Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Van Quickenborne engageert zich voor voortzetting aanvullend journalistenpensioen.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165214)

goochelaar 23 december 2011 12:07

Van Quickenborne engageert zich voor voortzetting aanvullend journalistenpensioen..

Minister Van Quickenborne beseft beter dan wie ook hoe belangrijk de pers en haar journalisten voor een politieker zijn.

Vandaar waarschijnlijk dat deze met fluwelen handschoenen zullen worden aangepakt.

Citaat:

De ABVV neemt akte van de belofte van de voltallige regering-Di Rupo om snel werk te maken van een nieuw aanvullend pensioenregime voor beroepsjournalisten. De vereniging wil constructief meewerken aan het oprichten van het nieuwe aansluitende systeem.
Lees hier verder.

Als men vaststelt dat een vakbond constructief gaat meewerken dan zal het nieuwe aanvullend pensioenregime voor onze beroepsjournalisten wel heel erg in de smaak vallen...

Amon_Re 23 december 2011 12:47

Tiens, wou hij dan geen uniform systeem voor iedereen?

Freddie 23 december 2011 12:47

Het eerste achterpoortje komt er dus aan. Schande aan de vakbonden. Maar ja, journalisten heeft men nodig om het plebs te desinformeren. Ons kent ons.

fonne 23 december 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5881648)
Tiens, wou hij dan geen uniform systeem voor iedereen?

De verdedigers van het regime mogen natuurlijk wat extra krijgen. Zolang het journaille zijn plaats maar kent.

guido 007 23 december 2011 13:15

En de arbeiders blijven betalen en betalen en betalen en betalen en betalen en betalen en betalen.

matthias999 23 december 2011 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5881763)
En de arbeiders blijven betalen en betalen en betalen en betalen en betalen en betalen en betalen.

Tot men erbij neervalt...

fabianen 23 december 2011 16:15

GVD!
Iedereen een zelfde pensioen!Gedaan met dat gezeik.Q is er snel bij.We kunnen als ouderen weer een tandje bijsteken.De jongeren worden met gerust gelaten.Geld is alles wat telt met die nieuwe regering.

stuyckp 23 december 2011 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 5882217)
GVD!
Iedereen een zelfde pensioen!Gedaan met dat gezeik.Q is er snel bij.We kunnen als ouderen weer een tandje bijsteken.De jongeren worden met gerust gelaten.Geld is alles wat telt met die nieuwe regering.

Jongeren worden toch ook oud ? Ik zie niet in waarom je op de jongeren moet emmeren. Btw als men de wachttijden verlengd, dan treft men toch de jongeren denk ik. (In feite hun ouders want de meesten zullen wel bij hun ouders wonen als ze afstuderen)

De schoofzak 24 december 2011 13:17

Citaat:

GVD!
Iedereen een zelfde pensioen!Gedaan met dat gezeik.

Ge denkt toch niet dat ge uw mantra zult kunnen blaffen hier, zonder dat ik terug grom:

iedereen eenzelfde pensioen, direct akkoord, en iedereen dezelfde bijdrage.

Citaat:

Q is er snel bij.We kunnen als ouderen weer een tandje bijsteken.De jongeren worden met gerust gelaten.Geld is alles wat telt met die nieuwe regering.

Ik kan mijn kinderen (en straks mijn kleinkinderen) niet verwijten dat zij hun politieke leiders zodanig gekozen hebben dat de staatsschuld is wat ze nu is.
Ik kan ze evenmin verwijten dat ikzelf nog nooit één eurocent gestort heb op de rekening van mijn eigen pensioen. Het enige dat ik gestort heb, is voor het pensioen van mijn ouders. En maar stilletjes hopen dat onze kinderen zullen willen blijven betalen voor ons.

Ik moet wel toegeven dat mijn vader werkte van zijn 12° tot zijn 65°, en drie jaar heeft kunnen genieten van zijn pensioen.
Ik durf toegeven dat ikzelf heel wat luxueuzer geleefd heb en nog leef: veel later beginnen werken, veel vroeger met pensioen, en de gemiddelde leeftijd van macho-venten tegenwoordig is de 80 toch al gepasseerd.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

guido 007 24 december 2011 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5882235)
Jongeren worden toch ook oud ? Ik zie niet in waarom je op de jongeren moet emmeren. Btw als men de wachttijden verlengd, dan treft men toch de jongeren denk ik. (In feite hun ouders want de meesten zullen wel bij hun ouders wonen als ze afstuderen)

En die alleen wonen trekken onmiddellijk geld.

goochelaar 24 december 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5883782)
Ge denkt toch niet dat ge uw mantra zult kunnen blaffen hier, zonder dat ik terug grom:

iedereen eenzelfde pensioen, direct akkoord, en iedereen dezelfde bijdrage.

Ik kan mijn kinderen (en straks mijn kleinkinderen) niet verwijten dat zij hun politieke leiders zodanig gekozen hebben dat de staatsschuld is wat ze nu is.
Ik kan ze evenmin verwijten dat ikzelf nog nooit één eurocent gestort heb op de rekening van mijn eigen pensioen. Het enige dat ik gestort heb, is voor het pensioen van mijn ouders. En maar stilletjes hopen dat onze kinderen zullen willen blijven betalen voor ons.

Ik moet wel toegeven dat mijn vader werkte van zijn 12° tot zijn 65°, en drie jaar heeft kunnen genieten van zijn pensioen.
Ik durf toegeven dat ikzelf heel wat luxueuzer geleefd heb en nog leef: veel later beginnen werken, veel vroeger met pensioen, en de gemiddelde leeftijd van macho-venten tegenwoordig is de 80 toch al gepasseerd.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

Veel vroeger met pensioen... en waarschijnlijk (veel) minder gewerkt en minstens het dubbele van het pensioen van uw vader...

Hoe voelt dat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be