Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Morgen crisisvergadering over Luik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164707)

stropke 14 december 2011 00:45

Morgen crisisvergadering over Luik

dinsdag 13 december 2011

Premier Di Rupo houdt een persconferentie samen met de minister van Binnenlandse Zaken Milquet (links) en Justitie, Turtelboom (rechts)

Binnenland--Morgen om 9 uur komt het kernkabinet, de vice-premiers en premier Di Rupo, bijeen over de tragedie in Luik. Ook minister van Justitie Turtelboom zal daarbij aanwezig zijn. Dat heeft premier Di Rupo aangekondigd.
Premier Di Rupo trok vannamiddag naar Luik. In aanwezigheid van onder meer de koning en de koningin ging hij eerst naar het crisiscentrum.

Hij legde nadien een korte verklaring af op een persconferentie.

'Wat zich heeft voorgedaan is verschrikkelijk. Er zijn geen woorden voor deze tragedie', zei de premier.

'Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de onschuldige slachtoffers en hun familie. Het hele land deelt in de pijn van de families.'

De premier beklemtoonde meermaals dat de dader op eigen houtje handelde en dat hij geen lid was van bijvoorbeeld een terroristische organisatie.

Morgen vergadert het kernkabinet om 9 uur over de omstandigheden van de tragedie in Luik, zo zei Di Rupo nog.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111213_230

Daar staan ze. Nog geen week oud en tis al vetten ambras.
De commentaren in de krant liegen er niet om. Hopelijk is dit zijn eerste en laatste regeringscrisis en kan hij voor het Wkend bij Albert gaan.
En dan gedaan met dat apeland waar criminelen gepamperd worden.,
Zo een gast had niet eens vrij mogen komen, ook niet voorwaardelijk.
Hoeveel doden moeten er nog vallen voor die onbenullen van politici dat WILLEN verstaan.?????
Gaan we een witte mars houden al bij Dutroux, wat toch niet helpt?
Stelletje losers uit die spaghetti-regering..OPZOUTEN !!!!
Ik heb me nog nooit zo geschaamd dat ik in dat kl*teland geboren ben.
Ik wil me zelfs geen Vlaming meer noemen..:oops:

Vlaanderen kap ermee, stap eruit en verklaar jullie onafhankelijk, confederatief met het N-Nederland.

Nederlanden herenigt U !!!!

Ik walg van belziek zo erg nu dat ik het bezoek bij vrienden in Maaseik afgezegd heb. Ik wil geen poot meer op dat grondgebied zetten, zelfs niet in Limburg.:x:twisted::evil:

Ratatosk 14 december 2011 00:53

Wat? Een crisisvergadering omdat een zot een paar granaten heeft gegooid met dodelijke gevolgen?

Ik vind het erg voor de slachtoffers maar een crisisvergadering voor zulke feiten?

Xenophon 14 december 2011 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5862377)
Wat? Een crisisvergadering omdat een zot een paar granaten heeft gegooid met dodelijke gevolgen?

Ik vind het erg voor de slachtoffers maar een crisisvergadering voor zulke feiten?

Laat ze de hele zaak nu toch politiek recupereren. Na de vergadering zal de boodschap iets zoals dit klinken:

Allemaal samen nu, geen Vlamingen of Walen, allemaal Belgen, tegen het enge nationalisme.

Flippend Rund 14 december 2011 01:23

Citaat:

Ja ik begrijp het ook niet goed. Wat gaan ze er nu nog aan doen?

Xenophon 14 december 2011 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5862414)
Ja ik begrijp het ook niet goed. Wat gaan ze er nu nog aan doen?

Het politiek recupereren, de Belgische manier.

Svennies 14 december 2011 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5862416)
Het politiek recupereren, de Belgische manier.

zoals altijd dus....

Herinner u de witte mars maar destijds...

Of de zaak Hans Van Themsche...

Gelukkig heet den deze Nordine Amrani...

Of ze zouden al verbanden gaan leggen met bepaalde Vlaamse partijen...

zonbron 14 december 2011 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5862364)
dinsdag 13 december 2011

Premier Di Rupo houdt een persconferentie samen met de minister van Binnenlandse Zaken Milquet (links) en Justitie, Turtelboom (rechts)

'Wat zich heeft voorgedaan is verschrikkelijk. Er zijn geen woorden voor deze tragedie', zei de premier.

'Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de onschuldige slachtoffers en hun familie. Het hele land deelt in de pijn van de families.'

De premier beklemtoonde meermaals dat de dader op eigen houtje handelde en dat hij geen lid was van bijvoorbeeld een terroristische organisatie.

Het is overduidelijk dat de Belgen meer rechten moeten ontzegd worden.
Strengere wetten zullen voorkomen dat een Belg dit opnieuw doet.

Het loopt de spuigaten uit. :roll:

den ambetantsten 14 december 2011 08:16

Citaat:

dinsdag 13 december 2011

Binnenland--Morgen om 9 uur komt het kernkabinet, de vice-premiers en premier Di Rupo, bijeen over de tragedie in Luik. Ook minister van Justitie Turtelboom zal daarbij aanwezig zijn. Dat heeft premier Di Rupo aangekondigd.
Premier Di Rupo trok vannamiddag naar Luik. In aanwezigheid van onder meer de koning en de koningin ging hij eerst naar het crisiscentrum.

Morgen vergadert het kernkabinet om 9 uur over de omstandigheden van de tragedie in Luik, zo zei Di Rupo nog.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111213_230

Daar staan ze. Nog geen week oud en tis al vetten ambras.
De commentaren in de krant liegen er niet om. Hopelijk is dit zijn eerste en laatste regeringscrisis en kan hij voor het Wkend bij Albert gaan.
En dan gedaan met dat apeland waar criminelen gepamperd worden.,
Zo een gast had niet eens vrij mogen komen, ook niet voorwaardelijk.
Hoeveel doden moeten er nog vallen voor die onbenullen van politici dat WILLEN verstaan.?????
Gaan we een witte mars houden al bij Dutroux, wat toch niet helpt?
Stelletje losers uit die spaghetti-regering..OPZOUTEN !!!!
Ik heb me nog nooit zo geschaamd dat ik in dat kl*teland geboren ben.
Ik wil me zelfs geen Vlaming meer noemen..:oops:

Vlaanderen kap ermee, stap eruit en verklaar jullie onafhankelijk, confederatief met het N-Nederland.

Nederlanden herenigt U !!!!

Ik walg van belziek zo erg nu dat ik het bezoek bij vrienden in Maaseik afgezegd heb. Ik wil geen poot meer op dat grondgebied zetten, zelfs niet in Limburg.:x:twisted::evil:

Ik wist niet dat de slachtoffers allemaal Vlamingen waren, want waarom was het anders nodig om zo'n mededeling in het Nederlands te beginnen?

zonbron 14 december 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5862526)
Ik wist niet dat de slachtoffers allemaal Vlamingen waren, want waarom was het anders nodig om zo'n mededeling in het Nederlands te beginnen?

Omdat ook Vlaanderen zal 'meebetalen' (lees: de komende maatregelen voelen). Dit is een belangrijke nationale aangelegenheid.

Distel 14 december 2011 08:36

Waarom niet twee problemen ineens oplossen en granaten gewoon zwaarder belasten? Je zal er natuurlijk wel op een of andere manier een besparing van moeten maken om de VLD mee aan boord te krijgen.

pajoske 14 december 2011 09:18

Citaat:

Jong diech bes hiër ferm aan het zeiveren.. Ge gaat niet naar Maaseik omdat 60 km verder in Luik, een allochtone Franstalige pipo met granaten een bloedbad aangericht heeft. Ge stelt de overheid verantwoordelijk voor dat bloedbad. Maar dat in datzelfde Maaseik de ene autochtone Vlaamse jager de andere overhoop schiet in een dispuut over bosduiven daar zwijgt ge over. Dat is dan niet belangrijk, toch niet voldoende om uit Maaseik weg te blijven. Ook hier waren volgens vele mensen de overheden al lang geleden op de hoogte van de hoog oplopende ruzies tussen jagers. En hebben ze niks gedaan.

Tommm 14 december 2011 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5862602)
Jong diech bes hiër ferm aan het zeiveren.. Ge gaat niet naar Maaseik omdat 60 km verder in Luik, een allochtone Franstalige pipo met granaten een bloedbad aangericht heeft. Ge stelt de overheid verantwoordelijk voor dat bloedbad. Maar dat in datzelfde Maaseik de ene autochtone Vlaamse jager de andere overhoop schiet in een dispuut over bosduiven daar zwijgt ge over. Dat is dan niet belangrijk, toch niet voldoende om uit Maaseik weg te blijven. Ook hier waren volgens vele mensen de overheden al lang geleden op de hoogte van de hoog oplopende ruzies tussen jagers. En hebben ze niks gedaan.

alles is de schuld van de regering, wist je dat niet? ;-)

stuyckp 14 december 2011 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5862733)
alles is de schuld van de regering, wist je dat niet? ;-)

neenee het is de schuld van de N-VA zoals altijd.

stuyckp 14 december 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5862602)

Mijns inziens is een dispuut tussen 2 jagers nog niet hetzelfde als een randdebiel die op een plein granaten gooit.

Geertje 14 december 2011 11:21

Citaat:

[b]...

...

Jarenlang de problemen van criminaliteit negeren en nu een beetje onnozel komen doen.

Dat gaat er bij niet in. :evil:

pajoske 14 december 2011 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5862756)
Mijns inziens is een dispuut tussen 2 jagers nog niet hetzelfde als een randdebiel die op een plein granaten gooit.

Wel het feit dat in het ene geval men niet meer naar België wil gaan omdat men de overheid beschuldigt van laksheid. En men in het andere geval diezelfde reden van laksheid zonder problemen door de vingers ziet.
PS de families van de verschillende slachtoffers zullen m.i. weinig verschil zien.

the_dude 14 december 2011 12:11

Citaat:

correct, 't wordt weer heetgebakken lucht.
Als dit nu nog gebruikt zou worden om het gebrek aan preventie aan te pakken of psychische begeleiding in mogelijkheden en ondersteuning uit te breiden; je zou denken 'er wordt dan toch iets geleerd'.
Maar neen, ik vrees, dat het weer enkel repressie naast de kwestie wordt en wat reclame GvA of HLN stijl.

giserke 14 december 2011 12:30

ED met de 2 zwarte weduwes van de regering.

stuyckp 14 december 2011 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5862813)
Wel het feit dat in het ene geval men niet meer naar België wil gaan omdat men de overheid beschuldigt van laksheid. En men in het andere geval diezelfde reden van laksheid zonder problemen door de vingers ziet.
PS de families van de verschillende slachtoffers zullen m.i. weinig verschil zien.

Die kerel met die granaten was een gekende crimineel. Dus het is wel degelijk de schuld van de overheid. En ik denk dat de slachtoffers wel degelijk verschil zien in deze.

fox 14 december 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5862813)

Ah ok, ik wist niet dat de jager in kwestie ook dergelijk crimineel palmares kon voorleggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be