Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Met N-VA in een Belgische regering hadden we ook zware sociale onlusten gehad... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165063)

De Prof 20 december 2011 18:04

Met N-VA in een Belgische regering hadden we ook zware sociale onlusten gehad...

...zoveel is zeker.
Maar zou de Vlaming even hard moeten bezuinigen als NV-A in een Vlaamse staat zou kunnen regeren?

Ik denk het niet.
De N-VA heeft het dan ook heel slim gespeeld, door niet te onderhandelen tot men aan de verpot was.

Want nu zal de "hardwerkende Vlaming" beste OVLD, het gelag betalen.

Ik zag al meteen toen de postjes verdeeld werden over deze regering dat die "stomme" nu ja stomme :-) liberalen al de zever op het nek zouden krijgen.

Justitie - pensioenen - migratie.

Allemaal zwaar beladen thema's waar elke slimme partij zen pootjes vanaf houd.
Die PS ers lachen nogal in hun vuistje, zij blijven netjes buiten schot.
En als straks of morgen deze regering nog eens zou vallen, zijn het diezelfde liberalen die zwaar afgestraft zullen worden.

Hoe dom kan je toch niet zijn :D

wesley84 20 december 2011 18:12

Andere partijen blijven buiten schot? Zijn er nu echt mensen die enkel de open vld verantwoordelijk stellen? Zij voeren toch enkel het regeerakkoord uit?

vlijmscherp 20 december 2011 18:59

De vakbonden hebben de OVLD een fantastisch cadeau gegeven. De N-VA kan moeilijk nu nog zeggen dat dit akkoord te links is.

guido 007 20 december 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 (Bericht 5875545)
Andere partijen blijven buiten schot? Zijn er nu echt mensen die enkel de open vld verantwoordelijk stellen? Zij voeren toch enkel het regeerakkoord uit?

Toch wordt steeds de verantwoordelijke minister geviseerd.

wesley84 20 december 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5875615)
Toch wordt steeds de verantwoordelijke minister geviseerd.

En Di Rupo steekt zich weg. Echt geen staatsman.

guido 007 20 december 2011 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 (Bericht 5875618)
En Di Rupo steekt zich weg. Echt geen staatsman.

Di Rupo is een echte staatsman, lees hieronder maar.

Om in België staatsman te zijn moet je een man zijn waarop men geen staat kan maken.

PS/ Voor vrouwen geldt hetzelfde.

matthias999 20 december 2011 19:26

VLD zal tijdens de volgende verkiezingen zwaar verliezen, dat staat wel vast nu.

Oh ja, de regering bestaat nog maar ocharme 2 weken en worden al stakingsacties gepland. Hoe luidde dat spreekwoord alweer? "Slecht begonnen is half verloren??"

vlijmscherp 20 december 2011 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5875645)
VLD zal tijdens de volgende verkiezingen zwaar verliezen, dat staat wel vast nu.

Oh ja, de regering bestaat nog maar ocharme 2 weken en worden al stakingsacties gepland. Hoe luidde dat spreekwoord alweer? "Slecht begonnen is half verloren??"

De vld wint er donderdag duizenden stemmen bij van Vlamingen die vinden dat die vakbonden te ver gegaan zijn en dat Quickie wel juist moet zijn.

Bokkenreyder 20 december 2011 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 (Bericht 5875545)

En O-VLD heeft dat niet mede goedgekeurd?? :roll:

matthias999 20 december 2011 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5875663)
De vld wint er donderdag duizenden stemmen bij van Vlamingen die vinden dat die vakbonden te ver gegaan zijn en dat Quickie wel juist moet zijn.

Oh ja? Herriner je nog Sanderke zijn standpunt? "Er mogen geen belastingen bijkomen, of zeker niet meer dan 15%"

Bij mijn weten zijn er wel een pakweg meer belastingen dan die 15%...:roll:

M.a.w, vld heeft nogmaals een kiezersbelofte verbroken, en dat zullen de vld'ers hem zeker kwalijk nemen.

De Prof 20 december 2011 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5875610)
De vakbonden hebben de OVLD een fantastisch cadeau gegeven. De N-VA kan moeilijk nu nog zeggen dat dit akkoord te links is.

In hoeverre bestaat die links-rechts verhouding nog.
Als je ziet dat in sommige gemeente Groen! samenhokt met OVLD :roll:

Bokkenreyder 20 december 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 5875677)
In hoeverre bestaat die links-rechts verhouding nog.
Als je ziet dat in sommige gemeente Groen! samenhokt met OVLD :roll:

Puur oppportunisme!:evil:

De Prof 20 december 2011 19:49

Citaat:

.

Anderzijds zie ik heel weinig mensen "juichen" dat ze voortaan langer moeten werken.
Het spijtige van de zaak is dat onze Westerse samenleving dat als "enige" uitkomst ziet voor de pensioenen te blijven uitbetalen.

Maar wie durft er zijn hand voor in het vuur steken, dat iedereen zijn pensioen door deze maatregel nu 100% gegarandeerd blijft.

Ooit bestond zoiets als het "zilverfonds".

men naait ons weer gewoon een oor aan...

stuyckp 20 december 2011 20:32

Citaat:

Geloof dat maar niet.

Garry 20 december 2011 22:43

Citaat:

Gij gaat er dus vanuit dat er nog duizenden onnozelaars rond lopen in Vlaanderen. Niet denken dat ze allemaal zoals gij zijn hé.

Henri1 20 december 2011 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 5875529)
...zoveel is zeker.
Maar zou de Vlaming even hard moeten bezuinigen als NV-A in een Vlaamse staat zou kunnen regeren?

Ik denk het niet.
De N-VA heeft het dan ook heel slim gespeeld, door niet te onderhandelen tot men aan de verpot was.

Want nu zal de "hardwerkende Vlaming" beste OVLD, het gelag betalen.

Ik zag al meteen toen de postjes verdeeld werden over deze regering dat die "stomme" nu ja stomme :-) liberalen al de zever op het nek zouden krijgen.

Justitie - pensioenen - migratie.

Allemaal zwaar beladen thema's waar elke slimme partij zen pootjes vanaf houd.
Die PS ers lachen nogal in hun vuistje, zij blijven netjes buiten schot.
En als straks of morgen deze regering nog eens zou vallen, zijn het diezelfde liberalen die zwaar afgestraft zullen worden.

Hoe dom kan je toch niet zijn :D

Wellicht nog een pak meer onrust.

N-VA heeft een historische kans gemist.

Garry 20 december 2011 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5875645)

Er is ook zoiets dat zegt,"Eerste gewin is katte gespin". Spreekwoorden zijn niet altijd juist hoor. Ze zeggen ook," Ochtendstond heeft goud in de mond". Iedere ochtend kuis ik nauwgezet al 62 jaar lang mijn tanden, maar ik heb nog geen goud gevonden.

Gwylan 20 december 2011 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5876264)
Er is ook zoiets dat zegt,"Eerste gewin is katte gespin". Spreekwoorden zijn niet altijd juist hoor. Ze zeggen ook," Ochtendstond heeft goud in de mond". Iedere ochtend kuis ik nauwgezet al 62 jaar lang mijn tanden, maar ik heb nog geen goud gevonden.

Geen erg. Zolang u daar geen Dexia-aandelen vindt zit het goed, mijnheer Garry.

solidarnosc 20 december 2011 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5875610)

Nja ze zeggen dat de hervormingen te snel ingevoerd worden én dat er te weinig overleg is met de vakbonden. ;-)

SDG 21 december 2011 06:10

Citaat:

Waar is de tijd dat de vakbonden nog opriepen om '�* la limite' voor de VLD te stemmen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be