![]() |
favoriete portefeuille
Komaan bende kapitalisten, wat is je favoriete portefeuille?
Geen aandelen, maar the real deal. Geldclipsjes van Armani en van die plastieken sjanetten euro houder dingen pleur het in de draad! Ik zal ineens van wal steken: Een leren portefeuille van Aldi. Ik beken, zo'n geldclip heb ik ook, maar daar moet minstens 200 euro inzitten wil het iets of wat vast zitten. |
alles steekt los in mijnen achterzak.
Behalve die onnozele plastieke kaarten ;-) |
Citaat:
Maar dan wel in de gewone broekzakken. |
Citaat:
(meestal capsullekes :-( ) |
Op de markt gekocht.
Iets in leder en goedkoop. Nu ben ik aan het sparen om er ook inhoudelijk een goede portefeuille van te maken. Maar de buitenkant is al bijna terug versleten. |
Citaat:
|
Waar blijft die Lombas?
|
Standaard leren mannenmodel, tiental jaar oud ondertussen.
Eén vak met een rij bankkaarten. Daarachter vrijkaarten openbaar vervoer en foto vriendin, vergezeld van enkele vakjes voor ziekenfonds-, hospitalisatie- en world insurancekaart. Daarachter bevindt zich een groot vak voor identiteitspapieren, rijbewijs (*kuch*theoretisch*kuch*), en enkele klantenkaarten (apotheek, ... pom pom pom). Dit alles omringd door de grote vakken voor respectievelijk kleingeld (5, 10), groter geld (20, 50) en maaltijdcheques. Rommel zit in een vak opzij. Prachtig, al zeg ik het zelf. Vermits ik weiger dat ding ergens in een zak te steken, zit het steevast in mijn aktetas of de handtas van teerbeminde. Als ik toch zonder beide de deur uit moet, neem ik enkel de ID-kaart en een briefje van wat waarde mee. |
Citaat:
|
Ik heb zo'n leren buidelke. Ne keer gekocht van een heks in Dendermonde.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar bewaar je je huissleutels? Niet bij de smartphone owv krassen, niet in het vestzakje owv scheuren. (rommel die dingen) |
Citaat:
;-) |
Citaat:
Je denkt toch niet dat ik die in de buurt laat komen van een kostuum van €1000? ;-) |
Niet teveel overtolligheden. Portefeuilles horen licht te zijn. Een ID-kaart, rijbewijs, bankkaart, Visa en Amex is meer dan genoeg. Al naar gelang de gelegenheid een frequent traveller kaart en that's it. Munten nooit op zak, en qua briefjes ook maar iets van een 20€.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het net opgegooled en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zo'n sleutelzakje al jaren gebruik voor de roskes. De muntjes uiteraard, de roodharigen zullen wel ergens anders zitten.:-D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be