![]() |
Leterme : "Ik loog tegen de bevolking"
Leterme heeft op Radio 2 gezegd dat hij de Belgische bevolking heeft voorgelogen. Toen Dexia opnieuw staatssteun moest hebben en daarna de belgische rente tegen de 6 procent aanschuurde "stevenden wij af op een Ijslandscenario". Toch moest ik de mensen laten geloven dat "wij alles onder controle hebben en de Belgische financiën dit aankon". De werkelijkheid was dat wij aan de rand van de afgrond stonden.
"Het viel mij zwaar om de bevolking voor te liegen maar ik had geen alternatief want er mocht absoluut geen paniek uitbreken". Bron : VRT radio nieuws 23/12/2011 16 uur De borgstelling vd Belgische Staat tav de Dexia bad-holding is nog steeds een zwaard van Damocles. De gevolgen van die borgstelling kunnen oplopen tot 20% van ons BNP. In het ergste geval betekent dit het einde van de NV België en het uiteenvallen van de Euro. Het is ook heel waarschijnlijk dat de bijna 800.000 Arco-spaarders nooit 1 cent van hun geld zullen terugzien. En dat de intekenaars op de laatste Staatsbon een voordeliger belastingsregime zullen genieten is ook een leugen. Beide gevallen zullen de test voor de rechter nooit doorstaan. De zoveelste leugen. Momenteel staat de Belgische rente aan ongeveer 4%. Dit is bijna 1% lager dan een maand geleden maar niet abnormaal gezien er in de maand december geen of toch zeer weinig staatspapier wordt verhandeld. De kans dat de belgische rente in januari weer aan een stijle klim begint is zeer reëel. De toestand is veel erger dan wij mogen weten. |
Citaat:
|
Ethias heeft als gevolg vd nasleep vh Dexia-debacle 180 miljoen Euro Staatssteun aangevraagd. Dit betekent dat het tekort voor 2011 oploopt tot minstens 4,4% tov BBP.
Veel hoger dan vooropgesteld en dus moet er minimaal 5,5 miljard extra bespaard worden. De financiële toestand vd NV België wordt met de dag dramatischer! |
Obama liegt, Sarkozy liegt, Merkel liegt, Van Rompuy liegt,....
|
hela hela Men zou haast vergeten dat het de schuld van de NVA is
Dat is namelijk die partij die niet wil liegen en daarmee de meest onverantwoordelijke is uit de Belgische geschiedenis he! |
Citaat:
|
Citaat:
Vooral als ze het hebben over "hoopvol met volle respect naar de andere partijen toe" :? Schiet niet veel meer van over eigenlijk Geld afpakken van de middenklasse .... stel je voor dat iemand dat ooit zou invoeren zeg! |
Iemand die een link kan plaatsen ? Ik zie niets op VRT-radio nieuws.
|
Citaat:
|
Op het moment dat hij de Belgische politiek achter zich laat en electoraal niet meer kan afgestraft worden de mensen nog eens openlijk in hun gezicht uitlachen. Lafaard.
|
Citaat:
|
En natuurlijk wordt dit artikel weer doodgezwegen door vrt, typisch voor dat rood nest.:roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, de zuil moest gered worden, en daar mag best over gelogen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U bent werkelijk een *KNIP* persoon blijkbaar als u dit hier zo durft te stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be