Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   favoriete portefeuille (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164663)

From_Vlaanderen 12 december 2011 21:14

favoriete portefeuille

Komaan bende kapitalisten, wat is je favoriete portefeuille?
Geen aandelen, maar the real deal.
Geldclipsjes van Armani en van die plastieken sjanetten euro houder dingen pleur het in de draad!

Ik zal ineens van wal steken:
Een leren portefeuille van Aldi.
Ik beken, zo'n geldclip heb ik ook, maar daar moet minstens 200 euro inzitten wil het iets of wat vast zitten.

Dronkoers 12 december 2011 21:21

alles steekt los in mijnen achterzak.

Behalve die onnozele plastieke kaarten ;-)

Albrecht 12 december 2011 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5859499)
alles steekt los in mijnen achterzak.

Behalve die onnozele plastieke kaarten ;-)

²

Maar dan wel in de gewone broekzakken.

Dronkoers 12 december 2011 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5859504)
²

Maar dan wel in de gewone broekzakken.

Mja, na een zatte avond vind ik in elke zak wel iets terug ;-)
(meestal capsullekes :-( )

Biggles 12 december 2011 21:30

Op de markt gekocht.
Iets in leder en goedkoop.
Nu ben ik aan het sparen om er ook inhoudelijk een goede portefeuille van te maken.
Maar de buitenkant is al bijna terug versleten.

Albrecht 12 december 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5859511)
Mja, na een zatte avond vind ik in elke zak wel iets terug ;-)
(meestal capsullekes :-( )

Wat muntjes in de ene jaszak, wat muntjes in de andere jaszak, in de ene broekzak wat roskes, en in de andere broekzak een verfrommeld briefje van 5. :-D

From_Vlaanderen 12 december 2011 21:35

Waar blijft die Lombas?

lombas 12 december 2011 21:59

Standaard leren mannenmodel, tiental jaar oud ondertussen.

Eén vak met een rij bankkaarten. Daarachter vrijkaarten openbaar vervoer en foto vriendin, vergezeld van enkele vakjes voor ziekenfonds-, hospitalisatie- en world insurancekaart. Daarachter bevindt zich een groot vak voor identiteitspapieren, rijbewijs (*kuch*theoretisch*kuch*), en enkele klantenkaarten (apotheek, ... pom pom pom).

Dit alles omringd door de grote vakken voor respectievelijk kleingeld (5, 10), groter geld (20, 50) en maaltijdcheques. Rommel zit in een vak opzij.

Prachtig, al zeg ik het zelf.

Vermits ik weiger dat ding ergens in een zak te steken, zit het steevast in mijn aktetas of de handtas van teerbeminde. Als ik toch zonder beide de deur uit moet, neem ik enkel de ID-kaart en een briefje van wat waarde mee.

Dronkoers 12 december 2011 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5859536)
Wat muntjes in de ene jaszak, wat muntjes in de andere jaszak, in de ene broekzak wat roskes, en in de andere broekzak een verfrommeld briefje van 5. :-D

Inderdaad, en da briefke van 5 zit dan nog meestal in het opgefrommeld rekeningske van't frituur ;-)

Txiki 12 december 2011 22:01

Ik heb zo'n leren buidelke. Ne keer gekocht van een heks in Dendermonde.

From_Vlaanderen 12 december 2011 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5859626)
Standaard leren mannenmodel, tiental jaar oud ondertussen.

Eén vak met een rij bankkaarten. Daarachter vrijkaarten openbaar vervoer en foto vriendin, vergezeld van enkele vakjes voor ziekenfonds-, hospitalisatie- en world insurancekaart. Daarachter bevindt zich een groot vak voor identiteitspapieren, rijbewijs (*kuch*theoretisch*kuch*), en enkele klantenkaarten (apotheek, ... pom pom pom).

Dit alles omringd door de grote vakken voor respectievelijk kleingeld (5, 10), groter geld (20, 50) en maaltijdcheques. Rommel zit in een vak opzij.

Prachtig, al zeg ik het zelf.

Vermits ik weiger dat ding ergens in een zak te steken, zit het steevast in mijn aktetas of de handtas van teerbeminde. Als ik toch zonder beide de deur uit moet, neem ik enkel de ID-kaart en een briefje van wat waarde mee.

Nu had ik toch wel verwacht dat je dit in je vestzakje zou steken:lol:.

lombas 12 december 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 5859637)
Nu had ik toch wel verwacht dat je dit in je vestzakje zou steken:lol:.

Ben je gek? Een kostuumzakje raakt volledig uitgehangen als je er regelmatig iets zwaar in steekt. Het is louter voor een pen of desnoods enkele papiertjes (budgetcijfers, kernwoorden voor een vergadering, ...).

Dronkoers 12 december 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5859644)
Ben je gek? Een kostuumzakje raakt volledig uitgehangen als je er regelmatig iets zwaar in steekt. Het is louter voor een pen of desnoods enkele papiertjes (budgetcijfers, kernwoorden voor een vergadering, ...).

..of een aluminiumfolieke met 2 bokes in :-P (liefst met confituur of vloeibare honing :mrgreen: )

From_Vlaanderen 12 december 2011 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5859644)

Oké, een tricky question.
Waar bewaar je je huissleutels?
Niet bij de smartphone owv krassen, niet in het vestzakje owv scheuren. (rommel die dingen)

lombas 12 december 2011 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5859648)
..of een aluminiumfolieke met 2 bokes in :-P (liefst met confituur of vloeibare honing :mrgreen: )

Als je denkt promotie te krijgen door tijdens een vergadering je te ontbloten en twee boterhammen confituur en honing over je tepels te beginnen smeren, dan heb je de subtiliteiten van het kantoorleven nog niet ontdekt vrees ik...

;-)

lombas 12 december 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 5859656)
Oké, een tricky question.
Waar bewaar je je huissleutels?
Niet bij de smartphone owv krassen, niet in het vestzakje owv scheuren. (rommel die dingen)

Mijn sleutels zitten in een sleutelzakje...

Je denkt toch niet dat ik die in de buurt laat komen van een kostuum van €1000?

;-)

Sfax 12 december 2011 22:10

Niet teveel overtolligheden. Portefeuilles horen licht te zijn. Een ID-kaart, rijbewijs, bankkaart, Visa en Amex is meer dan genoeg. Al naar gelang de gelegenheid een frequent traveller kaart en that's it. Munten nooit op zak, en qua briefjes ook maar iets van een 20€.

Dronkoers 12 december 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5859659)
Als je denkt promotie te krijgen door tijdens een vergadering je te ontbloten en twee boterhammen confituur en honing over je tepels te beginnen smeren, dan heb je de subtiliteiten van het kantoorleven nog niet ontdekt vrees ik...

;-)

Nee? Ik dacht nochtans dat het er in sommige vergaderingen zo aan toe ging ;-)

From_Vlaanderen 12 december 2011 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5859666)
Mijn sleutels zitten in een sleutelzakje...

Je denkt toch niet dat ik die in de buurt laat komen van een kostuum van €1000?

;-)

8O, ik heb net een nieuw gebruiksgoed ontdekt. Ik hang dat nog aan een musketon, al een geluk zijn die kostuums zeer sector gebonden.

Ik heb het net opgegooled en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zo'n sleutelzakje al jaren gebruik voor de roskes. De muntjes uiteraard, de roodharigen zullen wel ergens anders zitten.:-D

Dronkoers 12 december 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 5859679)
8O, ik heb net een nieuw gebruiksgoed ontdekt. Ik hang dat nog aan een musketon, al een geluk zijn die kostuums zeer sector gebonden.

Gewoon in de zakken steken. Zorgen dat ge losse zakken hebt, en geen spannerkes ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be