Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oproep: algemene staking op 22 december 2011 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165068)

Raf 20 december 2011 19:56

Oproep: algemene staking op 22 december 2011

ALGEMENE STAKING!

Beste personeelsleden van de Openbare Diensten,

Onze vrees wordt na 542 dagen werkelijkheid. De maatregelen en de provocaties van de regering zijn ongezien. De overheidssector wordt zeer zwaar aangepakt. Sociaal overleg bestaat niet meer !!!
Minister Van Quickenborne wil onze bestaande pensioenregeling afschaffen.

Fase 1:
- Langer werken voor minder pensioen.
- Afschaffing van de uitstapregeling.
- Inbreuk op gelijkgestelde periodes (o.a. terbeschikkingstelling, loopbaanonderbreking, …)

Fase 2:
- Eén groot pensioenstelsel te realiseren binnen deze regeerperiode: privé-pensioen – ambtenarenpensioen – zelfstandig pensioen wordt “Eén pensioenpot” d.w.z. afschaffing ambtenarenpensioen, dus véél minder pensioen!!! (De werknemers van de openbare sector betalen veel meer voor hun pensioen dan privé-werknemers en zeker dan zelfstandigen).

Fase 3:
- Uw welvaartvastheid in gevaar
- Uw index ???

Het gaat nu om uw inkomen, uw levensstandaard, uw pensioen en uw sociale zekerheid!

Allen verwacht op het Martelarenplein te Leuven donderdag 22 december 2011 vanaf 9u30.

Wij rekenen op uw massale aanwezigheid.

manta 20 december 2011 20:03

Hopelijk is dat ver genoeg van de Matongéwijk want als die beide antibelgiëbetogingen op mekaar lopen...

Tavek 20 december 2011 20:04

Zalig. De grote propagandemachine der onwetenden die op gang komt.

De diefstal die uw soort (statutaire ambtenaren die hieraan meedoen) pleegt van de maatschappij is ongekend. De rekening zal u nog gepresenteerd worden komende verkiezing. Nog niet gemerkt dat kwa politiek meer als 80 % in princiepe achter deze hervormingen staat ?

Raf 20 december 2011 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5875714)
Zalig. De grote propagandemachine der onwetenden die op gang komt.

De diefstal die uw soort (statutaire ambtenaren die hieraan meedoen) pleegt van de maatschappij is ongekend. De rekening zal u nog gepresenteerd worden komende verkiezing. Nog niet gemerkt dat kwa politiek meer als 80 % in princiepe achter deze hervormingen staat ?

Diefstal? U zou ondertussen toch moeten weten dat ambtenaren in de loop van hun carrière aanzienlijk minder verdienen dan mensen die in de privé een gelijk(w)aardige job uitoefenen? Als zij een hoger pensioen hebben, dan is dat omdat zij daar in de loop van hun carrière ook een hoop meer voor hebben bijgedragen. Dat vergeet uw "soort" nogal gemakkelijk...

Mambo 20 december 2011 20:09

Als ik het goed volg zorgen de zelfstandigen en de arbeiders in de privé voor de hoge pensioenen en de vele zeer vroegtijdige pensioenen van de ambtenaren en het zint hun niet dat dit misschien voorbij zou kunnen zijn?
En dus gaan ze staken!
Vraag is wie er last van heeft dat ambtenaren staken?

Raf 20 december 2011 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5875713)
Hopelijk is dat ver genoeg van de Matongéwijk want als die beide antibelgiëbetogingen op mekaar lopen...

Leuven lijkt me inderdaad ver genoeg van de Brusselse Matongéwijk... :?

Raf 20 december 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5875723)
Als ik het goed volg zorgen de zelfstandigen en de arbeiders in de privé voor de hoge pensioenen en de vele zeer vroegtijdige pensioenen van de ambtenaren en het zint hun niet dat dit misschien voorbij zou kunnen zijn?
En dus gaan ze staken!

Tja... Je volgt het dus niet goed...

Citaat:

:lol:

Wie niet?

manta 20 december 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5875725)
Leuven lijkt me inderdaad ver genoeg van de Brusselse Matongéwijk... :?

Kwartier met de trein...
Die zal toch wel rijden voor de vakbondsleden hé, en alleen voor de vakbondsleden...

Tavek 20 december 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5875722)
Diefstal? U zou ondertussen toch moeten weten dat ambtenaren in de loop van hun carrière aanzienlijk minder verdienen dan mensen die in de privé een gelijk(w)aardige job uitoefenen? Als zij een hoger pensioen hebben, dan is dat omdat zij daar in de loop van hun carrière ook een hoop meer voor hebben bijgedragen. Dat vergeet uw "soort" nogal gemakkelijk...

Arme arme ambtenaren toch. Best ander werk zoeken, in de prive, waar het toch allemaal zo fantastisch veel beter is volgens jullie.

Tavek 20 december 2011 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5875728)

Wie niet?

Ik niet, ik werk tijdelijk in de openbare sector. Als er hier ene waagt om te staken donderdag (evaluatiedag studenten/thesissen) dan ga ik er persoonlijk voor zorgen dat er ontslagen vallen komend semester.

Raf 20 december 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5875729)
Kwartier met de trein...

En je bent bang dat de inwoners van de Matongéwijk massaal zullen afzakken naar Leuven? Of begrijp ik iets niet?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5875729)
Die zal toch wel rijden voor de vakbondsleden hé, en alleen voor de vakbondsleden...

Uiteraard!

Mambo 20 december 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5875728)

Wie niet?

Ah oké, dat doet me er aan herinneren dat ik mijn sociale bijdrage voor 31 december nog moet betalen of ik heb nog een boete aan mijn been.

Of zal ik het staatspensioen voor begunstigden noemen want zelf heb ik er toch niks aan?

driewerf 20 december 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5875699)
ALGEMENE STAKING!

Beste personeelsleden van de Openbare Diensten,

Onze vrees wordt na 542 dagen werkelijkheid. De maatregelen en de provocaties van de regering zijn ongezien. De overheidssector wordt zeer zwaar aangepakt. Sociaal overleg bestaat niet meer !!!
Minister Van Quickenborne wil onze bestaande pensioenregeling afschaffen.

Fase 1:
- Langer werken voor minder pensioen.
- Afschaffing van de uitstapregeling.
- Inbreuk op gelijkgestelde periodes (o.a. terbeschikkingstelling, loopbaanonderbreking, …)

Fase 2:
- Eén groot pensioenstelsel te realiseren binnen deze regeerperiode: privé-pensioen – ambtenarenpensioen – zelfstandig pensioen wordt “Eén pensioenpot” d.w.z. afschaffing ambtenarenpensioen, dus véél minder pensioen!!! (De werknemers van de openbare sector betalen veel meer voor hun pensioen dan privé-werknemers en zeker dan zelfstandigen).

Fase 3:
- Uw welvaartvastheid in gevaar
- Uw index ???

Het gaat nu om uw inkomen, uw levensstandaard, uw pensioen en uw sociale zekerheid!

Allen verwacht op het Martelarenplein te Leuven donderdag 22 december 2011 vanaf 9u30.

Wij rekenen op uw massale aanwezigheid.

count me in.

manta 20 december 2011 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5875732)
En je bent bang dat de inwoners van de Matongéwijk massaal zullen afzakken naar Leuven? Of begrijp ik iets niet?

Uiteraard!

Bang? Neen waarom zou ik, ik kan de trein niet opstappen want die gekken staken. Moeilijk dus om naar daar te komen. Ook met de lijn zal het niet mogelijk zijn...
Maar 't viel me op dat jullie net als de matongébetogers hetzelfde resultaat willen, een kapot belgië... Ik hoop zelfs dat ze inzien dat ze bij jullie goed zitten om de boel naar de kloten te doen.
Op zich heb ik er dus niets op tegen...

Mambo 20 december 2011 20:18

Allemaal met de bus naar leuven.:-P

Bokkenreyder 20 december 2011 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5875713)

Dan is Brussel te klein! :rofl:

manta 20 december 2011 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5875742)
Dan is Brussel te klein! :rofl:

Leuven, drie stationnekes verder;-)

manta 20 december 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5875740)
Allemaal met de bus naar leuven.:-P

Hoezo? Die moeten ook staken hé. Dat de stakertjes maar te voet tot daar gaan.

hurricane 20 december 2011 20:32

Citaat:

En dus gaan ze staken!

Niemand. Wat is het verschil ? ;-)

suqar_7loe 20 december 2011 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5875748)
Hoezo? Die moeten ook staken hé. Dat de stakertjes maar te voet tot daar gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be