Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Kartel NV-A - Vlaams Belang ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164823)

HOUZEE ! 15 december 2011 17:28

Kartel NV-A - Vlaams Belang ?

Gewoon uit interesse.

Vindt u dat N-VA en VB in 2014 samen naar de kiezer moeten stappen, of is het water nog te diep?

Aangezien veel mensen toch moeilijk het verschil zien tussen de 2 partijen, is een samenwerking wenselijk?

Of is het VB te Vlaamsgezind voor de gematigde N-VA'ers en speelt het ultraracistische verleden van de partij nog parten? Zouden jullie bvb. tot een gemeenschappelijk programma rond pakweg immigratie en integratie kunnen komen?

En wat met de Vlaamse eisen. Moet Vlaanderen onafhankelijk worden (Vlaams Belang) of eerder verdampen in Europa (NV-A).

Graag een debat tussen de verschillende soorten flaminganten

plakker 15 december 2011 17:31

neen, VB en N-VA moeten gescheiden blijven, maar elkaar wel dulden

Fieseler 15 december 2011 17:40

No....no....no....

Hun genetica is anders...zij spreken een ander publiek aan...één plus één is hier minder dan twee...het zou trouwens het einde van de NVA betekenen.

manta 15 december 2011 17:42

Geen kartel, maar een goede samenwerking moet wel kunnen.

matthias999 15 december 2011 17:44

Nee, want dan geeft bdw in kwestie Dewael en Beke gelijk in verband met het verblokken van nva.

Malik 15 december 2011 17:46

Filip Dewinter klaagt Bourgeois aan voor racisme.

Zo zal er van een kartel nooit sprake zijn. :lol:

Fieseler 15 december 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5865824)
Gewoon uit interesse.

Vindt u dat N-VA en VB in 2014 samen naar de kiezer moeten stappen, of is het water nog te diep?

Aangezien veel mensen toch moeilijk het verschil zien tussen de 2 partijen, is een samenwerking wenselijk?

Of is het VB te Vlaamsgezind voor de gematigde N-VA'ers en speelt het ultraracistische verleden van de partij nog parten? Zouden jullie bvb. tot een gemeenschappelijk programma rond pakweg immigratie en integratie kunnen komen?

En wat met de Vlaamse eisen. Moet Vlaanderen onafhankelijk worden (Vlaams Belang) of eerder verdampen in Europa (NV-A).

Graag een debat tussen de verschillende soorten flaminganten

Bull shit...de basis van het VB en de NVA voelen elkaar perfect aan...

De grote overeenkomst tussen het VB en de NVA is dat ze beiden Vlaams Nationalistisch zijn en dat ze beiden gevreesd worden omdat ze gelijk hebben.
Het grote verschil tussen de NVA en het VB is dat het VB ook radikale standpunten inneemt over het taboe ivm maatschappeljke mistoestanden.

Door de verschillen zullen de overeenkomsten geen toegevoegde waarde genereren in een kartel of alliantie.

Fieseler 15 december 2011 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5865854)
Nee, want dan geeft bdw in kwestie Dewael en Beke gelijk in verband met het verblokken van nva.

2

Fieseler 15 december 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Malik (Bericht 5865860)

Filip heeft dat goed begrepen...:lol:

HRobin 15 december 2011 18:04

Citaat:

Als dit de enige manier is waarop Philip in het nieuws kan komen :roll:

Vito 15 december 2011 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5865824)
Gewoon uit interesse.

Neen, om je eigen mening eens te onderstrepen.

manta 15 december 2011 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5865904)
Als dit de enige manier is waarop Philip in het nieuws kan komen :roll:

Nochtans goed dat er toch iemand zo'n dingen aanklaagt...

Raymond.De.Koninck 15 december 2011 18:13

Ik ben echt niet blij met het VB, er zijn minstens kleine racistische elementen in het partij (ik zeg niet dat iedereen in de partij dat is).

Er zijn te radicale standpunten.

Ik persoonlijk vind de partij niet volwassenen genoeg. Als er geen NVA zou zijn zou ik nog niet stemmen op VB.

HOUZEE ! 15 december 2011 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck (Bericht 5865934)
Ik ben echt niet blij met het VB, er zijn minstens kleine racistische elementen in het partij (ik zeg niet dat iedereen in de partij dat is).

Er zijn te radicale standpunten.

Ik persoonlijk vind de partij niet volwassenen genoeg. Als er geen NVA zou zijn zou ik nog niet stemmen op VB.

Dat is wel straffe taal! Maar is N-Va dan zoveel beter?

HOUZEE ! 15 december 2011 18:18

Citaat:

Dat staat een samenwerking in de toekomst zeker in de weg.

Shadowke 15 december 2011 18:19

mmmmmm ik heb de verkeerde optie genomen.
ben eigenlijk voor optie 2.
of het nu n-va of vb is, de franstaligen wilt hen beiden niet in een federale regering.
beste manier om belgie kapot te krijgen, is om de traditionelen zo klein mogelijk te krijgen waardoor er geen regering meer kan gevormd worden tenzij N-VA meedoet en aangezien les francophones dit niet willen ...

HOUZEE ! 15 december 2011 18:19

Afgaande op de poll en de reacties, mag je toch wel stellen dat de Vlaams-nationalisten nogal verdeeld zijn.

Shadowke 15 december 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5865952)
Afgaande op de poll en de reacties, mag je toch wel stellen dat de Vlaams-nationalisten nogal verdeeld zijn.

de meesten zijn toch voor optie 2 hoor

HOUZEE ! 15 december 2011 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5865954)
de meesten zijn toch voor optie 2 hoor

Dus TEGEN samenwerking. Dus verdeeld he ;-)

plakker 15 december 2011 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5865952)

Goh verdeeld, ik wil de opmars van de N-VA niet tegenwerken, noch kapotmaken, het doel is voor mij belangrijker dan de partij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be