Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   CD&V niet tevreden met deze regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164609)

Distel 11 december 2011 16:48

CD&V niet tevreden met deze regering

Uit de zevende dag vandaag:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/2.3805

Het wordt interessant rond 30 minuten 50 seconden. Merk op hoe Devadder 2 maal vraagt of Terwingen tevreden is met deze regering, en hoe Terwingen 2 keer de vraag duidelijk omzeilt. De kazakkendraaiers van de CD&V hebben zich m.a.w. weer flink geprostitueerd.

Het Oosten 11 december 2011 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5857252)

Het wordt interessant rond 30 minuten 50 seconden. Merk op hoe Devadder 2 maal vraagt of Terwingen tevreden is met deze regering, en hoe Terwingen 2 keer de vraag duidelijk omzeilt. De kazakkendraai

ers van de CD&V hebben zich m.a.w. weer flink geprostitueerd.

Raf Terwingen doet het heel goed als nieuwbakken fractieleider. Hij laat zich door niemand in de hoek drummen.

Steben 11 december 2011 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5857262)
Raf Terwingen doet het heel goed als nieuwbakken fractieleider. Hij laat zich door niemand in de hoek drummen.

Das Osten hat es nicht gewust

Distel 11 december 2011 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5857262)
Raf Terwingen doet het heel goed als nieuwbakken fractieleider.

Inderdaad, hij toont meteen hoe achterbaks de CD&V wel is.

Elbow 11 december 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5857252)

Het wordt interessant rond 30 minuten 50 seconden. Merk op hoe Devadder 2 maal vraagt of Terwingen tevreden is met deze regering, en hoe Terwingen 2 keer de vraag duidelijk omzeilt. De kazakkendraaiers van de CD&V hebben zich m.a.w. weer flink geprostitueerd.

Het was me deze morgen ook meteen opgevallen.
De nieuwe fractieleider is al goed gepokt en gemazeld in de typische, hypocriete tjeverijspeech.
Ik riek ze vanop 3 km dergelijke tjeven.

Bokkenreyder 11 december 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5857294)
Het was me deze morgen ook meteen opgevallen.
De nieuwe fractieleider is al goed gepokt en gemazeld in de typische, hypocriete tjeverijspeech.
Ik riek ze vanop 3 km dergelijke tjeven.

Oc, traditio staat gelijk aan vis noch vlees! :evil:

mkb 11 december 2011 18:05

Ik vind het hallucinant dat geen enkele journalist zich vragen stelt bij uitspraken als "niemand is tevreden dus het is een goed akkoord". De Vadder zat het zelfs zelf te oreren.

Yow 11 december 2011 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5857336)
Ik vind het hallucinant dat geen enkele journalist zich vragen stelt bij uitspraken als "niemand is tevreden dus het is een goed akkoord". De Vadder zat het zelfs zelf te oreren.

Bekijk eens goed wie zoiets opmerkt en wie niet.
Welke stemmers gedragen zich nog steeds als het "tradionele kiesvee" die alles zomaar slikken, en welke stemmers blijken gezond kritisch te zijn?
De traditionele partijen hebben het echter nog steeds niet door en zullen het hoedanook bekopen.

Het Oosten 11 december 2011 19:08

Citaat:

Dat komt omdat u de inhoud van de term 'compromis' nog steeds niet vat. Het wordt wel stilletjes aan tijd.

Distel 11 december 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5857394)
Dat komt omdat u de inhoud van de term 'compromis' nog steeds niet vat. Het wordt wel stilletjes aan tijd.

"Een compromis is een zodanige voorkoming of beëindiging van een conflict, dat geen van de strijdende partijen voor 100% zijn/haar zin of gelijk heeft gekregen, maar dat voor beide partijen aanvaardbaar is."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Compromis

Het is al ver gekomen wanneer je jezelf zo belachelijk moet maken om deze regering toch maar te kunnen blijven verdedigen (of is het om de N-VA toch maar geen gelijk te moeten geven?), denk je niet?

Bokkenreyder 11 december 2011 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5857408)
"Een compromis is een zodanige voorkoming of beëindiging van een conflict, dat geen van de strijdende partijen voor 100% zijn/haar zin of gelijk heeft gekregen, maar dat voor beide partijen aanvaardbaar is."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Compromis

Het is al ver gekomen wanneer je jezelf zo belachelijk moet maken om deze regering toch maar te kunnen blijven verdedigen (of is het om de N-VA toch maar geen gelijk te moeten geven?), denk je niet?

Je hebt de term' Belgisch compromis' niet gevonden?
"Een compromis is een zodanige voorkoming of beëindiging van een conflict, dat een van de strijdende partijen voor nagenoeg 100% zijn/haar zin of gelijk heeft gekregen en de andere partij dat volledig aanvaardt en daarbij nog denkt dat ze een geweldige overeenkomst heeft kunnen verzilveren." :evil:

Elbow 11 december 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5857394)

Ja, van ordinaire koehandels weten de tjeven alles.

Jan Meuleman 11 december 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5857290)
Inderdaad, hij toont meteen hoe achterbaks de CD&V wel is.

Ja, de tussenkomsten van de CD&V-ers tijdens het debat (Doomst, Vervotte, Terwinden) bewezen dit stuk voor stuk.

Steben 11 december 2011 21:05

Citaat:

De perversie zit hem zelfs verder: De meeste vlamingen zijn ontevreden dus is het een goed akkoord.

Dirk A 11 december 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5857634)
De perversie zit hem zelfs verder: De meeste vlamingen zijn ontevreden dus is het een goed akkoord.

:thumbsup:

Goed opgemerkt. De oppositie is de meerderheid en de minderheid zit in de meerderheidsregering. Dat zullen nog leuke debatten worden op de VRT (waar de Franstalige meerderheidspartijen niet in geïnteresseerd zijn)
De meerderheidspartijen (bestaande uit een minderheid) vonden het geweldig dat zowel links (een minderheid in de oppositie) als rechts kritiek hadden, want dan is het een compromis. Ze besloten inderdaad dat indien de meeste vlamingen ontevreden zijn, dat het dan een goed akkoord is.

daiwa 11 december 2011 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5857606)
Ja, de tussenkomsten van de CD&V-ers tijdens het debat (Doomst, Vervotte, Terwinden) bewezen dit stuk voor stuk.

Vooral die Doomst is me lelijk tegen gevallen.
Na jarenlang op de barrikaden te hebben gestaan en een splitsing van BHV zonder prijs te hebben geeist gaat hij nu akkoord met een rampzalige splitsing met een dure prijs bovenop!

De gemuilkorfde 11 december 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5857516)

Cruciaal bij het Belgisch compromis is dat beide partijen het als een overwinning verkopen, niet omdat ze gekregen hebben wat de kiezer wou, maar omdat de tegenstrever niet gekregen heeft wat zijn kiezers wilden.
Anders gezegd : wij willen vlees, de tegenstrever wil vis.
Dan is het een 'fantastisch compris' als we groenten hebben, want die anderen wilden geen groenten (maar wij ook niet, maar dat wordt grondig verzwegen...).

Xenophon 11 december 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5857807)
Vooral die Doomst is me lelijk tegen gevallen.
Na jarenlang op de barrikaden te hebben gestaan en een splitsing van BHV zonder prijs te hebben geeist gaat hij nu akkoord met een rampzalige splitsing met een dure prijs bovenop!

Hoe lang sta ik hier al in de woestijn te roepen dat de CD&V geen Vlaamse vleugel heeft?

Dirk A 11 december 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5857516)

Het Belgisch compromis is wanneer de Vlamingen akkoord gaan met hetgeen de Walen vragen. Liefst gebeurt dit in de vorm van zeer complexe structuren, zodat toch elke partij kan uitleggen aan haar bevolking, dat ze bepaalde punten hebben binnengehaald. :-)

daiwa 12 december 2011 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5857823)
Hoe lang sta ik hier al in de woestijn te roepen dat de CD&V geen Vlaamse vleugel heeft?

Klopt!
Dat heb je altijd al gezegd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be