Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wat zal er in 2012 gebeuren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164647)

matthias999 12 december 2011 18:22

Wat zal er in 2012 gebeuren?

Het einde van het jaar komt dichterbij met rasse schreden. 2012 zal ongetwijfeld een zéér belangerijk jaar worden voor de Regering Di Rupo I. Welke hoogtepunten zal in 2012 de voorpagina halen?

Andere keuzemogelijkheid in je hoofd? Post het!

Another Jack 12 december 2011 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5859166)
Het einde van het jaar komt dichterbij met rasse schreden. 2012 zal ongetwijfeld een zéér belangerijk jaar worden voor de Regering Di Rupo I. Welke hoogtepunten zal in 2012 de voorpagina halen?

Ongetwijfeld uw berichten niet.

matthias999 12 december 2011 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5859167)
Ongetwijfeld uw berichten niet.

Op zulke reacties zit ik vooral te wachten..:roll:

Raymond.De.Koninck 12 december 2011 18:51

staatshervorming voeren/uitvoeren zou apart moeten van regering vallen. Eigenlijk vind ik het geen complete poll of zou je gewoon het laatste weg gelaten hebben

Raymond.De.Koninck 12 december 2011 20:31

De meeste tot nu toe stemmen op staatshervorming niet uitvoeren?

Eigenlijk is dit een goede zaak voor Vlaamsnationalisten zou men de staatshervormingen niet uivoeren want ik denk niet dat men BHV nog zou kunnen betonneren aan Wallonie na deze Di Rupo regering.

matthias999 12 december 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck (Bericht 5859369)
De meeste tot nu toe stemmen op staatshervorming niet uitvoeren?

Eigenlijk is dit een goede zaak voor Vlaamsnationalisten zou men de staatshervormingen niet uivoeren want ik denk niet dat men BHV nog zou kunnen betonneren aan Wallonie na deze Di Rupo regering.

En het strafte is dat men het zelfs nog niet eens weet wanneer bhv zou worden uitgevoerd.. De vlamingen zeggen: Binnen de eerste 6 maanden van 2012. De mr daarentegen zegt pas om 2014... :lol:

Ik geef het u op een briefje: deze regering gaat er niks van bakken.

De gemuilkorfde 12 december 2011 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5859378)
En het strafte is dat men het zelfs nog niet eens weet wanneer bhv zou worden uitgevoerd.. De vlamingen zeggen: Binnen de eerste 6 maanden van 2012. De mr daarentegen zegt pas om 2014... :lol:

En Moureaux : zo snel mogelijk.
En Di Rupo zat stilletjes te grinniken....

matthias999 12 december 2011 22:29

De stand van Zaken:

Slechts 3 mensen denken dat de staatshervorming erdoor zal geraken, 7 mensen denken dat de staatshervorming verloren zal gaan en het overgrote deel (12 mensen) denkt dat de regering Di Rupo volgend jaar sneuveld.

Dat zijn mooie vooruitzichten, moest het waar zijn!!8-)

AsGardSGO 13 december 2011 03:04

Men gaat aan hun grote hervormingen beginnen en de crisis zet zich verder; veel kans dan dat nog binnen 2012 er een verlenging komt aan het sociaal bloedblad en de neerwaartse spiraal. Zijn weerslag kennende op lokaal vlak en de hervorming stokken in de wiel steekt en nog extra "besparingen" ons door de strot geramd worden door zowel de heilige EU drievuldigheid.
Dit dus leidende tot een val van de "regering" of minstens de aankondiging van verkiezingen in 2012/2013.

Ander mogelijk scenario is dat er weer een voldoende kleine heroiplevering is van de Euro en een tijdelijke relief op de crisis komt zodat ze ook hier hun geweldige plannen kunnen uitvoeren. Ze blijven aan tot 2014 ondanks alle moeilijkheden. Echter net zoals voorgaande scenario merken we dat we weer voor de miljoenste keer verkracht zijn en we kreunen nog harder dan voordien onder het juk en de 'idiotologie' van het grootkapitaal.
We gaan voor de zoveelste keer op rij misnoegd naar de stembus onze zware democratische kracht als bevolking laten gelden, elk met zijn eigen verziekt beeld van politieke ideologie die het beter gaat maken. Weer goed voor 4 jaar klagen, afzien en problemen vooruitschuiven.

Robinus V 13 december 2011 03:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5859739)
De stand van Zaken:

Slechts 3 mensen denken dat de staatshervorming erdoor zal geraken, 7 mensen denken dat de staatshervorming verloren zal gaan en het overgrote deel (12 mensen) denkt dat de regering Di Rupo volgend jaar sneuveld.

Dat zijn mooie vooruitzichten, moest het waar zijn!!8-)

Moest wat waar zijn? Dat mensen de opties in die verhoudingen denken? Dat er drie keer een staatshervorming komt, er 7 keer geen uitgevoerd zal worden en de regering 12 keer valt?

Ik zie de volgende krantenkop nog wel verschijnen: "N-VA houdt stijgende trend aan: 33% in de peilingen." :roll:

peter1962 13 december 2011 07:12

In 2012 zal n-va net als nu het geval is in elke speech, elk intervieuw met veel emotie kimen zeggen dat het NIET waar is dat ze er zelf zijn uitgestapt. Dat is volgens mij heel zeker.
De tekst van BDW zijn toespraak in de senaat zal daarbij wel model staan. Daarom dat hij na te lezen is op hun website. De tekst van ben weyts zijn toespraak in de kamer daarentegen was een ietsiepietsie te zwakjes daarvoor en zal wellicht wat minder in het centrum van de belangstelling worden gezet.

tot 2010 was de breuklijn linkst/rechts. Vanaf 2010 tot nu was het vlaamsnationalistisch/de rest van het land en vanaf de start van de regering di rupo is de grote breuklijn die van believers versus non-believers in de grote afrij conspiracy.

hurricane 13 december 2011 07:15

De regering zal vallen en nog meer belastingen zullen ons deel zijn.

peter1962 13 december 2011 15:23

correctie : de regering zal niet vallen, maar de nieuwe belastingen ook niet. Het eerste is prettiger dan het tweede.

pajoske 13 december 2011 15:38

Onmogelijk te voorspellen. Volgend jaar verwacht ik grote (sociaal en financieel) veranderingen op wereldvlak. Hetgeen in België gebeurt zal daarvan afhankelijk.

Stingray 13 december 2011 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5860022)
Men gaat aan hun grote hervormingen beginnen en de crisis zet zich verder; veel kans dan dat nog binnen 2012 er een verlenging komt aan het sociaal bloedblad en de neerwaartse spiraal. Zijn weerslag kennende op lokaal vlak en de hervorming stokken in de wiel steekt en nog extra "besparingen" ons door de strot geramd worden door zowel de heilige EU drievuldigheid.
Dit dus leidende tot een val van de "regering" of minstens de aankondiging van verkiezingen in 2012/2013.

Ander mogelijk scenario is dat er weer een voldoende kleine heroiplevering is van de Euro en een tijdelijke relief op de crisis komt zodat ze ook hier hun geweldige plannen kunnen uitvoeren. Ze blijven aan tot 2014 ondanks alle moeilijkheden. Echter net zoals voorgaande scenario merken we dat we weer voor de miljoenste keer verkracht zijn en we kreunen nog harder dan voordien onder het juk en de 'idiotologie' van het grootkapitaal.
We gaan voor de zoveelste keer op rij misnoegd naar de stembus onze zware democratische kracht als bevolking laten gelden, elk met zijn eigen verziekt beeld van politieke ideologie die het beter gaat maken. Weer goed voor 4 jaar klagen, afzien en problemen vooruitschuiven.

X2 Nagel op de kop. Shit shit en nog een shit, voor de rest zit er niets aan te komen voor 2012 en dat is dus al jaren zo.

Athelas 13 december 2011 16:06

2012 zal in het teken staan van de verkiezingen en dat is nu al merkbaar. Ik voorspel dat er een aantal blauwe maatregels zullen uitgevoerd worden net voor de verkiezingen, net zoals ik voorspel dat enkele communautaire maatregels er net voor zullen uitgevoerd worden met een hevige campagne tegen de NVA (zowel voor de Vlaamse partijen, als de Waalse een positief iets waardoor wij een paar toegevingen zullen krijgen). In ruil heeft de PS al vast dat de anti-sociale maatregels pas na jan 2013 of later uitgevoerd worden. Tot zover staatshervorming. BHV is nog niet voor dit jaar. Dat heeft de CD&V in 2014 nodig om nog wat stemmen te winnen.

De begroting klopt al jaren niet. Daarover zal de regering aldus niet vallen. Enkel de groenen kunnen daar nog stokken in de wielen steken imo.

Ik voorspel aldus nog een jaar van totale stilstand, behalve voor de werkende mens die rustig zijn rijkdom en koopkracht ziet achteruit gaan.

fonne 13 december 2011 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5859444)
En Moureaux : zo snel mogelijk.
En Di Rupo zat stilletjes te grinniken....

Die weet waarom hij Zjowel minister van staatshervorming gemaakt heeft:twisted:

djimi 13 december 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5860059)
... vanaf de start van de regering di rupo is de grote breuklijn die van believers versus non-believers in de grote afrij conspiracy.

Ik zie eerder een grote breuklijn tussen believers en non-believers in de zowel op sociaal-economisch als politiek-institutioneel vlak behoudsgezinde - om niet te zeggen reactionaire - bruine coalition of the willing van Meneer Di Rupo.

Verheugt of verdriet het u dat ook Ecologroen! vakkundig aan de kant is gezet?

Stingray 13 december 2011 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 5860873)
2012 zal in het teken staan van de verkiezingen en dat is nu al merkbaar. Ik voorspel dat er een aantal blauwe maatregels zullen uitgevoerd worden net voor de verkiezingen, net zoals ik voorspel dat enkele communautaire maatregels er net voor zullen uitgevoerd worden met een hevige campagne tegen de NVA (zowel voor de Vlaamse partijen, als de Waalse een positief iets waardoor wij een paar toegevingen zullen krijgen). In ruil heeft de PS al vast dat de anti-sociale maatregels pas na jan 2013 of later uitgevoerd worden. Tot zover staatshervorming. BHV is nog niet voor dit jaar. Dat heeft de CD&V in 2014 nodig om nog wat stemmen te winnen.

De begroting klopt al jaren niet. Daarover zal de regering aldus niet vallen. Enkel de groenen kunnen daar nog stokken in de wielen steken imo.

Ik voorspel aldus nog een jaar van totale stilstand, behalve voor de werkende mens die rustig zijn rijkdom en koopkracht ziet achteruit gaan.

Ze kunnen wat mij betreft allemaal verrekken. Ik zou potverdomme nog liever op de CP stemmen dan voor éénder welke van de potverterende klootzakjes.

fonne 13 december 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5860812)
X2 Nagel op de kop. Shit shit en nog een shit, voor de rest zit er niets aan te komen voor 2012 en dat is dus al jaren zo.

De leegloop van de partijen van de Oude Belgen zal nog versnellen, vooral bij CD&V en Ø-VLD zitten een hoop mensen hun kans af te wachten om over te stappen. De kans dat de regering de gemeenteraadsverkiezingen haalt is klein, naarmate de postjes magerder en magerder worden zal de ontevredenheid van de basis toenemen. En als dan ook nog blijkt dat de onervaren nieuwe blauwtjes er niets van bakken zal de openlijke kritiek volop uitbarsten. De partijen van de Oude Belgen zullen samen ten onder gaan. Het nieuwe Vlaanderen komt er aan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be