Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   CGKR zelf aangeklaagd voor racisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164669)

Distel 13 december 2011 08:50

CGKR zelf aangeklaagd voor racisme

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-racisme.dhtml

What goes around, comes around...

Alboreto 14 december 2011 06:59

Citaat:

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) dient een klacht in bij de Algemene Inspectie van de federale en lokale politie (AIG). Dat doet het nadat politiecommissaris David Vroome op de website van het tijdschrift Joods Actueel het CGKR beschuldigde van racisme.

Het CGKR meldt de fout op zich te nemen en de uitsprakenvan de medewerk(st)er van het centrum te betreuren, maar betwist de beschuldigingen van antisemitische uitlatingen. "Vandaag werd ons bevestigd dat deze uitspraken verdraaid en ten onrechte uit de context geïsoleerd werden", zegt Jozef De Witte, directeur van het CGKR. "Politiecommissaris Vroome baseert zich op een oneerlijke en kwaadwillige weergave van wat de betrokken medewerk(st)er van het Centrum gezegd heeft."

Volgens De Witte bevestigden verschillende aanwezigen dat de woorden uit de context getrokken werden en maar een deel van de werkelijke discussie weergeven.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...isme-aan.dhtml

andev 15 december 2011 11:27

En dat verhaaltje is nog niet gedaan. Nu is het weer aan de commissaris om in de tegenaanval te gaan. Dat "centrum" mag ook eens op de rooster gelegd worden, nietwaar? Het woordje "racisme" gebruiken telkens het in hun kraam past, en anders niet, is wat simpel. Ze beschikken trouwens over een legertje advocaten die niets dan de waarheid verkondigen en enkel de waarheid verdedigen nietwaar... of om het even wat als het maar geld in hun laatje brengt.

Citaat:

Vroome dient nu op zijn beurt klacht in bij de strafrechter, wegens laster en eerroof. 'Het Centrum haalt mijn naam door het slijk en meet mij attitudes aan die apert onjuist en kwetsend zijn', luidt het in een mededeling. 'Bovendien loopt mijn werkgever, de federale politie, hierdoor behoorlijke imagoschade op.'

Het CGKR zal verder geen gevolg geven aan de melding van Vroome, aangezien er 'volgens eigen onderzoek geen sprake zou zijn van strafrechtelijke inbreuken door hun medewerkster', aldus de politiecommissaris.

Volgens Vroome zijn de woorden die gebruikt werden echter 'in om het even welke context racistisch en discriminerend, en kunnen ze daarom als strafbaar gekwalificeerd worden'. Ook andere politieambtenaren bevestigen de feiten en de context, aldus Vroome.

'Ik heb gereageerd zoals een burger kan en een politieambtenaar moet reageren. (...) Door de gratuite uitval van het Centrum naar mijn persoon ben ik genoodzaakt tegen zowel directeur Jozef De Witte als tegen zijn secondant Eduard Delruelle een klacht wegens laster en eerroof in te dienen', voegt hij er nog aan toe. 'Zij hebben de jacht op mij voor open verklaard, maar een jager die het bos intrekt met zijn geweer doch zijn munitie vergeet, maakt mij niet bang.'

Vroome dient bij de strafrechter ook klacht in tegen de betrokken medewerkster van het Centrum.
uit DS online vandaag

manta 15 december 2011 11:30

Citaat:

Het CGKR zal verder geen gevolg geven aan de melding van Vroome, aangezien er 'volgens eigen onderzoek geen sprake zou zijn van strafrechtelijke inbreuken door hun medewerkster', aldus de politiecommissaris.
Handig als je zelf kan uitmaken wat strafbaar is en wat niet...:roll:

Cynara Cardunculus 15 december 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5865071)

dat vroeg ik me ook al af!

eno2 15 december 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5865071)

Kunnen ze niet en doen ze niet

Cynara Cardunculus 15 december 2011 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5865149)
Kunnen ze niet en doen ze niet

wat versta jij dan onder:

Citaat:

ze mogen vinden wat ze willen, maar normaliter zouden ze wèl hun job moeten doen (ze kunnen het wel als een friturist aan een klant vraagt om geen publieke uitingen over haar geloof te maken).
Ze moeten dit gevalletje dus voor de rechter brengen, maar geen nood: de commissaris zal het dan zelf wel doen. Wat meer maar eens bewijst dat het CGKR een totaal nutteloze tussenstap is die gewoon dient om een hoopje allochtonen job te geven.

Pericles 15 december 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5865165)
wat versta jij dan onder:

ze mogen vinden wat ze willen, maar normaliter zouden ze wèl hun job moeten doen (ze kunnen het wel als een friturist aan een klant vraagt om geen publieke uitingen over haar geloof te maken).
Ze moeten dit gevalletje dus voor de rechter brengen, maar geen nood: de commissaris zal het dan zelf wel doen. Wat meer maar eens bewijst dat het CGKR een totaal nutteloze tussenstap is die gewoon dient om een hoopje allochtonen job te geven.

Het is inderdaad niet meer dan dan . Een paar allochtonen een job geven is de missie. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be