![]() |
Is psychoanalyse pseudowetenschap?
Kunnen we eindelijk Freud en zijn meute aanhangers tot interessante stroming in de geschiedenis van de psychologie/filosofie herleiden?
Of moeten we stouter zijn en alle psychologen die anno 2011 nog geloven in psychoanalyse als op geld beluste kwakzalvers bestempelen? http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3J3J3I0H |
Daar moet niet meer over gediscussieerd worden, dat staat allang vast.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede; op welke wijze is het "beestzijn" niet compatibel met "beschaving" ten gronde: psycho-analyst staat tot psycholoog als astroloog staat tot astronoom |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
WTF Het is in elk geval begonnen als pseudo-wetenschap en groot verschil tussen VS en europa op gebied van psycho-analyse |
Citaat:
Zal wel een placebo effect hebben maar is daarom niet minder onzin. Effect = soms Wetenschappelijke basis = 0 Zie ook accupunctuur. |
Citaat:
ook vandaag woedt de strijd nog door mensen die zichzelf niet willen aanvaarden. |
:cheer: Jung :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die met de tanden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de psychologie wordt steeds meer statistiek, en dus minder interessant. Ik heb er echt van genoten vroeger, van al die fake systemen en speculatieven (filosofische). Nu niet meer. Droge materie. |
Citaat:
Citaat:
Ik: Maar volgens Jung is dat toch helemaal anders? Psycholoog: Wie zeg je? Jung? Ahja, ik heb daar vroeger wel eens iets over gelezen, maar ik ben vergeten hoe dat nu precies zat. En daar was nog iemand, ik ben de naam vergeten. Ik: Adler? Psycholoog: Ja, dat kan wel, die naam zegt me iets... Ik: :D |
Citaat:
|
Ik ben 12 jaar lang naar een psycholoog geweest. Na 12 jaar zei die iets dat ik gewoon tranen kreeg van het lachen. "je ne parle pas neerlandais."
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transpe...ke_psychologie Die Freud-adept z'n smoel zal toen geld waard geweest zijn. :-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be