![]() |
Music for life 2011
De televisie is het momenteel het beste bewijs van wat anderen ontkennen.
Namelijk dat Antwerpenaren sociaal meevoelend zijn met de minder bedeelden. Het geld stroomt bij hopen binnen. Een goeie zaak. Echter één bedenking : waar zijn de allochtonen in dit plaatje ? Ik zie voornamelijk blanken op m'n scherm. Terwijl de allochtonen toch een serieus percentage van onze bevolking vertegenwoordigd ? Jammer, want weer een gemiste kans. Waar zijn ze ? Weet u het ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet ook niet of Music for Life hét kenteken is voor al wie sociaal bewogen is. Mij lijkt het enkel het kenteken voor wie hip en vooral niet te veel direct meelevend wil zijn. |
Citaat:
Enkel je eigen volk helpen. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is heus genoeg welvaart hier om een beetje middelen te delen met anderen. Dat hoeft niet monetair te zijn. Ontwikkelingshulp kan ook jobs voortbrengen in de zin van fysieke en intellectuele steun. |
Citaat:
Soms heb ik iets van: laat de sukkels toch hun fantasietjes hebben. Maar dan ben ik weer te arrogant. Dus (niet dat het uw zaken zijn): er gaat ook elke maand geld van m'n rekening naar Unicef. Niet flauw vallen eh. |
Uit de standaard
Citaat:
Wel ja...:roll: Uiteraard zijn de belgen leeggemolken ... Nog straf dat ze dan nog zo hoog scoren, maar dat ze de miserie op de wereld overal bestrijden met veel geld en dan nog eens een keer alle miserie die naar belgie migreert moet ondersteunen is't niet moeilijk... En dan nu wat? Om wc-potten in de woestijn te gaan zetten? Om wc's te zetten waar er geen riolering is? pffffft, 'k zal voor Nieuwjaar wel een duit storten voor het dierenasiel, die sukkelaars hebben het meer nodig... |
Verschiet er al lang niet meer van hoe dom of hypocriet en hoeveel er blijven deelnemen aan het circusof van het enee naar het andere blijven trekken.
Wat ik ondertussen geleerd heb is dat welke organisatie ook, nationaal of internationaal, met welke agenda of doel ook ofwel in de een of andere mate corrupt is als de rest ofwel dat na decennia lang acties en verzamelen van financieën geen meter vooruitgang geboekt heeft. Al meer dan 30 jaar loopt men rond voor Afrika; situatie mensen daar is nog erger dan voordien. Resultaat nihil dus. Al decennia lang voor allerlei grote ziektes; op een paar levensrekkende medicatie na nog steeds mensen die sterven aan diaree, aids, cholera, kankers, griepen, pokken,... Maar een wereldwijde stop of neerwaartse curve in sterftegevallen daaraan, nope. Meer nog stijgende cijfers zelfs in "ontwikkelde" landen of streken. En ga zo maar door, voorbeelden genoeg te vinden (Japan; met ons geld voor humanitaire steun gaan zij terug walvissen jagen..) Nee geen enkele organisatie krijgt al sinds jaar en dag geen (euro)cent van mij omdat er toch geen verbetering met komt. Op 1 of 2 na zoals een rode kruis of een echte dierenhulp organisatie bv. |
Citaat:
maar beter dan niets. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be