![]() |
Corruptie op grote schaal in Vlaanderen?
Bij Wegen en Verkeer en alles daaromtrent is zeker (nog) wat te verdienen... :?
Nu kunnen ze toch de plateaus en drempels terug afbreken of op wettelijke afmetingen terugbrengen; de onveilige rotondes wegwerken of veiliger-groter maken; vele steden hun zone 30´s aangepast uitbreiden met klinkers en allerlei wegmeubilair/wegasverschuiving, middeneilanden-sorteerstroken kan men bij elk breed kp plaatsen, euhm... (alles en-of); bij alles de nodige borden, verkeersregelingen, verkeerslichten enz, fietsoverteekplaatsen die niemand vraagt met beveiligde sluis op extra breed middeneiland... jullie mogen aanvullen... De steeds maar putjes vullen kennen we ook, niet-duurzame wegenbouw die om de x-jaren weer opnieuw moet kennen we ook... Citaat:
Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111211_042 Hoe gaat dat eigenlijk bij een openbare aanbesteding, en wat smeergeld? Er moet gezorgd worden om: 1. de goedkoopste prijs te hebben... 2. eerst wat beginnen en als men het eerste geld heeft de werken laten liggen en ergens anders beginnen ? ... 3. bij de werken niet de beste methodes of materialen te gebruiken... 4. na zes maanden terug te mogen komen om herstellingen uit te voeren... 5. enz... |
Dit kan er ook nog bij... (is een bevestiging van die tekortkomingen en minderwaardige kwaliteit)... met foto en wat gebla van studie... als ze in 2011 nog altijd niet weten... 8O
Citaat:
|
Citaat:
hoe gaat dat 1° je laat een offerte schrijven op het lijf geschreven van een leverancier bvb een traktor en die schrijf je de specificaties volledig over van de cataloog, dus je spreekt niet van een algemene aanbesteding waar 10 merken kunnen aanbieden, maar zodanig specifiek dat een merk of 1 leverancier kan aanbieden 2° je lekt de prijs aan de aannemer en die zorgt dat hij eronder zit. 3° je laat je carement omkopen en geeft gewoon de indruk aan de andere dat zij de goedkoopste zijn |
Citaat:
|
Citaat:
Men maakt het u zo moeilijk dat je ontmoedigd raakt en weg gaat. En dat wil men precies bereiken zodat ze verder kunnen doen. Ik meende dat men destijds een "bonus" invoerde als de ondernemer voor de gestelde tijd rond was. Als men een planning binnenbrengt die ruimschoots de werken kan omkaderen, kan men altijd de bonus op zak steken. Zoniet, vond de ondernemer wel een excuus. En onze wegen worden hersteld, enkel om een 3-tal jaren opnieuw te moeten worden aangelegd. Combineer voorgaande 2 puntjes, en het effect kennen we. Alles moet goedkoper, sneller en toch beter zijn -> dit is iets wat onmogelijk is. En de kleine man zal de gevolgen dragen, en betalen. Waarom kan het in DE wel. Hun 'autobahn' is wereldberoemd. Omdat hun uitgave/km autosnelweg beduidend hoger ligt. En ze hebben meer geld omdat ze de zaken beter regelen op landelijk vlak. En NL moet niet veel onderdoen voor de Duitsers. Welk land doet eigenlijk slechter als BE? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Alle aanbestedingen worden gepubliceert in het bulletin der aanbestedingen. Nu ook via I Notification. Iedereen kan daar aan. Als je wil café praat verkopen, doe dit ook op café! |
Citaat:
Citaat:
PS: uw voetnoot spreekt over het café, en mag er wel zijn :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be