Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Di Rupo tot 2019 ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165314)

zomdupar 26 december 2011 06:40

Di Rupo tot 2019 ?

Di Rupo wil verdere doorbraak N-VA tot elke prijs vermijden

Citaat:

"Als de N-VA in 2014 de verkiezingen wint, zijn we vertrokken voor een regering van lopende zaken die het enkele jaren zal moeten uitzingen. Daarna komen we in een confederaal land terecht. Het zal vreselijk worden", klonk het elders. "Als een van de Vlaamse traditionele partijen implodeert, is het afgelopen met België."
Dus als N-VA wint in 2014 zullen de walen weigeren ermee te onderhandelen. Het VB is niet meer alleen in het cordon.

guido 007 26 december 2011 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zomdupar (Bericht 5886777)
Di Rupo wil verdere doorbraak N-VA tot elke prijs vermijden

Dus als N-VA wint in 2014 zullen de walen weigeren ermee te onderhandelen. Het VB is niet meer alleen in het cordon.

Indien we dit wereldkundig kunnen maken is de N-VA vertrokken.
Ik moet zegeen dat ze al goed bezig zijn.
Het land heeft nog maar ene keer plat gelegen op de 14 dagen dat deze regering op poten staat.

Max van Dietschland 26 december 2011 07:39

Heb het ook gehoord. Schande !

Ik hoop dat dit schandalige voorakkoord de Vlamingen de ogen opent en de Vlaamse collaboratiepartijen definitief naar de vuilbak verwijzen.

De schoofzak 26 december 2011 09:28

Dames en heren, dit is politiek.

Sta klaar om in dit harde spel ook mee te spelen en je belangen te verdedigen.
Ik steek alleszins een tandje bij.
Niet door wild om me heen te slaan, maar wel om zo geraffineerd als mogelijk stemmen binnen te halen.
Eerste test: de gemeenteraadsverkiezingen.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

vrijevlaming 26 december 2011 09:39

de commentaren van de traditio's zullen van langsom giftiger worden. Dat kan je nu al goed merken, zowel in de halfronden, in de pers als zelfs hier op dit forum. Allemaal gewoon over u laten gaan. Daal niet af in de modderput waar ze ons willen hebben.

Elbow 26 december 2011 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5886798)
Heb het ook gehoord. Schande !

Ik hoop dat dit schandalige voorakkoord de Vlamingen de ogen opent en de Vlaamse collaboratiepartijen definitief naar de vuilbak verwijzen.

Dat hoop ik ook. Je kunt niet ongestraft de grootste Vlaamse partij buiten spel zetten.

SDG 26 december 2011 09:56

Vlaanderen zal in een dergelijk scenario de komende jaren hoe langer hoe meer evolueren naar een soort van tweepartijenstelsel. De ideologische verschillen tussen de traditionelen zullen hoe langer hoe meer vervagen; hun voornaamste doelstelling zal voor allen dezelfde zijn: het instandhouden van de Franstalige dominantie over Vlaanderen.

Elbow 26 december 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5886900)
Vlaanderen zal in een dergelijk scenario de komende jaren hoe langer hoe meer evolueren naar een soort van tweepartijenstelsel. De ideologische verschillen tussen de traditionelen zullen hoe langer hoe meer vervagen; hun voornaamste doelstelling zal voor allen dezelfde zijn: het instandhouden van de Franstalige dominantie over Vlaanderen.

De instandhouding van de franstalige dominantie over Vlaanderen levert die collabo's vetbetaalde ministerpostjes, een dikke quota politieke benoemingen en andere mandaten op. Eigen zak eerst, eigen belang eerst, daar draait het om bij de Vlaamse lijfeigenen van de PS.

Bokkenreyder 26 december 2011 10:12

Eén woord: ZIELIG!

Elbow 26 december 2011 10:15

Wie volgende keer VLD, CD&V en Spa stemt, stemt eigenlijk voor de PS.
De Vlamingen moeten zich daarvan bewust gemaakt worden.

Shadowke 26 december 2011 10:44

als EDR durft dat te doen, dan krijgt hij pas een revolutie op zijn dak omdat hij dan effectief laat zien wie er in BE de echte baas is: de PS!

Henri1 26 december 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5886961)
als EDR durft dat te doen, dan krijgt hij pas een revolutie op zijn dak omdat hij dan effectief laat zien wie er in BE de echte baas is: de PS!

Juist, daarom leverden de Walen en de PS in het bijzonder in de Belgische geschiedenis altijd de Premier.

Bokkenreyder 26 december 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5886961)

Hij heeft het al gedaan! Alleen nog niet openlijk, de lafaard, de wezel! :evil:

Henri1 26 december 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5886971)
Hij heeft het al gedaan! Aleen nog niet openlijk, de lafaard, de wezel! :evil:

U moet de man niet pakken hé.

Bokkenreyder 26 december 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5886973)
U moet de man niet pakken hé.

Die is toch nog wel verantwoordelijk voor zijn eigen daden, zeker? :evil:

Distel 26 december 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5886967)
Juist, daarom leverden de Walen en de PS in het bijzonder in de Belgische geschiedenis altijd de Premier.

Juist niet. Premier word je niet. Premier mag je worden voor de juiste prijs. Waarom denk je dat BDW niet per se het premierschap wilde?

Henri1 26 december 2011 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5886981)
Juist niet. Premier word je niet. Premier mag je worden voor de juiste prijs. Waarom denk je dat BDW niet per se het premierschap wilde?

Omdat de deur van zijn bureau in de 16 te smal was ? ;-)

Steben 26 december 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5886967)

Leg eens uit wat dat te maken heeft met de stelling dat de PS de macht heeft?
Dat is
- niet hetzelfde als zeggen altijd de macht heeft gehad
- onmogelijk te verbinden met louter het postje van premier

Pericles 26 december 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5886871)
Dames en heren, dit is politiek.

Sta klaar om in dit harde spel ook mee te spelen en je belangen te verdedigen.
Ik steek alleszins een tandje bij.
Niet door wild om me heen te slaan, maar wel om zo geraffineerd als mogelijk stemmen binnen te halen.
Eerste test: de gemeenteraadsverkiezingen.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

De gemeenteraadsverkiezingen zijn geen echte test.
Ik ga stemmen op de liberalen, om de eenvoudige reden dat deze lijst hier de enige is waarop kandidaten staan die deftig kunnen lezen en schrijven.
Voor de federale kamer zou ik nooit op de liberalen stemmen.

Steben 26 december 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5886986)
Omdat de deur van zijn bureau in de 16 te smal was ? ;-)

Eindelijk een zinnige stelling!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be