Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Senaat - Bart De Wever over regeerakkoord Di Rupo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164666)

Dirk A 12 december 2011 22:39

Senaat - Bart De Wever over regeerakkoord Di Rupo

De speech van Bart De Wever vandaag in de senaat:

http://www.youtube.com/watch?v=kV8ZV7WEbSA

http://www.youtube.com/watch?v=oMBDDNWMPLU

http://www.youtube.com/watch?v=sVZMbQvnJ_g

En in tekstvorm:

http://www.n-va.be/files/default/gen...ver_senaat.pdf

matthias999 12 december 2011 22:49

Het ergste vanal is dat deze kritiek dol weggelachen wordt..:roll:

Maar wie laatst lacht...;-)

Bdw klinkt wel heel erg oprecht. En het enigste wat Beke hierop kon zeggen: u kunt het niet verkroppen dat je niets met je verkiezingsoverwinning hebt kunnen doen!!!:roll:

Amon_Re 12 december 2011 23:03

:thumbsup:

Amon_Re 12 december 2011 23:10

Derde video: stukje ivm de timing is echt hallucinant :|

Ernst Niessen 12 december 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5859756)

Ik heb het 'debat' gezien op het VRT-journaal van 19.00 uur. De Wever: "Beke en De Croo zijn voor de PS van 'meneer' Di Rupo nuttige idioten". :lol:

Kernachtig. 8-)

respublica 12 december 2011 23:22

Uitstekend gedaan! Blij dat de waarheid ook nog eens tot haar recht komt.

mkb 12 december 2011 23:22

Citaat:

Dank u voor de links. De VRT vertikt het blijkbaar om de beelden hiervan beschikbaar te stellen zonder knip en plak werk.

matthias999 12 december 2011 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5859834)
Dank u voor de links. De VRT vertikt het blijkbaar om de beelden hiervan beschikbaar te stellen zonder knip en plak werk.

vrt = SCHANDE!!!

Dirk A 12 december 2011 23:23

Wat voor mij essentieel is het volgende:

Waarom stap je dan in de nota Di Rupo? Waarom laat je dan de N-VA vallen?

Amon_Re 12 december 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5859830)
Uitstekend gedaan! Blij dat de waarheid ook nog eens tot haar recht komt.

Alleen jammer dat amper iemand dit zal zien/lezen.

De gemuilkorfde 12 december 2011 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5859834)

Heb het gezien in Terzake, hallucinant hoe ze dat reduceren tot twee keer niets.
En dan wat muziek erbij, om te camoufleren hoe weinig tegenargumenten de anderen hadden, en hoe sterk het betoog wel was.
En toch, ondanks alle manipulatie zie je toch dat Donkey Croo Junior er als een geslagen hond bijzit.

respublica 12 december 2011 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5859839)
Alleen jammer dat amper iemand dit zal zien/lezen.

2
De VRT stelt het voor alsof het belachelijk is. Terwijl het één van de belangrijkste debatten is die je op dit moment kunt voeren.

Dirk A 12 december 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5859843)
Heb het gezien in Terzake, hallucinant hoe ze dat reduceren tot twee keer niets.
En dan wat muziek erbij, om te camoufleren hoe weinig tegenargumenten de anderen hadden, en hoe sterk het betoog wel was.
En toch, ondanks alle manipulatie zie je toch dat Donkey Croo Junior er als een geslagen hond bijzit.

Ook frappant is, dat op 1 uitzondering na, niemand in debat is gegaan met Bart De Wever, ondanks dat hij dit tijdens het gesprek vroeg. Dit getuigt van grote armoede zowel van de aanwezigen als van de inhoud van het akkoord voor Vlaanderen. Voor Wallonië hoeft er niet gedebatteerd te worden, vermits ze hier enkel bij kunnen verliezen (stemmen winnen is uitgesloten)

Waarom is de senaat dan nog nodig?

born2bewild 12 december 2011 23:37

markske vd kampioenen en stekkerman durven niet te debatteren, ze staan in hun blote flikker

en di rupo zag dat het goed was

Zucht 12 december 2011 23:38

Schitterende speech. Zijn "schoolmeester" opmerking aan Di Rupo die niet luisterde vond ik ook wel fijn.
Respect voor mevrouw De Block, de enige die het aandurfde om in debat te gaan. Een goed teken, imo. Misschien gaat die niet slaafs de PS/Cdh ministers volgen ivm migratie. We kunnen alleen maar hopen.

born2bewild 12 december 2011 23:39

.

Amon_Re 12 december 2011 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5859859)
Schitterende speech. Zijn "schoolmeester" opmerking aan Di Rupo die niet luisterde vond ik ook wel fijn.
Respect voor mevrouw De Block, de enige die het aandurfde om in debat te gaan. Een goed teken, imo. Misschien gaat die niet slaafs de PS/Cdh ministers volgen ivm migratie. We kunnen alleen maar hopen.

Dan zal ze zéér snel vervangen worden

Beno 12 december 2011 23:41

Iedereen kan voor zichzelf in het regeerakkoord lezen wat er gerealiseerd zal worden.
Het is een document waar ik van zeg: chapeau. N-VA doet aan desinformatie, en je kan dat enkel ontdekken als je het regeerakkoord zelf leest en tracht te begrijpen. Laat je niks wijsmaken door de verdraaiingen van BDW. Denk zelf na en lees zelf. Tik gewoon 'regeerakkoord' in in Google en ga naar de PDF-file. Je ziet meteen het verschil tussen propaganda N-VA en wat we werkelijk zullen krijgen. Maar het is normaal dat de oppositie iets moet zeggen natuurlijk.

Gwylan 12 december 2011 23:42

Citaat:

Dank u, mijnheer Dirk. Zo heb ik ook eens de tussenkomst van De Wever kunnen zien en beluisteren.

Ik ben fan van geen enkel politicus, en al zeker niet van de Belgische exemplaren, en ik ben hier zelfs al voor rotte vis uitgescholden toen ik het aandurfde lichte kritiek te leveren op de N-VA, toen ik dat nodig vond.

Maar ik zeg u allen oprecht : het is evenzeer een zeldzaamheid als een verademing een politicus te aanhoren die niet eens leugens nodig heeft om zijn standpunt te verdedigen. De jongens en meisjes van de meerderheid zaten er bij, en keken er naar : enkel die ene mevrouw had de moed om De Wever eventjes van repliek te dienen, maar ze kreeg gevat en afdoend lik op stuk.

Hoe het samenraapsel dat de huidige bestuursmeerderheid vormt er ooit zal kunnen in slagen om De Wever klein te krijgen is mij een raadsel : het is een ongelijke strijd van politieke dwergen tegen iemand die het zich kan veroorloven om open , eerlijk, vastberaden, en rechtlijnig te zijn.

mkb 12 december 2011 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beno (Bericht 5859864)
N-VA doet aan desinformatie...Laat je niks wijsmaken door de verdraaiingen van BDW.

Ha, ons groot licht is hier weer. Waar doet N-VA/De Wever aan desinformatie of verdraaiingen in deze videos? Geef even de tijdstippen en om welke video het gaat door zodat onze ogen geopend worden. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be