Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Spoorstaking tot Nieuwjaar? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165169)

Ratatosk 22 december 2011 15:31

Spoorstaking tot Nieuwjaar?
 
Citaat:

Als minister van Pensioenen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) niet snel duidelijkheid schept over de persioenhervormingen die hij door het parlement wil krijgen, zou het kunnen dat de werkonderbreking bij het spoor nog aanhoudt tot Nieuwjaar. Dat zegt Dominique Dalne van de christelijke spoorvakbond.
http://www.hln.be/hln/nl/12076/Natio...ieuwjaar.dhtml

Ach zo zit.

Wel beste vakbonden en staatsambtenaren. Jullie kunnen nu echt mijn kloten kussen. Ik ben jullie ASOCIAAL gedrag beu!!!

jullie willen staken voor privileges. Goed, ik ijver ervoor dat elke staatsambtenaar die staakt een C4 krijgt zonder recht op werkeloosheidsvergoeding. Dit is het verdiende loon voor klootzakken zoals jullie.

Weg met staatspensioenen, dat jullie maar eens solidair zijn met de privé en hetzelfde pensioen krijgen als de privé.

plakker 22 december 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5879551)
http://www.hln.be/hln/nl/12076/Natio...ieuwjaar.dhtml

Ach zo zit.

Wel beste vakbonden en staatsambtenaren. Jullie kunnen nu echt mijn kloten kussen. Ik ben jullie ASOCIAAL gedrag beu!!!

jullie willen staken voor privileges. Goed, ik ijver ervoor dat elke staatsambtenaar die staakt een C4 krijgt zonder recht op werkeloosheidsvergoeding. Dit is het verdiende loon voor klootzakken zoals jullie.

Weg met staatspensioenen, dat jullie maar eens solidair zijn met de privé en hetzelfde pensioen krijgen als de privé.

Moeten ze dan ook evenveel belastingen betalen als de privé?
En maaltijd- en ecocheques krijgen? Een 13de maand?

manta 22 december 2011 15:37

Ik betaalde reeds voor mijn abonnement dus telkens die sukkels staken krijg ik niet waarvoor ik betaald heb.
Hoog tijd dat er schadevergoedingen geëist worden van de vakbondmaffia...

plakker 22 december 2011 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5879570)
Ik betaalde reeds voor mijn abonnement dus telkens die sukkels staken krijg ik niet waarvoor ik betaald heb.
Hoog tijd dat er schadevergoedingen geëist worden van de vakbondmaffia...

Moest je nu eens serieus van uw tap maken, zou je die dagen niet vergoed worden?

suqar_7loe 22 december 2011 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5879570)
Ik betaalde reeds voor mijn abonnement dus telkens die sukkels staken krijg ik niet waarvoor ik betaald heb.
Hoog tijd dat er schadevergoedingen geëist worden van de vakbondmaffia...

Verder dansen en stoppen met zagen gij :-P

Liederik 22 december 2011 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5879559)
Moeten ze dan ook evenveel belastingen betalen als de privé?
En maaltijd- en ecocheques krijgen? Een 13de maand?

13e maand krijgen ze al. Ze noemen het alleen een soort premie. Opbouwen anciënniteit voor verlof hoeft trouwens ook niet. Iemand die ambtenaar wordt krijgt direct zijn verlof voor dat jaar in het jaar zelf. Ge moet niet eens het jaar ervoor gewerkt hebben. :-)

Ratatosk 22 december 2011 15:51

Egoïsten zijn het.

Staken = C4

Jantje 22 december 2011 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5879551)
http://www.hln.be/hln/nl/12076/Natio...ieuwjaar.dhtml

Ach zo zit.

Wel beste vakbonden en staatsambtenaren. Jullie kunnen nu echt mijn kloten kussen. Ik ben jullie ASOCIAAL gedrag beu!!!

jullie willen staken voor privileges. Goed, ik ijver ervoor dat elke staatsambtenaar die staakt een C4 krijgt zonder recht op werkeloosheidsvergoeding. Dit is het verdiende loon voor klootzakken zoals jullie.

Weg met staatspensioenen, dat jullie maar eens solidair zijn met de privé en hetzelfde pensioen krijgen als de privé.

Laat ons direct doen wat elke verstandige ondernemen zou doen.
Gewoon direct de deuren van het verlieslatende bedrijf NMBS sluiten.
Als ze hun stakingen nog even vol houden, moeten ze trouwens geen stakingen meer houden, want dan is er niemand meer die hun treinen nodig heeft om te gaan werken.
Want steeds meer bedrijven sluiten hun deuren door de onbetrouwbaarheid van het openbaar vervoer en door de vele stakingen van het spoortransport.

Gisteren nog een prijsaanvraag ontvangen om een installatie voor het laden van wagons te verhuizen van Antwerpen naar Hamburg.
Want de opdrachtgever is het beu dat zijn installatie meer stilligt dan werkt door stakingen van het spoor.

Jantje 22 december 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5879559)
Moeten ze dan ook evenveel belastingen betalen als de privé?
En maaltijd- en ecocheques krijgen? Een 13de maand?

Niet iedere werknemer in de privé krijgt maaltijd- en//of ecocheques.
Die ecocheques zijn trouwens een ellende voor hen die ze ontvangen, want je kan met dat deel van je verdiende loon niet eens kopen wat je wil, maar bent verplicht om er zaken mee te kopen die je opgelegd worden door de overheid en waarvoor de overheid ambtenaren in dienst heeft om te controleren dat je er niets anders mee koopt.

manta 22 december 2011 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5879623)
Gisteren nog een prijsaanvraag ontvangen om een installatie voor het laden van wagons te verhuizen van Antwerpen naar Hamburg.
Want de opdrachtgever is het beu dat zijn installatie meer stilligt dan werkt door stakingen van het spoor.

Hetzelfde zie je aan de haven gebeuren. Reders trekken naar Rotterdam met hun bootjes.
Niet moeilijk als je nagaat hoeveel mensen en bedrijven getroffen worden doordat een containerschip niet op tijd lost...

Voor de treintjes staat er een goed voorbeeld in de krant.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=NN3JUMP5
Citaat:

Verbeke vermoedt dat hij in zijn 32 jaar aan de spoorwegen toch wel bijna één jaar niet heeft gewerkt door stakingen.
Hoe kan je er nu tegen zijn dat je langer moet werken als je al een jaar in je loopbaan hebt gestaakt...

Ratatosk 22 december 2011 16:14

Het wordt tijd dat staatsambtenaren op hun plaats worden gezet.

Het moet gedaan zijn met hun profitariaat.

Sfax 22 december 2011 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5879551)
http://www.hln.be/hln/nl/12076/Natio...ieuwjaar.dhtml

Ach zo zit.

Wel beste vakbonden en staatsambtenaren. Jullie kunnen nu echt mijn kloten kussen. Ik ben jullie ASOCIAAL gedrag beu!!!

jullie willen staken voor privileges. Goed, ik ijver ervoor dat elke staatsambtenaar die staakt een C4 krijgt zonder recht op werkeloosheidsvergoeding. Dit is het verdiende loon voor klootzakken zoals jullie.

Weg met staatspensioenen, dat jullie maar eens solidair zijn met de privé en hetzelfde pensioen krijgen als de privé.

Prima actie toch?

Deze staking heeft zo al geen draagvlak bij de bevolking noch kan ze op veel begrip rekenen. Hoe langer de vakbonden het nu willen uithangen, des te meer ze hun eigen geloofwaardigheid (of wat er nog van overschiet) ondergraven.

En daarbij: nobody needs them; daar zit nog 4 miljard op jaarbasis die bespaard kan worden.

Jantje 22 december 2011 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5879640)
Hetzelfde zie je aan de haven gebeuren. Reders trekken naar Rotterdam met hun bootjes.
Niet moeilijk als je nagaat hoeveel mensen en bedrijven getroffen worden doordat een containerschip niet op tijd lost...

Voor de treintjes staat er een goed voorbeeld in de krant.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=NN3JUMP5

Hoe kan je er nu tegen zijn dat je langer moet werken als je al een jaar in je loopbaan hebt gestaakt...

Het gaat in dit geval inderdaad over een havenbedrijf.
Het bedrijf stelt meer dan 50 mensen direct te werk en nog eens 100 indirect.
Het gaat over een installatie die meer dan 150.000 ton bulkgoederen per maand verwerkt. Waarvan er normaal 120.000 ton per trein naar Duitsland vertrekt.
Aan 1.200 ton per trein betekent dit dus een verlies van 100 goederentreinen per maand voor B-Cargo.
Dit betekent dus dat B-Cargo enkel door het verlies van deze klant, meer dan 30 arbeidsplaatsen zit verloren gaan.
Daarnaast is Antwerpen dankzij de stakingen ook het contract voor steenkoom kwijt.
Nog eens een verlies van 25 jobs bij B-Cargo.

Verwacht je dus maar aan nog een jaar van stakingen bij het spoor, wegens de afvloeiingen. Dat deze afvloeiingen juist veroorzaakt worden door hun stakingen, dringt noch bij de vakbonden noch bij het spoorpersoneel door.

Citaat:

Laatste middel

'Staken is altijd het laatste middel om de bazen rond de tafel te krijgen. Meestal lukt het dan wel. Maar je kan je afvragen of het sop de kool wel waard was. Ooit was er een staking voor meer loon. Uiteindelijk kregen we 1.000 euro extra over drie jaar gespreid. Ik heb het toen uitgerekend: de staking had me evenveel gekost aan loonverlies. Toch doe je het. Dat zit in je bloed. Mijn dochter is er ook al door gebeten.'

Zo kan je het natuurlijk ook uitleggen.

Spoorarbeiders staken dus eenvoudig omdat staken een verslaving is waar ze mee opgeschept zitten.

Staken is voor hen dus een moest, ook al betekenen de gevolgen een ramp voor de maatschappij en zichzelf.

En wees maar gerust, met zijn 32 jaar bij het spoor, zal hij ruim over een volledig jaar staken gaan.
In de jaren 80 is er een periode geweest dat ze bijna elke week een stakingsdag hadden.

AsGardSGO 23 december 2011 03:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5879670)
Het wordt tijd dat staatsambtenaren op hun plaats worden gezet.

Het moet gedaan zijn met hun profitariaat.

Arme, arme geest... zelf een slaaf van het profitariaat dat woedend is op eigenlijk zichzelf.
Ach ja normaal is dan ook het nieuwe synoniem voor compleet gestoord.

AsGardSGO 23 december 2011 04:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5879713)
Het gaat in dit geval inderdaad over een havenbedrijf.
Het bedrijf stelt meer dan 50 mensen direct te werk en nog eens 100 indirect.
Het gaat over een installatie die meer dan 150.000 ton bulkgoederen per maand verwerkt. Waarvan er normaal 120.000 ton per trein naar Duitsland vertrekt.
Aan 1.200 ton per trein betekent dit dus een verlies van 100 goederentreinen per maand voor B-Cargo.
Dit betekent dus dat B-Cargo enkel door het verlies van deze klant, meer dan 30 arbeidsplaatsen zit verloren gaan.
Daarnaast is Antwerpen dankzij de stakingen ook het contract voor steenkoom kwijt.
Nog eens een verlies van 25 jobs bij B-Cargo.

Verwacht je dus maar aan nog een jaar van stakingen bij het spoor, wegens de afvloeiingen. Dat deze afvloeiingen juist veroorzaakt worden door hun stakingen, dringt noch bij de vakbonden noch bij het spoorpersoneel door.




Zo kan je het natuurlijk ook uitleggen.

Spoorarbeiders staken dus eenvoudig omdat staken een verslaving is waar ze mee opgescheept zitten.

Staken is voor hen dus een must, ook al betekenen de gevolgen een ramp voor de maatschappij en zichzelf.

En wees maar gerust, met zijn 32 jaar bij het spoor, zal hij ruim over een volledig jaar staken gaan.
In de jaren 80 is er een periode geweest dat ze bijna elke week een stakingsdag hadden.

Dito comment als op Ratatosk en Sfax om nog andere te noemen.

Het dringt bij jullie niet door dat die afdankingen er NIET komen vanwege de stakingen, maar veanwege het economische profitariaat. Meer winst voor de baas en aandeelhouders dus minder duur personeel dat meer werk moet verzetten. Zowel in de privé als bij de overheid.
Dat is onze realiteit, de rest is bashing en pure legens om een scheef beeld recht te trekken. Om uw gelijk te halen.

PS: zonder die stakingen in de jaren 80 in hun sector en daarbuitenzouden we nu al tot op het bot uitgezogen zijn. Nu gaan we daar als we geluk hebben nog eens 10-20 jaar op wachten, als het al zo lang duurt.

kelt 23 december 2011 06:09

Toevallig stond op een nieuwssite (van de standaard gisteren als ik me niet vergis) een foto(hoe STOM kan je zijn) en een kort stukje over een 50-jarige werknemer van de NMBS die zijn 120ste staking mee maakt .....

Normale mensen zouden onder een trottoir-tegel wegkruipen in plaats van openbaar toegeven dat ze nog steeds bij een dergelijke "slechte" werkgever zitten...


:|

guido 007 23 december 2011 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5879559)
Moeten ze dan ook evenveel belastingen betalen als de privé?
En maaltijd- en ecocheques krijgen? Een 13de maand?

Waarom moet het spoor een eigen ziekenkas hebben?
Het verschil in terugbetaling is gigantisch, daar hoor je dus niemand over mekkeren hé.

guido 007 23 december 2011 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5879570)
Ik betaalde reeds voor mijn abonnement dus telkens die sukkels staken krijg ik niet waarvoor ik betaald heb.
Hoog tijd dat er schadevergoedingen geëist worden van de vakbondmaffia...

Dat is eigenlijk contractbreuk.

guido 007 23 december 2011 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5879590)
Moest je nu eens serieus van uw tap maken, zou je die dagen niet vergoed worden?

Nee

guido 007 23 december 2011 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5879592)
Verder dansen en stoppen met zagen gij :-P

Jij hebt goed dansen met je roze pumps. :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be