Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oproep aan Kris Peeters en co: Stap over naar Nva. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165374)

matthias999 27 december 2011 12:49

Oproep aan Kris Peeters en co: Stap over naar Nva.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/op...0023405100.htm

Het regent politieke berichten de dagen rondom kerstmis. Eerst het bericht dat Di Rupo vlaanderen zoveel mogelijk wilt kennen, daarna de aanval op Nva en nu weer dit.

Partijgenoten van cd&v worden door een zakenman (Jan Rogiers) opgeroepen om over te stappen naar een partij met de zuiverste vlaamse lijn, genaamde de nva. Is dit soms al een poging van Di Rupo om de nva af te blokken?? Wel, dan is hij al zéééér goed bezig. (sarcasme) :rofl::rofl::rofl:

Henri1 27 december 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5890163)

Het regent politieke berichten de dagen rondom kerstmis. Eerst het bericht dat Di Rupo vlaanderen zoveel mogelijk wilt kennen, daarna de aanval op Nva en nu weer dit.

Partijgenoten van cd&v worden door een zakenman (Jan Rogiers) opgeroepen om over te stappen naar een partij met de zuiverste vlaamse lijn, genaamde de nva. Is dit soms al een poging van Di Rupo om de nva af te blokken?? Wel, dan is hij al zéééér goed bezig. (sarcasme) :rofl::rofl::rofl:

Dit is de uitspraak van het jaar.

Den Duisteren Duikboot 27 december 2011 13:40

Van Cauwelaert is weer aan 't spinnen...

mkb 27 december 2011 13:44

Veel zal er niet van komen. Al heeft de man wel gelijk dat je als Vlaamsgezinde niets meer te zoeken hebt bij de CD&V.

quercus 27 december 2011 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5890275)
Veel zal er niet van komen. Al heeft de man wel gelijk dat je als Vlaamsgezinde niets meer te zoeken hebt bij de CD&V.

Dat vind ik ook. De huidige CD&V is wellicht voor meer dan 80 % ACW en bijgevolg ultra-Belgicistisch. Wie zich Vlaming voelt is daar niet op zijn plaats.

De schoofzak 27 december 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5890317)
Dat vind ik ook. De huidige CD&V is wellicht voor meer dan 80 % ACW en bijgevolg ultra-Belgicistisch. Wie zich Vlaming voelt is daar niet op zijn plaats.

Ik denk niet dat de leden van het ACW voor 80 procent ultra belgicistisch zijn, want anders zouden wij bij de NVA nooit gekomen zijn aan onze 1,35 mio Vlaamse kiezers.

Maar afijn, ik ben toch ook voorstander van een grondige herschikking.
Een afscheuring van een Vlaamse vleugel van de CD&V zie ik nog niet zo gauw zitten. Spijtig.
Maar een aantal lokale actieven ... dat wel.
Desnoods in een losser kartelverband op lokaal niveau ... bla bla ...
(vb.: wat blijft: de nva trekt liefst op zoveel mogelijk plaatsen volledig autonoom, ttz zonder kartel met een andere politieke partij, naar de kiezer. Een soort van samenwerking met een politieke entiteit die geen partij is, kan daarentegen wel, indien de programma's en politieke voorkeuren enz. daartoe geschikt lijken ....)

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

Dirk A 27 december 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5890163)

Goed idee. Ik hoop dat Kris Peeters niet te lang wacht met zijn beslissing om over te stappen naar N-VA ;-)

Txiki 27 december 2011 14:46

Dat soort overstappen is natuurlijk de eerste stap naar de neergang.

fonne 27 december 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5890427)
Dat soort overstappen is natuurlijk de eerste stap naar de neergang.

De neergang van de CD&V is nochtans al begonnen toen ze Tindemans buitengebonjoerd hebben wegens te Vlaams.

Txiki 27 december 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5890769)
De neergang van de CD&V is nochtans al begonnen toen ze Tindemans buitengebonjoerd hebben wegens te Vlaams.

Ik bedoel uiteraard de neergang van de N-VA. Toch een beetje opletten met zo'n dingen: gaan al die brave schaapkes van basismilitanten blijven slikken dat ze als't er op aankomt, niet meetellen en opzij gezet worden voor tijdelijke paradepaardjes?

Bokkenreyder 27 december 2011 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5890788)
Ik bedoel uiteraard de neergang van de N-VA. Toch een beetje opletten met zo'n dingen: gaan al die brave schaapkes van basismilitanten blijven slikken dat ze als't er op aankomt, niet meetellen en opzij gezet worden voor tijdelijke paradepaardjes?

Het feit dat n-VA groeit en op korte tijd gegroeid is, staat dat niet in de weg. Voor partijen die in het verlies zitten, is dat een veel groter probleem; Zie maar wat er bij de traditio's aan de hand is. Als ze in oktober 2012 dik op hunnen appel krijgen, lopen die partijtjes gewoon leeg!:evil:

vrijevlaming 27 december 2011 17:06

Citaat:

de macht bij n-va zit nog altijd bij het middenkader hoor. En die zitten vol van mensen die al zeven a tien jaar lid zijn. Al zo'n overstappen moeten ook goedgekeurd worden door de verschillende niveau's.

Maak u dus niet te veel zorgen over wat de militanten vinden.

Vandaar dat ik dat allemaal niet zo erg vind, dat er veel mensen overkomen. Dat is logisch, wanneer de partij zo groeit. Zolang zij zich schikken in de partijlijn en zich houden aan wat de middenkaders hun oplegt, is er geen probleem.

fonne 27 december 2011 17:06

Citaat:

Zolang die paradepaardjes meer stemmen meebrengen dan er nodig zijn om zelf verkozen te worden is er alleen sprake van een wonderlijke vermenigvuldiging van de mandaten. PVDD is in zijn eentje al goed voor 7.000 voorkeursstemmen (Kanton Brugge, 2010). Goed voor 5 van de 47 zitjes in de gemeenteraad. Wie zou daar van wakker liggen denk je?

vrijevlaming 27 december 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5890827)
Zolang die paradepaardjes meer stemmen meebrengen dan er nodig zijn om zelf verkozen te worden is er alleen sprake van een wonderlijke vermenigvuldiging van de mandaten. PVDD is in zijn eentje al goed voor 7.000 voorkeursstemmen (Kanton Brugge, 2010). Goed voor 5 van de 47 zitjes in de gemeenteraad. Wie zou daar van wakker liggen denk je?

en 25000 voorkeurstemmen op provinciaal vlak.

Illuminatus 27 december 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5890807)
Het feit dat n-VA groeit en op korte tijd gegroeid is, staat dat niet in de weg. Voor partijen die in het verlies zitten, is dat een veel groter probleem; Zie maar wat er bij de traditio's aan de hand is. Als ze in oktober 2012 dik op hunnen appel krijgen, lopen die partijtjes gewoon leeg!:evil:

Als ik u moet geloven zitten we in Vlaendrn binnekort in een quasi éénpartij-staat : ein volk, ein (miniscuul) reich und ein (mega)führ:lol:er
Die Partei ist Bart, so wie Bart die Partei ist ....sieg h**l x 3:hitler::vlaander:

Pericles 27 december 2011 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 5890850)
Als ik u moet geloven zitten we in Vlaendrn binnekort in een quasi éénpartij-staat : ein volk, ein (miniscuul) reich und ein (mega)führ:lol:er
Die Partei ist Bart, so wie Bart die Partei ist ....sieg h**l x 3:hitler::vlaander:

Is Bart Dewever dan een nazi ? ;-);-)

vrijevlaming 27 december 2011 17:18

Citaat:

haal uw tondeuze maar al uit: eenmaal wij aan de macht zijn, gaat dat lang haar en die vuile bakkebaarden eraf, hippie

fox 27 december 2011 17:18

Citaat:

Hoe meer de traditios hun kiezers vlakaf in hun gezicht uitlachen, hoe meer mensen er zullen stemmen op N-VA. Deal with it Godwin.

fox 27 december 2011 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5890861)
haal uw tondeuze maar al uit: eenmaal wij aan de macht zijn, gaat dat lang haar en die vuile bakkebaarden eraf, hippie

Jup en we plakken ze op uw bovenlip.

Bokkenreyder 27 december 2011 17:20

Citaat:

Jij bent een intriest francoloverke! Waarschijnlijk ook een nazaatje van een mei-of septemberwitte die te voorschijn kwam toen de boel al opgekuist was om criminaliteiten uit te halen in naam van het Belgische volk! Bweeeuuuurk!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be