Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   SP.A wil gratis basisopleiding voor elke kandidaat-autobestuurder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164859)

Anatomehelena 16 december 2011 10:58

SP.A wil gratis basisopleiding voor elke kandidaat-autobestuurder

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111216_031
Steve Stevaert n°2 is geboren! Eéntje die ons wil doen geloven dat alles gratis kan
Verkiezingen zijn in aantocht zeker?
Denkt de SPA nu echt dat de burger in dat "gratis-verhaaltje" nog trapt?

metten 16 december 2011 11:45

Mijn dochter solliciteerde voor een baan als verkoopster. Een van de voorwaarden om aangenomen te worden was het bezit van een rijbewijs B om zich naar andere vestigingen van de winkelketen te kunnen begeven. In dat geval beschouw ik het rijbewijs B als een diploma, en moet het behaald kunnen worden tijdens de beroepsopleiding op school met een minimum aan kosten.

Mambo 16 december 2011 20:01

Het zou toch één vak zijn waar ze tenminste iets aan hebben?

eno2 16 december 2011 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena (Bericht 5867061)
Steve Stevaert n°2 is geboren! Eéntje die ons wil doen geloven dat alles gratis kan

Alles kan gratis, zelfs in de privé, zolang je maar een sponsor vindt.

Anatomehelena 16 december 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5867958)

En wie zal de sponsor worden van deze grap denk je?

Mam 16 december 2011 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 5867109)
Mijn dochter solliciteerde voor een baan als verkoopster. Een van de voorwaarden om aangenomen te worden was het bezit van een rijbewijs B om zich naar andere vestigingen van de winkelketen te kunnen begeven. In dat geval beschouw ik het rijbewijs B als een diploma, en moet het behaald kunnen worden tijdens de beroepsopleiding op school met een minimum aan kosten.

Inderdaad. Het theoretisch gedeelte van het rijexamen zit al in het leerprogramma op de middelbare scholen.

kelt 16 december 2011 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5867880)

²

En ik voeg er aan toe....dat kan best in nauwe samenwerking (inhuren van voertuigen,leraren,infrastruktuur desnoods) met de commerciele rijscholen...

Gezien de omvang van dit klantenbestand zullen deze laatsten ongetwijfeld,en met graagte,"een prijzeke" maken....

eno2 16 december 2011 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena (Bericht 5867959)
En wie zal de sponsor worden van deze grap denk je?

google be?

koe de poing 18 december 2011 15:22

Het zou het rijgedrag van velen kunnen verbeteren, ik blijf het ongelooflijk vinden dat er nog mensen zonder ooit rijschool gevolgd te hebben de baan op mogen.

Is het sexistisch vrouwen dubbel zoveel gratis uren te geven ?

Rapture 18 december 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5871289)
Het zou het rijgedrag van velen kunnen verbeteren, ik blijf het ongelooflijk vinden dat er nog mensen zonder ooit rijschool gevolgd te hebben de baan op mogen.

Lol, alsof ge rijschool moet hebben gevolgd om deftig te kunnen rijden.

Ik rij al meer dan 7 jaar zo goed als ongevallenvrij, mijn broer al bijna 9 jaar. Die rijschool is enkel nuttig voor mensen die geen begeleider (lees pa of ma) kunnen vinden die het hen wilt leren.

Het domste in dat artikel is nog wel wanneer ze beweren dat er zoveel ongevallen zijn bij jonge chauffeurs omdat ze onvoldoende zouden zijn opgeleid.

Onaangepast rijgedrag is een 100% bewuste keuze die mensen maken, heeft niks te maken met een gebrek aan scholing.

guido 007 18 december 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena (Bericht 5867061)

1. Gratis bestaat niet, kijk maar in Hasselt waar de bussen stilaan onbetaalbaar worden.
2. De kans is groot dat dit weeral veel banen zal kosten bij de rijscholen.

guido 007 18 december 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 5867109)

Sta me toe dat ik even mijn wenkbrouwen frons.

guido 007 18 december 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5867880)

Dat wel ja, maar ik denk niet dat we er één verkeersdode minder door zullen hebben, wat ik wel weet dat er een aantal mensen hun job zullen verliezen.

guido 007 18 december 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5867958)

Hij gaat er vanuit dat het verkeersboetefonds blijft groeien tot in de hemel.

koe de poing 18 december 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 5871306)

Ik rij al meer dan 7 jaar zo goed als ongevallenvrij, mijn broer al bijna 9 jaar. Die rijschool is enkel nuttig voor mensen die geen begeleider (lees pa of ma) kunnen vinden die het hen wilt leren.

:-)

ik rij geregeld met mensen mee waarvan ik denk : had die maar een betere opleiding gekregen !

suqar_7loe 18 december 2011 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5871289)

Ja.

guido 007 18 december 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 5871306)

Het domste in dat artikel is nog wel wanneer ze beweren dat er zoveel ongevallen zijn bij jonge chauffeurs omdat ze onvoldoende zouden zijn opgeleid.

Onaangepast rijgedrag is een 100% bewuste keuze die mensen maken, heeft niks te maken met een gebrek aan scholing.

Onaangepast rijgedrag.
Onaangepaste infrastructuur.
Wisselende snelheden.
Een bos aan verkeersborden.
Voetgangers die denken dat ze ...
Fietsers die denken dat ze ...
Automobilisten die denken dat ze ...

guido 007 18 december 2011 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5871326)

ik rij geregeld met mensen mee waarvan ik denk : had die maar een betere opleiding gekregen !

Ik zit regelmatig bij mensen in de wagen waarvan ik denk:
"Die rijdt veel beter dan die of die die ik weet niet hoeveel lesuren gevolgd heeft".

guido 007 18 december 2011 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5871333)
Ja.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg
:lol: Ik dacht wel dat jij hiermee akkoord zou zijn. :lol:

Rapture 18 december 2011 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5871326)

Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik eens een ongevalleke heb veroorzaakt. Het resultaat was een kras in de kofferbak van mijn voorligger. Uiteraard besef ik dan ook ten volle dat dit nooit zou zijn gebeurd indien ik een deftige rijopleiding had gevolgd.

Wat is er uiteindelijk zo moeilijk aan autorijden? Denkt ge echt dat die macho's in het verkeer mits een deftige opleiding zich zullen gaan gedragen als echte gentlemen in het verkeer? Denkt ge echt dat snelheidsduivels te snel rijden omdat ze niet beter weten? Of dat er door het rode licht wordt gereden omdat niemand hen had verteld dat ze op het groene licht moeten wachten?

Slecht rijgedrag is een keuze die men maakt. Al geeft ge de jeugd nog 500 uur rijopleiding. Van zodra ze zelf mogen rijden, doen ze hun goesting.

Zet op een doorsnee dag een examinator van de rijschool naast mij, die zal mij ook buizen op 90% van mijn autoritten. Maar laat mij 100 rij-examens doen, ik slaag er minstens op 99 ervan. Het is gewoon een kwestie van efkes braaf te zijn, van zodra de meester weg is, zetten we de boel op stelten. En de arme meester denkt dan nog dat het komt omdat hij het niet tegoei heeft uitgelegd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be