Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   'Schizofrenie’, verwijt Dewael de N-VA... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164606)

freelancer 11 december 2011 16:11

'Schizofrenie’, verwijt Dewael de N-VA...

Volgens Patrick Dewael is de N-VA een schizofrene partij...
Lees hier:
De deelnemers aan het tv-debat hadden het ook over de spreidstand waar de N-VA toe gedwongen wordt: oppositie voeren tegen het regeerakkoord op federaal niveau, maar toch samenwerken met de andere partijen op Vlaams niveau. 'Schizofrenie’, zei Dewael daarover. Jan Jambon verdedigde zich onder meer door erop te wijzen dat de regering Di Rupo geen meerderheid aan Vlaams kant heeft.
Bron

Schijnbaar bestaat volgens Patrick Dewael het regeerakkoord in het besmeuren van :arrow: de N-VA...

Tijdens de vorige federale regering voerde de Sp.a toch ook oppositie tegen het regeerakkoord op federaal niveau en werkte deze partij toch ook samen met de CD&V...

Of iets dat iets anders?

Gwyndion 11 december 2011 17:19

Dus hij wenst de facto het Vlaams niveau geheel ondergeschikt aan het federale te maken? Dat is nochtans wat hij stelt wanneer blijkbaar een partij niet meer op regionaal niveau mag zetelen wanneer ze federaal niet mee in de regering zit. Gezien de verschillende zeteltijd moeten de regionale regeringen zich steeds aanpassen indien nodig na elke federale verkiezing? Wanneer O-VLD het wenst te hebben over een spreidstand zou het beter in de spiegel kijken. Geen belastingsregering? Dat valt duidelijk te merken, zeker gezien wat niet als belastingen ingebracht is, zoals de banken en de nucleaire rente, dreigt doorgerekend te worden naar de burger, maw een indirecte belasting.

ViveLaBelgique 11 december 2011 17:29

Ik denk niet dat N-VA schizofreen is. Ik denk dat ze zich volledig kunnen vinden in de voorakkoorden over het communautaire.

Ze hebben echter al lang gekozen voor de oppositie en daarom dat ze het communautair voorakkoord voor de publieke theatershow afschieten.

Je kan de N-VA moeilijk verwijten aan politiek te doen.

Diego Raga 11 december 2011 17:38

Meneer Dewael z'n bankrekeningen moeten maar eens deftig gecontroleerd worden.
's Kijken in hoeverre de schizofrenie bij hem dan zal toeslaan, in navolging van z'n collega De Gucht.

Bokkenreyder 11 december 2011 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5857288)
Dus hij wenst de facto het Vlaams niveau geheel ondergeschikt aan het federale te maken? Dat is nochtans wat hij stelt wanneer blijkbaar een partij niet meer op regionaal niveau mag zetelen wanneer ze federaal niet mee in de regering zit. Gezien de verschillende zeteltijd moeten de regionale regeringen zich steeds aanpassen indien nodig na elke federale verkiezing? Wanneer O-VLD het wenst te hebben over een spreidstand zou het beter in de spiegel kijken. Geen belastingsregering? Dat valt duidelijk te merken, zeker gezien wat niet als belastingen ingebracht is, zoals de banken en de nucleaire rente, dreigt doorgerekend te worden naar de burger, maw een indirecte belasting.

De Waels betoog past perfect in het herverbelgen van de instellingen. Wat is het nut van het federalisme als men in de deelstaten constant een afspiegelingsregering van de federale nastreeft. In het kader van die herverbelging mmoet je ook de zet om opnieuw samenvallende verkiezingen te organiseren zien. Alleen gaat dit juist in 2014 leiden tot een totale impasse en dus het einde van Belgikske! Ze gaan in de put die ze zelf gegraven hebben terechtkomen. En dat is niet meer dan juist! :evil:

freelancer 11 december 2011 17:41

Dewael verschilt weinig van een Waal...

Ik heb me eens laten wijsmaken dat Patrickske ooit de Minister-President van Vlaanderen is geweest... 8O

Waarschijnlijk was dat als grap bedoeld... :lol:

Mosasaurus 11 december 2011 17:41

Patick Anaal panikeert nu in Tongeren.

Gwyndion 11 december 2011 17:43

Daar lijkt het inderdaad wel op Bokkenreyder, vrij triest in feite. Je kan je ook vragen stellen over de kartels die voor volgend jaar gevormd worden. Samenwerkingsverbanden zijn logisch op dat niveau maar hoeveel eigenheid er nog is met zoveel kartels... Zorgen ze er zo zelf niet voor dat ze steeds meer inwisselbaar voor elkaar worden?

Bokkenreyder 11 december 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5857311)
Ik heb me eens laten wijsmaken dat Patrickske ooit de Minister-President van Vlaanderen is geweest... 8O

Hij is ooit 'koning' geweest van het Land van (N)Ooit! :roll: Ambitieus ventje, hoor! Maar tegelijk dus ook een sprookjesfiguur! :evil:

Diego Raga 11 december 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5857317)
Hij is ooit 'koning' geweest van het Land van (N)Ooit! :roll: Ambitieus ventje, hoor! Maar tegelijk dus ook een sprookjesfiguur! :evil:

Daar hadden ze zelfs hun eigen munteenheid.
Moet zich toen de koning te rijk gevoeld hebben.

SDG 11 december 2011 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5857311)

De enige bekommernis van Dewael omtrent het Vlaamse niveau zijn de bijkomende mandaten die hieraan verbonden zijn.

Oberon 11 december 2011 19:40

Zijn aversie voor de NV-A wou De Wael twee weken geleden nog opzij zetten mocht er voor hem nog een postje gecreëerd worden in de Vlaamse regering.

Hoe laag kan een mens vallen?

Zucht 11 december 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5857310)
De Waels betoog past perfect in het herverbelgen van de instellingen. Wat is het nut van het federalisme als men in de deelstaten constant een afspiegelingsregering van de federale nastreeft. In het kader van die herverbelging mmoet je ook de zet om opnieuw samenvallende verkiezingen te organiseren zien. Alleen gaat dit juist in 2014 leiden tot een totale impasse en dus het einde van Belgikske! Ze gaan in de put die ze zelf gegraven hebben terechtkomen. En dat is niet meer dan juist! :evil:

Het absurde is dat men federaal zelfs met een minderheid van Vlaamse stemmen wil regeren. Dat zou dus beteken dat men ook in de Vlaamse regering met een minderheid zou moeten regeren. 8-)

daiwa 12 december 2011 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5857207)
Volgens Patrick Dewael is de N-VA een schizofrene partij...
Lees hier:

Zou Dewael niet beter zijn mond houden wat betreft schizofrenie?

Dewael toen zijn partij nog in de oppositie zat:

Citaat:

"Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat," zo luidt het credo van Patrick Dewael. "Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. Ik kan niet akkoord gaan met de onderdrukking van vrouwen door ze binnenshuis te houden en zelfs niet de kans te geven om inburgeringscursussen te volgen. Ik aanvaard geen cultuur waar geen scheiding is tussen kerk en staat". "Dat ze in de praktijk geen scheiding van kerk en staat erkennen, is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen treffen tegenover vrouwen, kan niet meer worden getolereerd. Als we daaraan toegeven, halen we onze beschaving omlaag."

En nu..........?

Diego Raga 12 december 2011 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5857884)
Zou Dewael niet beter zijn mond houden wat betreft schizofrenie?

Dewael toen zijn partij nog in de oppositie zat:

En nu..........?

Nu is Patje ne schizofrenen dhimmie, net als Guy & Co dat zijn en bij uitbreiding daarvan alle federale politiekers en hun Vlaamse collega's.
't Zal nog nie...

Distel 12 december 2011 07:25

Ik ben blij om te zien dat ook Dewael, die met zijn partij een kartel vormt met een van zijn federale regeringspartners maar intussen toch oppositie voert tegen dezelfde partij op regionaal vlak, zo vlijtig meewerkt aan de volgende overwinning van de N-VA.

Jakko 12 december 2011 08:22

De koning van het vergane land van (N)Ooit kan het zeer goed vinden met het jong Cd&V oppositie-talent An Christiaens.

born2bewild 12 december 2011 08:28

cd&v&s-pa
s-pa&agalev!
c&dv&0-vld
0-vld&s-pa
0-vld&cd&v&s-pa&saksen&agalev!&coburgh

de gangbang in de bunker bereikt een hoogtepunt terwijl de bevrijders aan de poorten van de stad staan

gekend fenomeen

omaplop 12 december 2011 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5857974)
De koning van het vergane land van (N)Ooit kan het zeer goed vinden met het jong Cd&V oppositie-talent An Christiaens.

alweer een jong blaadje? Wat met Greet?

Marxmannetje 12 december 2011 15:22

Niets van aantrekken. Men kan het niet in zijn hoofd halen dat de N-VA 40% van de Vlamingen achter zich heeft, terwijl hun partijen aan het zakken zijn. Voor je het weet zitten ze allemaal achter een N-VA lidkaart aangehuppeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be