die zit daar als god te oordelen over wat volgens hem kan en wat niet. Met de idiootste zaken houdt hij zich eerst bezig. 'k Heb hem nog nooit de vele aanvallen op homo's en lesbiennes door jonge islamieten horen veroordelen. Leonard vervolgen vond hij niet opportuun. Nochtans heeft onze beste aartsbisschop bij herhaling de 5 �* 10 procent GBLT-bevolking van ons land zwaar beledigd. Nee, dat laat hij allemaal toe onze beste CGKR-voorzitter. Maar een winkelketen die personeel aanwerft dat nu eenmaal bij zijn profiel past, nee, dat mag niet. Hoe belachelijk wil je België nog maken??? Deze keten heeft vestigingen in de halve wereld, maar in België moeten ze -midden economische crisis- effe een onderzoek starten over hun aanwervingspolitiek. Ja dan moet je onmiddellijk alle parfum reclame van het scherm halen. 'k Heb daar nog nooit een lelijk iemand van boven de dertig met een bierbuik een mannenparfum zien aanprijzen. Hij kan best ook naar het autosalon trekken in januari. Nog nooit een dame van 60 gezien op het autosalon die sexy stond te zijn naast een sportbolide. Raar he?

Je vindt het Belgo-facisme niet zo leuk?

Francis Vere 9 december 2011 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GCB (Bericht 5854273)

1)Leonard heeft juridisch gezien dan ook niets verkeerd gezegd/gedaan.
CGKR heeft benadrukt dat Leonard zijn uitspraken te betreuren zijn en choquerend.
We leven wel nog altijd in een rechtstaat.

Pas op; Ik vind Leonard ook een idioot. Maar nogmaals, idioten horen niet thuis in de rechtszaal (allez, toch niet voor hun idiotie :))

2) Ze veroordelen wel degelijk homofobe uitspraken van moslims die homofobe.

Allez, da centrum is natuurlijk niet het nec plus ultra, maar een beetje serieus e mannen.

Elio di Supo 9 december 2011 21:36

Kan dat CGKR eigenlijk zelf gedagvaard worden?

An Arkos 10 december 2011 14:16

Ja, mensen meer laten verdienden op basis van hun uiterlijk, da's echt de kant die we op moeten!

eno2 10 december 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5853952)

Niemand is verplicht ergens zijn partijlidkaart te tonen.

eno2 10 december 2011 15:42

Toen ik als verkoper aanvaard was bij een wereldfirma in Canarias die wereldwijd Time Share verkoopt, zei een van mijn potentiële maar deskundig op afstand gehouden lieven mij: "Maar daar nemen ze alleen biezonder mooie mensen aan"8O8O:roll::roll:

Alléz, bij mij zullen ze wat minder gediscrimineerd hebben :lol:

Francis Vere 10 december 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5855699)
Niemand is verplicht ergens zijn partijlidkaart te tonen.

I beg to differ
;)
http://video.google.com/videoplay?do...1722336185386#

the_dude 10 december 2011 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 5855580)
Ja, mensen meer laten verdienden op basis van hun uiterlijk, da's echt de kant die we op moeten!

waar zijn we dan momenteel?

cairn 10 december 2011 16:44

Ik eis mannequins van 80 jaar op de catwalk,want die komen nooit aan bod :lol:

Geen enkele bultenaar in de regering=discriminatie...

Straks krijgen we nog miserie met de moslims,omdat maggie teveel op de peggy van de muppet show trekt.

daiwa 10 december 2011 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5853952)

Geen enkele!

daiwa 12 december 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5854787)
Kan dat CGKR eigenlijk zelf gedagvaard worden?

Blijkbaar wel. :rofl::rofl:

Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding aangeklaagd wegens racisme.
Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be