fcal |
15 december 2011 23:11 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen
(Bericht 5866477)
Wat heet redelijk in België?
U als N-VA-lid zou ELKE gelegenheid moeten aangrijpen om de regering-Di Rupo op haar verantwoordelijkheden te wijzen en haar desnoods naar huis te sturen.
Het laten lopen van een psychopaat die eigenlijk in zijn (isoleer)cel had moeten zitten, getuigt van een schokkend onvermogen van justitie waarvoor de desbetreffende minister aangesproken dient te worden.
Ik noem maar een voorbeeld.
|
Ja, ja maar redelijkheid komt net als het geld steeds maar van één kant. De laatste 30 jaar zijn voor zover ik me herinner slechts Vlaamse ministers, die bij het ontsporen, meestal op lager vlak, hun ontslag ingediend hebben. Voor zulke futiliteiten nemen franstaligen nooit ontslag. Zelfs het Heyseldrama met zijn tientallen doden of de daadwerkelijke speculatie op de dollar door onze Waalse minister van financiën (een strop van ettelijke miljarden BEF) werden allen met de mantel der liefde en vergetelheid bedekt. Die laatste politicus is zelfs voorzitter geworden van de Europese Ontwikkelingsbank.
In België zijn er nu eenmaal burgers en onderdanen. De eersten zijn de franstaligen en de anderen de nederlandstaligen. Dit principe wordt er bij zij, die het nodig hebben goed ingehamerd. Wie niet luisteren wil zal het wel voelen.
Tiens, hoe is dat eigenlijk in Nederland gegaan toen Pim Fortuyn en Theo van Gogh vermoord werden respectievelijk door een groene milieu-extremist en een islamist?
|