Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schandalige linkse lijkenpikkerij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164908)

Cynara Cardunculus 17 december 2011 10:23

Schandalige linkse lijkenpikkerij

Dit is werkelijk om van te kotsen.

Een van de slachtoffers in Luik was een allochtoon, die men met de roepnaam Nathan aansprak. Blijkbaar was dat niet goed genoeg voor een franse journaliste.
op www.dewereldmorgen.be krijgt dat madammeke uiteraard een podium:

Citaat:

Hij was 15. Student aan het Collège Saint-Louis. Wij hebben elkaar misschien wel gekruist op school en dat bezorgt me de daver op het lijf. Wanneer het over hem gaat in de Franstalige kranten, dan wordt hij steevast 'Nathan' genoemd. Ik vraag me af waarom. En dan wordt me plotseling duidelijk dat ik weet waarom.
(...)
Iedereen weet het. Het behoort niet tot de mogelijkheden om een Mehdi op de slachtofferlijst te laten prijken. Dit detail, zo onbetekenend voor de journalisten in staat van oorlog, is voor mij de schande voorbij. Jouw beeld werd bezoedeld. Jouw beul had het ongeluk niet als Jan Janssens door het leven te gaan, maar als Nordine Amrani.
(...)
Want wie zou jou, met je getaande huidje, vanaf nu niet een donkere blik toegeworpen hebben op straat, mocht je niet bij de slachtoffers gehoord hebben. Wie van jouw familieleden zal niet voor terrorist uitgemaakt worden eens hun rouw vergeten. Jij bent hier geboren, net als hij. Maar jij dealde geen cannabis, jij schafte je geen FAL van FN Herstal aan ondanks een voorwaardelijke invrijheidsstelling, jij ambieerde de gevangenis niet, noch de verrijking door middel van drugs of wapens. Jij wilde gewoon een diploma.

Mehdi, ze hebben je tot Nathan moeten omdopen.(...)

Wat een schande!

Anatomehelena 17 december 2011 11:03

Toch raar nu dat er ééntje van hun "eigen volk" een "landgenoot" neergeschoten heeft, komen ze niet op straat om keet te schoppen.
Anders zijn ze daar toch zo vlug mee. Ter illustratie:
http://www.gva.be/nieuws/vtm/video/e...molenbeek.aspx
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-gewond.dhtml
http://www.hbvl.be/Archief/guid/afge...4-5a8eed56da4c

Rudy 21 december 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5868540)

Een van de slachtoffers in Luik was een allochtoon, die men met de roepnaam Nathan aansprak. Blijkbaar was dat niet goed genoeg voor een franse journaliste.

Wat een schande!

Welke schande ? Je kan er hoogstens eens om lachen. De journaliste publiceert nu eenmaal voor een pamflet. Sinds wanneer maak jij je daar zorgen over ? Laat dit toch gewoon vallen, die zever. Je kan evengoed DH in Brussel als geloofwaardig beschouwen, wat een pak Brusselaars ook doen. Soit.

filosoof 21 december 2011 17:31

Citaat:

Wat een schande!

Niet het geciteerde artikel.

Xenophon 21 december 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5877729)
Niet het geciteerde artikel.

lol:

artisjok 21 december 2011 21:52

Citaat:

Wat een schande!

Ik vind het ook schandalig dat deze feiten gerecupereerd worden om te stigmatiseren en zo haat te zaaien en aan te zetten tot racisme.
Maar ik zou daar niet direct "linkse" op plakken.

Cynara Cardunculus 21 december 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5878135)
Ik vind het ook schandalig dat deze feiten gerecupereerd worden om te stigmatiseren en zo haat te zaaien en aan te zetten tot racisme.

och? www.dewereldmorgen.be is ineens een RECHTSE site volgens Arti?

artisjok 21 december 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5878141)
och? www.dewereldmorgen.be is ineens een RECHTSE site volgens Arti?

Indien zij deze feiten zouden recupereren om te stigmatiseren en zo haat te zaaien en aan te zetten tot racisme.

mkb 21 december 2011 22:27

Hmm racistische commentaren in de Waalse media? Ik dacht dat alleen Vlamingen racisten waren? 8O

artisjok 21 december 2011 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5878223)
Hmm racistische commentaren in de Waalse media? Ik dacht dat alleen Vlamingen racisten waren? 8O

Racisten vind je overal.
Vlamingen en Walen verschillen niet.

lombas 21 december 2011 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5878135)

De Wereld Morgen is geen linkse, alternatieve nieuwssite?

lombas 21 december 2011 23:13

Citaat:

Het is inderdaad schandalig dat deze islamitische jongen een joods pseudoniem krijgt!

den dinges 22 december 2011 00:20

Citaat:

De Walen zijn jaloers, ze apen de Vlamingen na.

den dinges 22 december 2011 00:20

Citaat:

Vraag het eens aan Léon Degrelle anders...

Supe®Staaf 22 december 2011 00:29

Citaat:

Wat een schande!

Ik snap de pointe eigenlijk niet....:-(

Mam 22 december 2011 00:30

Wat er hier zo schandalig is, buiten het feit dat die arme jongen werd neergeknald, ontgaat me compleet.

Eigenzinnig 22 december 2011 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5878290)
De Wereld Morgen is geen linkse, alternatieve nieuwssite?

Soms wel, soms niet...:-D

Maar allez t'is al schoon dat Arti nog zelfstandig kan/mag denken en geen simpele 'volgeling' is...

artisjok 22 december 2011 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5878434)
Wat er hier zo schandalig is, buiten het feit dat die arme jongen werd neergeknald, ontgaat me compleet.

Er wordt in het artikel kritiek gegeven op de recuperatie van de feiten in Luik om te stigmatiseren en zo haat te zaaien en aan te zetten tot racisme.

CC vindt die kritiek schandalig.
Ik begrijp ook niet wat er schandalig is aan die kritiek.

Cynara Cardunculus 22 december 2011 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5878683)
Er wordt in het artikel kritiek gegeven op de recuperatie van de feiten in Luik om te stigmatiseren en zo haat te zaaien en aan te zetten tot racisme.

CC vindt die kritiek schandalig.
Ik begrijp ook niet wat er schandalig is aan die kritiek.

omdat hun uitgangspunten fout zijn. De jongen werd gewoon standaard Nathan genoemd en niet Mehdi. Maar volgens de linkiewinkie journaliste zou dat uit de duim gezogen zijn zodat ze racistische commentaar op de dader kunnen geven. En d�*t is lijkenpikkerij.

Eigenzinnig 22 december 2011 10:43

De commentaren onder het artikel zijn leerrijk en geven een betere analyse dan die melige poging tot recuperatie...

Pas op ik ben geen voorstander van platvloers racisme of gehuil over moslimterrorisme in deze zaak, de aanleiding voor dit (misplaatst) artikel is terecht...maar dit recuperen om kritiek op een misselijkmakend migratie- en integratiebeleid in de kiem te smoren is al even erg..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be